Strona 1 z 2
Wkładam bieg i samochód nie jedzie! 2.8 vr6
: śr sty 20, 2010 09:29
autor: Kamilds87
Witam! dzisiaj zakopałem się w zaspie, pod czas próby wyjechania coś chrupnęło i samochód przestał jechać. wkładam bieg i samochód stoi w miejscu! myślałem że przegub ale okazało się że pół ośki się nie kręcą. więc nie wiem czy sprzęgło czy skrzynia a może system różnicowy. może ktoś z was miał z takim czymś do czynienia? proszę o radę! Z góry dziękuję za pomoc!!!
Re: Wkładam bieg i samochód nie jedzie! 2.8 vr6
: śr sty 20, 2010 10:30
autor: Borys
Kamilds87 pisze:Witam! dzisiaj zakopałem się w zaspie, pod czas próby wyjechania coś chrupnęło i samochód przestał jechać. wkładam bieg i samochód stoi w miejscu! myślałem że przegub ale okazało się że pół ośki się nie kręcą. więc nie wiem czy sprzęgło czy skrzynia a może system różnicowy. może ktoś z was miał z takim czymś do czynienia? proszę o radę! Z góry dziękuję za pomoc!!!
no to jak półośni sie nie kreca to pozostaje skrzynia

moze róznicówka sie skonczyła
: śr sty 20, 2010 10:34
autor: Kamilds87
wkładam 5 bieg i 40 km/h pokazuje! ale słychać jakiś szum ze skrzyni tak jak by tarcza lekko rypiała o coś takie tracie słychać.
[ Dodano: 20 Sty 2010 09:47 ]
Ile kosztuje mniej więcej naprawa systemu różnicowego? albo cała skrzynia ile kosztuje? może się ktoś orientuje?
: śr sty 20, 2010 11:36
autor: bicker83
Kamilds87 pisze:wkładam 5 bieg i 40 km/h pokazuje! ale słychać jakiś szum ze skrzyni tak jak by tarcza lekko rypiała o coś takie tracie słychać.
Przegu wewnetrzny padl

: śr sty 20, 2010 12:24
autor: Kamilds87
Jesteś pewien!? bo właśnie żadna półośka się nie kręci, kiedyś coś mi pykało z prawej strony. a stało to się jak z zaspy chciałem wyjechać na trochę skręconych kołach, dodam że olej w skrzyni mógł byś nie rozgrzany jeszcze. jeden z mechaników twierdzi że wałek mogło ukręcić!?
: śr sty 20, 2010 12:42
autor: bicker83
Kamilds87 pisze:kiedyś coś mi pykało z prawej strony
jak cos Ci pyaklo to moze byc przegub ale zwenetrzny. tylko piszesz ze to bylo kiedys a nie caly czas. Na bank cos w skrzyni. Ja obstawiam przegub zew. albo wew.
POZDRO
: śr sty 20, 2010 12:47
autor: Vii
Kamilds87 pisze:Jesteś pewien!? bo właśnie żadna półośka się nie kręci, kiedyś coś mi pykało z prawej strony. a stało to się jak z zaspy chciałem wyjechać na trochę skręconych kołach, dodam że olej w skrzyni mógł byś nie rozgrzany jeszcze. jeden z mechaników twierdzi że wałek mogło ukręcić!?
No to przegub Ci jebutnał, wewnetrzny pewnie. Powiedz mi jak wrzucisz ten bieg puscisz sprzegło wydaje coś jakies dziwne odgłosy rupotanie? Watpliwe zeby akurat skrzynia sie rozleciało poprzez proby wyjechania z zaspy

: śr sty 20, 2010 12:53
autor: bicker83
Kamilds87 pisze:wkładam 5 bieg i 40 km/h pokazuje! ale słychać jakiś szum ze skrzyni
pisal ze slychac szum ze skrzyni

: śr sty 20, 2010 12:56
autor: Vii
bicker83 pisze:Kamilds87 pisze:wkładam 5 bieg i 40 km/h pokazuje! ale słychać jakiś szum ze skrzyni
pisal ze slychac szum ze skrzyni

No tak, ale skad pewnosc ze ze skrzyni? Moze to przegub wewnetrzny hm?

: śr sty 20, 2010 13:05
autor: bicker83
A gdzie ten przegub sie znajduje co?

: śr sty 20, 2010 13:12
autor: Vii
bicker83 pisze:A gdzie ten przegub sie znajduje co?

Kolo skrzyni biegów, a bylo wczesniej mowione o samej skrzyni biegów czy mechanizmie roznicowym

: śr sty 20, 2010 13:16
autor: Kamilds87
No dobra! a jeżeli przegub się rozleciał wewnętrzny to półośki będą stały w miejscu??? na początku chrupotanie było słychać ale teraz jak wkładam 1 bieg to nic nie słychać ale jak 4 lub 5 to słychać jakieś tarcie!
[ Dodano: 20 Sty 2010 12:21 ]
a to tarcie to w sumie nie wiadomo skąd tak się wydaje ze ze skrzyni ale słychać go tylko na wyższych biegach 3,4,5. tak jak by dwa papiery ścierne tarły o siebie albo jakieś chropowate powierzchnie.
: śr sty 20, 2010 13:28
autor: bicker83
machanizm roznicowy jest polaczony ze skrzynia takze na 100% nie bedziesz w stanie stwierdzic po samym osluchaniu skad ten dziwek sie wydobywa.
: śr sty 20, 2010 20:29
autor: Jesionvr6
przegub wew lub bolec pekł(w co wątpie, bo by bardzo waliło aż do zrobienia dziury w skrzyni) w mechanizmie różnicowym a nie zaden wałek bo jakby pekł to zegar by nie pokazywał szybkości a półośki beda stały jak sie przegub wewntrzny skończył tylko bedą sie obracać obudowy przegubu