Strona 1 z 1

Bardzo wysokie obroty po odpaleniu silnika.

: wt sty 19, 2010 22:27
autor: mario901
Witam wszystkich! Od kilku dni mam następujący problem. Po odpaleniu zimnego silnika obroty są niestabilne po czym rosną do 3-5tys. Z tego co udało mi się zauważyć silnik krokowy wysuwa trzpień i reguluje w takim stopniu obrotami. Podmieniłem czujnik temperatury płynu (ten koło głowicy w trójniku), lecz bez zmian. Co może być odpowiedzialne za tak podniesione obroty silnika? Czujnik położenia przepustnicy? Uszkodzony jest silnik krokowy, czy tylko dostaje jakiś błędny sygnał? Problem takim sam na banzynie jak i na LPG. Silnik 1.8 ABS.

: wt sty 19, 2010 22:33
autor: Vii
mario901 pisze:Uszkodzony jest silnik krokowy
Mhm, on steruje przepustnica i wyglada po prostu na to ze za bardzo ja otwiera przez co obroty tak strasznie rosna samoistnie.. czujnik temperatury na zimnym silniku nic nie ma do tych skoków obrotów

: wt sty 19, 2010 22:41
autor: mario901
Tylko dziwi mnie to że krokowy ma taki zakres regulacji obrotów. Po zgaszesniu silnika gdy osiągnie 5tys obr. i ponownym włączeniu zapłonu pedał gazu powraca do swojego położenia. Co jeszcze wysyła sygnał do krokowego żeby podniósł obroty? Lambda ma na to jakiś wpływ na zimnym?

: wt sty 19, 2010 22:50
autor: Vii
mario901 pisze:Tylko dziwi mnie to że krokowy ma taki zakres regulacji obrotów.
Sytuacja, sytuacji nie rowna. On moze szaleć na rozne sposoby. U znajomego szalał w zakresie 800-1900 obrotów. U mnie kiedys podnosił obroty bardzo podobnie jak u Ciebie, ewentualnie mocno zasyfiona juz przepustnica ale to raczej pod 5 tys przez to by nie podbijalo.
Co jeszcze wysyła sygnał do krokowego żeby podniósł obroty?
Komputer ECU wysyła sygnal do krokowego zeby obroty byly wyzsze, na zimnym silniku. Spotkalem sie z sytuacja kiedy to była wina komputera.

Sonda? emmm raczej nie.. palilby Ci wiecej, sporo wiecej, zreszta szukaj osadu na wydechu i obserwuj kopcenie. Ale przez to tez nie podbijało by do 5 tys, tylko by falowaly w jakims nieduzym zakresie.

: wt sty 19, 2010 23:07
autor: mario901
Przed tą sytuacją miał obroty na jałowym ok 1100 nawet jak sie nagrzał. Dwa dni przed wymieniłem termostat ale chyba to nie ma nic wspólnego z usterką...w wolnej chwili rozbiorę cały monowtrysk i wyczyszcze dokładnie przepustnicę i krokowy.

: śr sty 20, 2010 00:38
autor: d.milas
mario901, moze sie przepustnica zabrudzila, przestawila, u mnie obroty przy niefachowo wyregulowanej przepustnicy potrafily leciec do 3,5tys, zle skontrowalem srubke reg... ja bym odpuscil silnik krokowy, sprobuj go odlaczyc jak tak rosna.

: śr sty 20, 2010 01:12
autor: mario901
d.milas, spróbuje umyć przepustnicę, ostatnio zauważyłem sporo oleju z odmy w dolocie, więc może faktycznie sie jakoś rozkalibrowała...tylko to tak z dnia na dzień się stało. Rano gdy odpaliłem od razu mi wskoczył na obroty, poprzedniego dnia przed skonczeniem jazdy raz sam dobił do 5tys ale zgasiłem, odpaliłem i było OK. Silnik wtedy był ciepły. :grrr:

: śr sty 20, 2010 02:29
autor: grandi
Ja miałem taką samą sytułację u mnie wysiadł silniczek krokowy - spróbuj zrestartowac komputer

: śr sty 20, 2010 20:16
autor: mario901
Odłanczałem aku, jednak nic to nie dało, chciałem podłączyć Vaga ale niestety brak komunikacji. Mam OBD I

: śr sty 20, 2010 20:43
autor: adzio123
witam wszystkich! otoz mam nastepujacy problem, poniewaz od kilku dni a dokladnie od niedzieli zauwazylem ze samochod sam gazuje niema regularnych obrotow skacza od tysiaca do dwoch tysiecy obrotów oczywiscie same bez zadnej reakcjii jak jest silnik zimny natomiast jak troche pojezdze i samochod sie nagrzeje to obroty skacza nie znacznie od 1000 obrotow do 1200. zauwazylem takze dzisiaj ze ubylo mi płynu chlodniczego i to dosyc sporo! przygladałem sie dymowi jaki wylatuje z rury wydechowej jest bialy i niema zadnego wycieku z rury wydechowej. czy to mozliwe zeby do silnia dostawalo sie lewe powietrze??? i tak by sie zachowywał???? golf III 1.6 kat AEE z gory wielkie dzieki :grin:

: ndz sty 24, 2010 16:34
autor: mario901
Mam jeszcze pytanie. Dokąd idzie to podciśnienie wychodzące z przepustynicy zaznaczone na zdjęciu, ponieważ u mnie jest ono zaślepione i jaką pełni rolę? Obrazek