Strona 1 z 1
Podłączenie Sondy Lambda Golf III 1.8 ABS - problem
: śr sty 20, 2010 17:33
autor: moderns
Witam, mam problem mam do wymiany sondę lambda tylko jest problem z jej podłączeniem, gdyż nie ma kostki w instalacji samochodu. Sonda kiedyś przez kogoś była połączona bo widać izolację a kostek ani od sondy teraz ani od instalacji brak, ktoś musiał uciąć. Co teraz zrobić ??Odciąć kostkę z nowej sondy i połączyć jakoś przewody??Proszę o pomoc, gdyż golf pali z 20-30litrów jak zimny

: śr sty 20, 2010 18:37
autor: KAROL 84
A jaką sondę kupiłeś? Z wtyczką czy bez?
Najlepiej jakbyś zrobił porządek z wtyczką bo przy wkręcaniu sondy przewody ci się pokręcą co jest nie wskazane. A jeszcze jedno przewodów nie należy lutowac tylko na łączniki zaciskowe połączyc.
: śr sty 20, 2010 23:37
autor: moderns
jak wyglądają te łączniki?mam sonde oryginalna z kostką a u mnie w instalacji nie ma jej. Kostka nowa 27zł a przewod do niej instalacyjny nowy 10zl w ASO tylko pytanie ten przewod to skad wychodzi do sondy??
: czw sty 21, 2010 08:57
autor: waski1
Szukaj przewodow na prawej podluznicy pod obudowa filtra powietrza blizej sciany grodziowej.
: czw sty 21, 2010 23:04
autor: moderns
kostki brak. dzwoniłem do zakładu gdzie montują tłumiki i jutro jade na podłączenie sondy oni mówią, że jeśli ktoś umie lutować to będzie dobrze chodziła i chyba tak zrobie że utne z sondy kostke i połącze na krótko- co o tym sądzicie?ma ktoś tak?
: czw sty 21, 2010 23:14
autor: Paweł Marek
moderns, wszystko można zrobić ale nie masz gdzieś szrotu w pobliżu żeby sobie taką kostkę wyciąć? Lepiej lutowac kable po stronie "od komputera" zamiast ciąć kable sondy od kostki
: sob sty 30, 2010 20:22
autor: robertoopole
mam podobny problem...samochód kupiłem 2 miesiące temu i od zakupu pali 35 l gazu i 11 l pb na 120 km !!!
ile masz przewodów przy sondzie? ja mam dwa, przy sondzie biały i czarny a od str. komputera czarny i fioletowy wiązka z oznaczeniem firmy coroplast
mam silnik 1.8 90 km ABS dzisiaj sprawdziłem całą wiązke od sondy do samego komputera i okazało się że przy komp. czarny przewód jest nie podłączony, ale przy wtyku komputera nie ma żadnego wolnego miejsca więc doszedłem do wniosku że został odcięty fabrycznie (???)
sondę podłączyłem tak : fioletowy z czarnym przy sondzie, biały wychodzący z sondy do masy na ścianie grodziowej, zobaczę jaki będzie efekt po przejechaniu 120km

pytałeś czy przewody sondy lepiej uciąć od str. komp. czy sondy, z tego co miałem w bmw e46 i seicento siostry to od str. sondy przewody są "chyba" stalowe ponieważ nie mogłem ich polutować (srebrne i sztywne) a od str. komp normalne miedziane
na Twoim miejscu wstawiłbym oryginalny wtyk od komp. i połączył to tak jak trzeba, słyszałem również że nie można zmieniać oryginalnej długości przewodów więc miej to również na uwadze
napisz ile masz przewodów od str. komp. i jakie kolory