Strona 1 z 1

układ chłodzenia temperatura abf-a

: wt sty 19, 2010 10:19
autor: Marioo
Witam
Mam kilka wątpliwości i chciałbym aby zostały one rozwiane.
Mam problem z temperaturą, od początku kiedy zakupiłem auto, temp na liczniku była pokazywana w okolicach 70st a w korku 80-85. W dniu wczorajszym podpiąłem vaga, odpaliłem bloki pomiarowe i ruszyłem w drogę, potwierdziło sie to, że walnięty jest czujnik odpowiadający za pokazywanie temp na liczniku (albo sam licznik) ale mniejsza o to.
Temperatura na vagu rosła sobie ok, przy 87 stopniach trochę się zatrzymała, pewnie dlatego, że termostat się otworzył (wymieniony na ori z ASO w weekend, płyn świeży zalany)
Następnie, doszła temperatura do 90st. ale na tym się nie skończyło, temp skakała na 94 i spadała do 90 i tak kilka razy, przy dłuższym postoju w korku vag pokazał 98st. co się przez kilka minut utrzymywało, spadło do 94 i później w czasie jazdy do 90.
Moje pytanie brzmi czy to jest normalnie zachowanie tego silnika, czy temperatura może tak skakać, wiem, że licznik jak jest wszystko sprawne pokazuje cały czas 90st. ale nigdy nie byłem pewny, że ta temp trzyma się tak bez przerwy.

Proszę o pomoc bo mnie to stresuje.

: wt sty 19, 2010 10:33
autor: miś fazi
masz ok , teraz jest zimo i tak temperature utrzymuje , jak będzie gorąco to wtedy sprawdź , temperatura podejdzie do 100 i włączy się wentylator chłodnicy i zacznie spadać , wszystko masz ok

: wt sty 19, 2010 10:50
autor: Marioo
ok. Dzięki w takim razie za odpowiedź. Muszę naprawić te wskazania na liczniku wtedy będę wiedział na bieżąco jak to wygląda.
Pozdrawiam

: wt sty 19, 2010 10:54
autor: miś fazi
wskaźnik na desce ma dużą bezwładność , i wskazówka nie będzie skakała przy zmianach temperatury rzędu 4 - 5 stopni , zwłaszcza jak szybko się zmienia

: wt sty 19, 2010 10:59
autor: Marioo
Może mi ktoś powiedzieć jeszcze a najlepiej fota, gdzie znajduje się czujnik temp odpowiadający za wskazywanie na liczniku. I jaki on powinien być, kolega ma jakiś nowy czujnik temp do abf-a moze uda sie podmienić jak to ten.

: wt sty 19, 2010 11:15
autor: miś fazi
ETKa mówi że masz dwa - dwupinowe , jeden 026906161 biały i drugi 191919369A szaro - biały , ale który jest od wskazań zegara to Ci nie powiem , bo nie wiem , jeden jest w bloku z lewej strony , a drugi w króćcu przy głowicy