Strona 1 z 1

silnik klekocze

: pn sty 18, 2010 19:42
autor: naprawa21
witam zakupiłem golfika 3 z silnikiem 1,4 z 1992 roku
poprzedni właściciel niewymieniał oleju przez 2 lata zrobił 20 tysięcy
golfik był wlany olej pół syntetyk olej był czarny jak smoła
ale golfik niekopci
ja dziś zakupiłem mobila mineralny zalałem go lecz moim zdaniem strasznie klekocze na wolnych obrotach jak dodam więcej gazu to wtedy ładnie świszczy
mam pytanie czy to się uciszy jak się rozejdzie olej czy raczej silnik do wymiany
czy zawory są na płytkach czy chydrauliczne
mam paska 1990 roku z silnikiem 1,8 i tak go niesłychać
prosze o podpowiedzi

Re: silnik klekocze

: pn sty 18, 2010 19:57
autor: Haki
naprawa21 pisze:witam zakupiłem golfika 3 z silnikiem 1,4 z 1992 roku
poprzedni właściciel niewymieniał oleju przez 2 lata zrobił 20 tysięcy
golfik był wlany olej pół syntetyk olej był czarny jak smoła
ale golfik niekopci
ja dziś zakupiłem mobila mineralny zalałem go lecz moim zdaniem strasznie klekocze na wolnych obrotach jak dodam więcej gazu to wtedy ładnie świszczy
mam pytanie czy to się uciszy jak się rozejdzie olej czy raczej silnik do wymiany
czy zawory są na płytkach czy chydrauliczne
mam paska 1990 roku z silnikiem 1,8 i tak go niesłychać
prosze o podpowiedzi
Piszesz ,że Golf był zalany pół syntetykiem ... więc po jakiego grzyba kupiłeś mineralny olej i wlałeś do silnika :panna: To się nadaje do silników starych , z wyciekami itp ...
Co do czarnego oleju - to jego barwa nie świadczy o tym ,że jest zły i nie spełnia swoich zadań - to tak na przyszłość byś wiedział.
Powiem Ci tak - 1 i najważniejszą zasadą po kupnie auta od kogoś - jest wymiana wszystkich filtrów + oleju. O rozrządzie pisał nie będę ... choć też by się nowy przydał.
Kup co napisałem i wlej nowy olej - jakiś Mobil - Motul ... ale półsyntetyk.
Silnik powinien się wyciszyć , bo mineralny przy tej pogodzie i temperaturze robi się gęsty , przez co zawory ci klekoczą :bajer:

: pn sty 18, 2010 20:34
autor: bongo
A na starym oleju szklanki też dzwoniły?

: pn sty 18, 2010 20:56
autor: naprawa21
TAK NA STARYM OLEJU TEŻ KLEKOTAŁ FILTRY WSZYSTKIE WYMIENIŁEM
JAK GO KUPIŁEM TO ODKRĘCIŁEM KOREK WLEWOWY OLEJU I BYŁ NAGAR TAKIEGO MLECZKA A OLEJ JŚMIERDZIAŁ SPALENIZNĄ
JESZCZE JEDNO STRASZNIE BYŁ ZACHLAPANY SILNIK OLEJEM PRZY KORKU WLEWOWYM
TAK JAK BY KLIJĘT CO JAKIŚ CZAS DOLEWAŁ LUB WYPLUŁO OLEJ
JA WLAŁEM DLATEGO MINERALNY ABY PRZEPŁUKAĆ SILNIK

: pn sty 18, 2010 21:05
autor: Haki
Nie krzycz na forum i stosuj się do ogólnych zasad pisania kolego ...

Co do oleju i klekotania - podjedź na badanie ciśnienia na cylinderkach i pochwal się wynikami. Co do przepłukania silnika - są i inne metody .. ale tu też wiele osób o tym pisało z różnym skutkiem.. Co do mazi na korku - to pojawia się ona zawsze gdy silnik jest niedogrzany lub pokonuje się krótkie trasy... co wiąże się z tym pierwszym :bigok:

: pn sty 18, 2010 21:20
autor: bongo
Haki, widzisz,winę na klekocące szklanki zwaliłeś na minerała :bajer:
Haki pisze:Kup co napisałem i wlej nowy olej - jakiś Mobil - Motul ... ale półsyntetyk.
Silnik powinien się wyciszyć , bo mineralny przy tej pogodzie i temperaturze robi się gęsty , przez co zawory ci klekoczą :bajer:

: pn sty 18, 2010 21:25
autor: Jesionvr6
ja bym wlał z powrotem 10w40 i wymienił popychacze hydrauliczne i powinno byc dobrze

: ndz lut 07, 2010 23:06
autor: mabre
Witam, podepnę się pod temat.
A więc:

Golfa mam od września 2009 ale dopiero jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem regulatory hydrauliczne (bo klekotały) - problem w tym, że klekotanie nie ustąpiło (co prawda mechanik powiedział że potrzeba czasu żeby olej przedostał się do regulatorów). Olej był też nie dawno wymieniany i jest gęsty, może dlatego klekotanie jeszcze nie ustąpiło? Chyba, że to może być inny problem?

Z góry dzięki za pomoc, pozdr.

: ndz lut 07, 2010 23:28
autor: oldi90
jezeli nie chcesz naprawiac tego defektu to zalej jakis gesty olej i powinno byc ok . A ty kolego mabre moze szklanki jakies nie tip top ? moze krzywki ciezko mi powiedziec

: ndz lut 07, 2010 23:58
autor: mabre
oldi90 - a szklanki to co innego niż regulatory??

: pn lut 08, 2010 00:48
autor: Paweł Marek
to to samo, należy sprawdzić ciśnienie oleju, przy za niskiem szklanki nie skasują odpowiednio luzu, natomiast to co powidział ci mechanik że trzeba dłużej poczekać to nieprawda, owszem chwileczkę trzeba ale nie więcej.

: pn lut 08, 2010 01:41
autor: batomek
odradzam plukanie silnika mineralnym przy przebiegu ponad 200 tys i potem ponowne zalanie polsyntetykiem... Niewiadomo jaki ten silnik jest, jesli z lekka dobity narobisz wiekszego bałaganu...