Strona 1 z 1
stara instalacja i nowa czym sie rozni??
: pn sty 18, 2010 22:55
autor: wojtass31
Siemka
Mam pytanie do was
Czym rozni sie instlacja przed 89 i po 89 rokiem produkcji??
Wiem tylko ze nowa instalka ma awaryjne nad kierownica
: wt sty 19, 2010 00:34
autor: konradzik81
inna a raczej inne sa wyjscia w skrzynce bezpiecznikow
: wt sty 19, 2010 01:30
autor: Paweł Marek
Inny układ bezpieczników i przekaźników oraz zupełnie inny kształt wtyczek dochodzacych do skrzynki od tyłu.
: wt sty 19, 2010 10:42
autor: Lipek81
Bez zaglądania do wnętrzności pojazdu to różni się właśnie włącznikiem awaryjnych. Można też rozpoznać po lampce od temperatury płynu - w starej instalacji lampka jest na tarczy wskaźnika temperatury, w nowszych lampka jest tam, gdzie inne lampki - trochę niżej.
A jeżeli chodzi o pozostałe sprawy - zupełnie inny jest panel bezpieczników - inne połączenia wewnątrz, inne wtyczki, inny rozkład przekaźników.
W starej instalacji licznik jest na dwie wtyki, w nowszej na jedną.
Inaczej są rozwiązane wiązki pod deską rozdzielczą - w starej instalacji jest jedna wiązka połączona wielką złączką z reszta instalacji samochodu, w nowej instalacji nie ma tej złączki,jest więcej mniejszych wiązek - oddzielna do włącznika świateł, oddzielna do licznika, nawet wiązka idąca do tych lampek gdzie jest sygnalizacja zaciągniętego hamulca jest oddzielna. Dzięki temu producentowi łatwiej i taniej było konfigurować samochód - w starej instalacji trzeba było mieć wiele różnych wersji wiązek pod deskę rozdzielczą - w zależności od wyposażenia był montowany inny typ wiązki. Często było tak, że dana wiązka miała jakieś dodatkowe połączenia, pod dodatkowe wyposażenie np. często w starej instalacji spotyka się pod deską rozdzielczą fragmenty instalacji od podgrzewanych foteli. Ilość kombinacji była ogromna. W nowej instalacji jest wiele mniejszych wiązek, które mogą się różnić w zależności od wyposażenia - dodanie jakiegoś bajeru wiązało się z wymianą jednej małej wiązki, a nie tworzeniem nowej wersji dużej wiązki.
Inne są manetki - inna konstrukcja zupełnie, inne wtyczki.
Poza tym drobiazgi - w nowszej instalacji zastosowano więcej wodoodpornych wtyczek pod maską - choćby od kierunków czy włącznika świateł cofania (wcześniej były na konektorki).
Jeżeli chodzi o starą instalację, to można by powiedzieć, że są dwie wersje starej instalacja - "bardzo stara" i "mniej stara" - ale różnią się one szczegółami - m.in. w bardzo starej są dwa zbiorniczki płynu spryskiwaczy i jeszcze mniej wtyczek wodoodpornych (np. czujniki temperatury były też na konektorki).
[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 09:45 ]
Ogólnie największe zmiany między starą a nową instalacją nastąpiły pod deską rozdzielczą + do tego wymiana panelu. Wiązka tylna, wiązka silnika i świateł przednich jest bardzo podobna, różni się szczegółami no i wtyczkami, które służą do podłączenia się do panelu bezpieczników.
: wt lut 09, 2010 23:58
autor: wojtass31
A posiada ktos foty skrzynki nowej i starej??
: śr lut 10, 2010 00:13
autor: Przemek
kurde ty leniu nic się nie che poszukać :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck:
http://a2resource.com/electrical/CE2.html nowy typ
http://vwgolf.pl/porady/skrzynka/

: śr lut 10, 2010 00:24
autor: wojtass31
to już widziałem ale chodzi mi o widok z przodu tam gdzie wkłada się bezpieczniki i przekaźniki
Patrzałem na allegro ale tam nie każdy ma opisane albo maja pomieszanie ze niewiadomo która jest która ;/
: śr lut 10, 2010 00:30
autor: Zico63b
: śr lut 10, 2010 00:43
autor: wojtass31
o takie coś mi chodziło kolego
to stara od nowej się rożni tym ze ma dołączone przekaźniki poza obudowa??
: śr lut 10, 2010 00:52
autor: Zico63b
Można tekst z opisów wrzucić na tłumacza z Google i już!
Różni się w widoku z przodu zupełnie innym układem przekaźników i bezpieczników; określone czy to przekaźniki czy to bezpieczniki mają inną kolejność i inne zabezpieczają obwody.
Nabudowanie dodatkowych przekaźników nad skrzynką wynika z rozbudowanych wersji wyposażenia (klima, elektryczne szyby, ABS i tak dalej) i nie ma to znaczenia czy nowa czy stara - bo nabudowywanie przekaźników według potrzeb konkretnego wozu było stosowane w obu wersjach skrzynki.
: śr lut 10, 2010 01:02
autor: wojtass31
Zico63b pisze:Więcej staranności, Kolego! Przepraszam, znam trochę niemiecki i zapomniałem, że można też tego języka nie znać. Można jednak tekst z opisów wrzucić na tłumacza z Google i już!
Różni się w widoku z przodu zupełnie innym układem przekaźników i bezpieczników; określone czy to przekaźniki czy to bezpieczniki mają inną kolejność i inne zabezpieczają obwody.
Nabudowanie dodatkowych przekaźników nad skrzynką wynika z rozbudowanych wersji wyposażenia (klima, elektryczne szyby, ABS i tak dalej) i nie ma to znaczenia czy nowa czy stara - bo nabudowywanie przekaźników według potrzeb konkretnego wozu było stosowane w obu wersjach skrzynki.
No i jeszcze podobno stara skrzynka ma na środku miejsce na takie szczypce do wyciągania bezpieczników
No to teraz dało mi do myślenia mam mk2 92 rok a stara skrzynkę ;/
Pewnie jak mieli dawce na gti przed 89 i wewalili cala elektryke od niego ;/
: śr lut 10, 2010 01:08
autor: To_mas
wojtass31, tu masz jeszcze fajnie pokazane
http://a2resource.com/electrical/CE2.html
http://a2resource.com/electrical/CE1.html
zobacz sobie - skrzynki bezpieczników są zupełnie inne !! kształty wtyczek z tyłu tez są zupełnie inne, dodatkowo inne wtyczki w manetkach pod kierownicą, inne pod maską, inne w liczniku (stara 2 kostki nowa 1 kostka)
nowa instalacja/skrzynka w mk2 jest jak w mk3

: śr lut 10, 2010 01:12
autor: wojtass31
No wlasnie To_mas, chodzi o to ze mam zegary na 2 wtyki i manetki z mfa mam bez awaryjnych czyli to jest wszytsko na stary typ prawda??
musze jutro sprawdzic ulozenie bezpiecznikow
A w silniku sa wtyczki takie a nie na takie np wsowki meske lub zenskie