Strona 1 z 1
problem Turbosprężarka VW Golf3 TDI VARIANT rok95-Pomóżcie
: pt gru 09, 2005 13:59
autor: martinsurf
Witam Sznowni Koledzy jestem posiadaczem 90 konnego golfika Wiem że to mało mocy:)) ale zwracam się do Was z pytaniem jaki model jest tam Turbiny?
Chciałem dokupić tzw gryszkę która poprzez podciśnienie steruje zaworem upustowym owiera go i zamyka. Jest ona zacięta i wogóle nie chodzi. Sprawdziłem wszystko sprawdziłem elektrozawór wszystkie węże podciśnieniowe,auto było podłączone pod kompa. Efekt jest taki że przy obrotach powyżej 2,5 tysiąca auto nie przyspiesza. ładnie zbiera sie do 120 a potem lipa trzeba zdjąć nogę z gazu i dopiero wtedy jest troche lepiej. Ale o wyższych predkościach cięzko pomyśleć.
Chciałem to dokupić może Ktoś ma z Was taką?? Dajcie znać. Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Marcin
: pt gru 09, 2005 15:04
autor: icemaster
to mi raczej chyba wyglada na padniety zawor N75
: pt gru 09, 2005 15:22
autor: martinsurf
Zawór działa pod wezyki podpięty był manometr. Suwak uchylający nie chodzi nawet jak chcesz go ruszyć ręką.
: pt gru 09, 2005 15:32
autor: icemaster
ok
: pt gru 09, 2005 15:40
autor: martinsurf
martinsurf,
to CHyba jednak ten suwak? Jak to zrobię to chyba powinien brykać normalnie co?
Turbina działa ok auto jest mocne tyle że przy wyższych obrotach czuć opór że jakby dalej się nie dało.
: pt gru 09, 2005 15:48
autor: TUTENHAMON
A zawór upustowy dobrze otwiera
: pt gru 09, 2005 15:59
autor: martinsurf
martinsurf,
Niby działa tak powiedział mechanik który to sprawdzał, ja do końca nie jestem takim fachowcem. Mam pytanko, jaki wpływ taka usterka ma na spalanie i na żywotnośc turbiny. Jeździłem dosyć długo z tą usterką mało Kto potrafił stwierdzić przyczynę jak wiadomo wszystki fachowców jest dużo ale tylko 1% procent to prawdziwi fachowcy.
Pozdr
MArcin
: pt gru 09, 2005 16:14
autor: TUTENHAMON
Wiesz jeśli zawór upustowy nie działa to cisnienie powietrza sprężonego w momencie kiedy jest za duże dział silnie (wsecznie) na łopatki turbiny powodując jej cofanie. Spręzarka dostaje krótko mówiąc po dupie. BYc może spręzakja jej łopaki już kiepsko wyglądają i nie podaje odpowiedniej ilości powietrza. co za tym idzie autko przy wyższych obrotach się dławi nie ma mocy. Wtedy jest mu cięzko komp leje paliwo ale w cylindrze jest za mało powietrza do całkowitego spalenia. Więc spalanie wzrasta bo mieszanka paliwowo powietrzna jest bogatrza. Powinieneś jechać do mechanika który zna się na autkach a najlepiej do osoby która wie co to tuning pomaca autko zajrzy do turbinki i wyda egzekucję.
: pt gru 09, 2005 16:24
autor: martinsurf
martinsurf,
Cholera brzmi to nieciekawie, dziś jadę do gościa który ma serwis turbosprężarek w Łodzi, zobaczymy co powie. Mam nadzieję że nie będa to duże koszta. Auto jest ok ma 170 tys przebiegu więc powinno trochę pojeździć.
Jak to sprawdzić czy działa zawór upustowy? Mechanik Mówił że cały czas jest otwarty.
Zobaczymy co powie dziś Fachura:)
: pt gru 09, 2005 16:28
autor: TUTENHAMON
On nie powinien być cały cza otwart tylko powinien sie otwierać przy zdjęciu nogi z gazu. Jk cały czas jest otwart to sprężarka poppuje ale powietrze uchodzi zaworem. Powietrze pójdzie zawsze tam gdzie ma lżej.