Strona 1 z 2
Mitsubishi Carisma problem z abs`em
: wt sty 19, 2010 01:45
autor: banzai54
Witam
Wiem, że to forum bardziej dotyczy VW, ale na forum mitsu.... mało kto chcę pomóc, więc może Wy mi pomożecie:)
Mam taki problem z Carismą 1.6 16V 1998r. :
Kupiłem ją 2 miesiące temu i abs nie działał, lampka gasła razem z lampką SRS, to było łatwe w naprawie, ktoś przylutował kabelek od 1 lampki do drugiej.
Sprawdziłem błędy komputera absu, pokazał lewy i prawy przedni czujnik absu, i coś z zasilaniem, jak się później okazało na prawym przegubie nie było zębatki do impulsów.
Zębatkę mam już założoną, odczepiłem kostkę od kompa abs i było trochę śniedzi na 2 końcówkach od zasilania, śniedź wyczyściłem. Po założeniu tej kostki lampka ABS się nie świeci, ale nie zapala się też przy odpalaniu samochodu. ABS nie działa, bezpiecznik cały.
Po odczepieniu kostki lampka się pali, ale błędów już nie pokazuje, tak jak wcześniej.
Może podpowiecie mi jak mogę to naprawić?
: wt sty 19, 2010 07:17
autor: agrala
Po odczepieniu wtyczki od sterownika ABS lampka sie zapala a komputer pokazuje ze nie ma bledow?
Przeciez on wtedy nie ma zasilania - cos pokreciles
: wt sty 19, 2010 12:19
autor: banzai54
Tzn. po odczepieniu wtyczki świeci się lampka, ale błędów nie pokazuje, po prostu ciągle się świeci. Wcześniej przed przeczyszczeniem tej wtyczki i dociśnięciem jej, pokazywał błędy 2 czujników i jakiś problem z zasilaniem. Czujniki są w porządku więc problem mógł być z połączeniem tej kostki, jednak jak jest dobrze podłączona to nic się nie dzieje, abs nie działa, a błędów nie widzi. Nawet się lampka nie zapala po przekręceniu kluczyka.
Nic nie pokręciłem, błędów nie pokazuje, tylko się świeci. Tzn. jak się odłączy tą kostkę.
: wt sty 19, 2010 16:06
autor: GMS
pozostaje ci tylko schemat w dłoń sprawdzić wszystkie masy i zasilania jeżeli wszystko dobrze jest prawdopodobieństwo że pompa wyzionęła ducha a jeszcze jedno czym to czytasz , diagnozujesz ??
: wt sty 19, 2010 16:28
autor: banzai54
Zwieram pin nr. 1 z kostki w samochodzie, tak jak jest w manualu opisane, i powinna lampka ABS mrugać, jednak nie mruga, wg. manuala jak mruga ciągle szybko, to komputer nie ma błędów. A może być tak, że dwa z czterech kabli zasilających nie stykały przez tą śniedź i komp pokazywał błędy, a jak są wyczyszczone te styki i łączy to przez to nie działa? i by wychodziło na to, że komp jest nie sprawny?
: wt sty 19, 2010 17:03
autor: agrala
banzai54 pisze:Tzn. po odczepieniu wtyczki świeci się lampka, ale błędów nie pokazuje, po prostu ciągle się świeci.
Jak odpinasz wtyczke od sterownika ABS to lampka sie swieci i nie pokazuje bledow?
Jezeli tak robisz to jest normalne ze nic nie pokaze, sterownik musi byc podpiety zeby odczytac z niego bledy. Jezeli po podaniu zasilania lampka sie nie zapala to masz wyjasnienie dla czego byla ona wczesniej podpieta pod inna kontrolke
Jezeli dobfrze wszystko zrozumialem to masz uszkodzony sterownik
: wt sty 19, 2010 17:13
autor: banzai54
agrala pisze:banzai54 pisze:Tzn. po odczepieniu wtyczki świeci się lampka, ale błędów nie pokazuje, po prostu ciągle się świeci.
Jak odpinasz wtyczke od sterownika ABS to lampka sie swieci i nie pokazuje bledow?
Jezeli tak robisz to jest normalne ze nic nie pokaze, sterownik musi byc podpiety zeby odczytac z niego bledy. Jezeli po podaniu zasilania lampka sie nie zapala to masz wyjasnienie dla czego byla ona wczesniej podpieta pod inna kontrolke
Jezeli dobfrze wszystko zrozumialem to masz uszkodzony sterownik
Tzn. wcześniej wtyczka była zaśniedziała i lampka po zlutowaniu jej tam gdzie powinna być, wymrugała 3 błędy, błąd z głównym zasilaniem, prawy i lewy przedni czujnik. Po wyczyszczeniu wtyczki nie pokazuje nic.
Więc mówisz, że to komputer absu? A jak można to sprawdzić, żeby się upewnić?
: wt sty 19, 2010 17:26
autor: agrala
najlepiej podlaczyc o na stole
[ Dodano: 19 Sty 2010 16:31 ]
ten schemat powinien byc od tego sterownika
spradz we wtyczce czy jest mas i dochodzi zasilanie

: śr sty 20, 2010 22:53
autor: banzai54
Tak więc pomierzyłem co mogłem, a to efekty:
Kostka wygląda tak, pozaznaczałem na czerwono - + + - i nr. pinów. Na pinach masowych i plusowych cały czas jest napięcie akumulatora, nawet przy wyjętym kluczyku ze stacyjki :/
Pin 1 i 3 pokazuje rezystencje ~1,5 4 i 5 tak samo 6 i 7 tak samo 8 i 9 też tak pokazuje.
Kostki nie da się dobrze docisnąć, powinny być takie 2 wsuwki po bokach, jest tylko jedna, ale i tak nie chce wejść do końca. Można gdzieś taką dostać?
A cała pompa wygląda tak

: pt sty 22, 2010 00:49
autor: GMS
pompa wygląda na typową bosch aż nie wierzę że w tym roczniku przewidziane są tylko kody błyskowe..., abs nie chce działać wyrzuca brak błędów, może jest typowa sytuacja dla pomp w a4 , a6 passat i innych podobnych tylko tam jest brak komunikacji jak się czyta vag...
: pt sty 22, 2010 01:10
autor: banzai54
Hmm, tzn. można sczytywać błędy też przez kompa, ale nie mam programu, mam dostęp do kabla z wtyczką OBD II, ale nie znam programu który by to ruszył.
A może wiesz co trzeba zrobić, żeby to zaczęło działać? i czy da się dokupić gdzieś taką wtyczkę z wsuwką mocującą ją do kompa abs?
: pt sty 22, 2010 01:31
autor: GMS
zapomnij o obd2 w tym roczniku nie będzie działać pozatym dostęp po obd2 jest tylko do ecu silnikowego i to może być okrojony, musisz podjechać do kogoś kto ma dostęp do testera co zdiagnozuje abs może być to serwis lub uniwersalnego testera przykładowo Launch lub inny też co da radę , błąd z zasilaniem (jeżeli jest to prawda ) jakoś mi się kojarzy z uszkodzeniem pompy z passka
http://www.passat-b5.ru/index.php?optio ... 5&Itemid=0
: pt sty 22, 2010 09:35
autor: Paweł Marek
Dla mnie gniazdo wygląda tragicznie, nie wiem co u góry z niego wystaje. Może styki od wtyczki są pogięte. Chyba od wyczyszczenia tego i dooprowadzenia do takiego stanu żeby się dała zamykać do końca trzeba zacząc, a potem na nowo diagnoza komputerowa.
: pt sty 22, 2010 12:34
autor: banzai54
Wtyczka jest już wyczyszczona, jednak i tak nie chce się zamknąć, wydaje mi się, że żeby to zamknąć niezbędna jest druga wsuwka, której nie posiadam. Można gdzieś taką wsuwkę dokupić? Może wtedy wtyczka wejdzie na swoje miejsce i będzie w porządku. A jeśli komp byłby zepsuty na 100% to można go wymienić na inny bez całej pompy? I czy tylko z carismy pasowałby?