Strona 1 z 2

Jak rozpoznać, że uszczelka pod glowicą jest nieszczelna?

: pt gru 09, 2005 17:14
autor: MarcinM
No wlasnie, jak mozna poznać, że uszczelka pod głowicą jest do bani?
Znam dwa symptomy:
- ubywa płynu chłodzącego,
- po zdjęciu odmy na gorącym silniku jeśli leci z niej para tzn, że płyn chłodzący dostaje sie do oleju i wyparowuje.

ALE...czy to naprawde dziala?

Podpowiedzcie jak rozpoznać, czy uszczelka jest do bani bez rozbrajania silnika (nie musze mowic ze chodzi o kwestie ekonomiczne). I drugie pytanie, czy to musi zawsze oznaczac konieczność wymiany uszczelki. Moze sa jakies sposoby i sposobiki :)

: pt gru 09, 2005 17:19
autor: TUTENHAMON
Ubywa płynu chłodniczek poziom oleju sie podnosi i zmienia kolor na kawe z mlekiem z odma róznie bywa

: pt gru 09, 2005 17:21
autor: magik
...masz olej w układzie chłodzenia - w zbiorniku będzie maź i charakterestyczny zapach.. no albo cieknie Ci spod głowicy po bloku silnika..

ale tak naprawdę żaden sposób nie daje 100% pewności.. ale jeśli ubywa ci płynu lub temp. wody jest bardzo wysoka (kanaliki wodne zatykają się olejem), to zazwyczaj to jest przyczyną..

co zrobić? tylko wymieniać! bo to Cię wtedy i tak nie ominie.. niektórzy sypią jeszcze jakieś uszczelniacze (te same co do chłodnic) w nadziei,że uszczelnią też głowicę, ale to nie ma żadnego sensu i tylko może narobić więcej szkód niż pożytku.. może ograniczą nieszczelności, ale tylko na krótko, a później w całym układzie będziesz miał ten syf..

: pt gru 09, 2005 17:29
autor: MarcinM
No dobra, brutalna ta prawda ale niech bedzie. Jednak zanim rozbroje silnik musze posprawdzac inne przyczyny mogace powodowac przegrzewanie. Dopiero co wymienilem plym chlodzacy i termostat, wiec licze jednak na prosty zwiazek przyczynowy z tym faktem.

Przy okazji. Chcialbym tym razem sam wymienic termostat. Wiem juz, ze ma kupic Wahlera ale co jeszcze trzeba wiedziec. W Felicji jak kiedys wymienialem to wystarczylo odkrecic zbiorniczek z plynem i przeniesc go ponizej termostatu i juz moznabylo odkrecac zeby sie nie lalo. Czy ten patent przejdzie w golfie?
A poza tym co jeszcze musze miec? Wystarczy kupic uszczelkę (mechanik napchal tam czegos czerwonege-pewnie silikon czy cos) Czy wystarczy wymiana uszczelki czy tez czegos napchac? A moze w ogole nie trzeba uszczelki wymieniac?

: pt gru 09, 2005 17:31
autor: TUTENHAMON
magik pisze:...masz olej w układzie chłodzenia - w zbiorniku będzie maź i charakterestyczny zapach.. no albo cieknie Ci spod głowicy po bloku silnika..

ale tak naprawdę żaden sposób nie daje 100% pewności.. ale jeśli ubywa ci płynu lub temp. wody jest bardzo wysoka (kanaliki wodne zatykają się olejem), to zazwyczaj to jest przyczyną..

co zrobić? tylko wymieniać! bo to Cię wtedy i tak nie ominie.. niektórzy sypią jeszcze jakieś uszczelniacze (te same co do chłodnic) w nadziei,że uszczelnią też głowicę, ale to nie ma żadnego sensu i tylko może narobić więcej szkód niż pożytku.. może ograniczą nieszczelności, ale tylko na krótko, a później w całym układzie będziesz miał ten syf..
Wiesz co nie wiedziałem że są na tym świecie tacy bałwani żeby przy trafionej uszczelce wlewali uszczelniacze to dopiero idiotyzm hehe

: pt gru 09, 2005 17:42
autor: magik
MarcinM pisze: A poza tym co jeszcze musze miec? Wystarczy kupic uszczelkę (mechanik napchal tam czegos czerwonege-pewnie silikon czy cos) Czy wystarczy wymiana uszczelki czy tez czegos napchac? A moze w ogole nie trzeba uszczelki wymieniac?
kup dobrą uszczelkę. niczego tam nie daj sobie napychać. ale daj głowicę do splanowania.. nie chodzi tu o jakieś ostre planowanie. ale jestem tego zdania, że zawsze lepiej delikatnie tylko "liznąć" tą głowicę, niż pchać jakichś badziewnych silikonów..chodzi o to, żeby ją tylko wyrównać.. ja tak robiłem i po 60tyś km nie widać,żeby cokolwiek złego się działo..

a w ogóle dlaczego chcesz wymieniać uszczelkę? znika Ci płyn, albo masz go w oleju? - bo nie napisałeś.. jeśli nie, to na razie nic nie rób i jeździj,, jeśli zaczniesz zauważać, że tak jest i dzieje się tak bardzo szybko, to wtedy rób..a w przeciwnym wypadku,nie kombinuj :)

[ Dodano: Pią Gru 09, 2005 16:42 ]
TUTENHAMON pisze: Wiesz co nie wiedziałem że są na tym świecie tacy bałwani żeby przy trafionej uszczelce wlewali uszczelniacze to dopiero idiotyzm hehe
a ja znam już takich dwóch :D różne rzeczy się na warsztacie słyszy i widzi ;)

: pt gru 09, 2005 17:52
autor: MarcinM
OK nie zrozumielismy sie. Ja mowilem o wymianie termostatu i ew uszczelki przy termostacie. Dlatego pytalem czy kupic nowa uszczelke czy jeszcze jakis uszczelniacz potrzebny. No i czy wystarczy obnizenie zbiorniczka wyrownawczego aby sie nie lalo po rozkreceniu termostatu i generalnie jakies uwagi na temat wymiany termostatu.

: pt gru 09, 2005 18:51
autor: magik
a to faktycznie się nie zrozumieliśmy.. ze zbiorniczkiem to nie wiem,bo nie próbowałem.. co do wymiany termostatu, to możesz delikatnie liznąć uszczelkę silikonem.. nic więcej nie będzie Ci do tego potrzebne (o ile się nie mylę :) )

: sob gru 10, 2005 15:30
autor: polo007
wlasnie mi znika plyn chlodzacy i silnik mi sie grzeje czy to moze byc uszczelka pod glowica jesli tak to jakie sa koszty wymiany uszczelki ?? prosze o pomoc thx

: sob gru 10, 2005 21:11
autor: TUTENHAMON
siemanko to uszczelak jesli nie ma kałuzy pod autkiem i zewnętrznie nic nie leci. Wymian au mechanika około 500 zł. Chyba że sam wymienisz ale muszis ztrochę znać się na mechanice.

: sob gru 10, 2005 21:26
autor: polo007
nie ma ani plamy a plynu ciagle ubywa jeszcze cos swiruje mi czujnik temp i wentylator nie wiem co jest grane a co chodzi o wymiane to kiedys wymnienialem uszczelke w kadecie i wszystko bylo ok thx

: sob gru 10, 2005 21:32
autor: bongo
Jezu 500zł???Dziś kupawałem z kolegą uszczelke do vectry,60zł.To ile kosztuje do golfa?

: sob gru 10, 2005 21:48
autor: TUTENHAMON
Pytałes o koszty naprawy a nie samej uszczelki

: sob gru 10, 2005 23:48
autor: pepo7
Cze ! Nie mam pojęcia ktory mechanik weźmie 400 zł za wymiane uszczelki pod głowicą
uszczelka kosztuje okolo 60- 70 zł zaleznie od producęta a wymiana 250 zł
dowiadywałem sie ostatnio w warsztacie który serwisuje VW bo sam myślałem ze tez mi poszła uszczelka a okazało sie ze to chłodnica sie rozszczelniła i ubywało mi płynu .
Co do termostatu jak kupowałem termostat to w komplecie była uszczelka nowa liznąłem
towotem i po wszystkim nie leci a minęlo juz z 1,5 roku .