Strona 1 z 1

: pn sty 18, 2010 19:33
autor: Przemo440
Podczas rozruchu zimnego silnika klapka przełancza ssanie powietrza z nad kolektora wylotowego (grzeje sie odrazu po odpaleniu) i zasysa ciepłe powietrze, jak silnik sie rozgrzeje klapka przełancza sie w drógą pozycję i zasysa zimne powietrze

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 18:35 ]
H@lski pisze:żeby mogła sie otwierać i zamykać
powinna swobodnie pracować

: pn sty 18, 2010 19:39
autor: Misiek_B
Klapaka powinna chodzic swobodnie bo w czasie jak auto zimne podciśnieniowo przełącza zasysanie powietrza na ciepłe z silnika

: pn sty 18, 2010 20:45
autor: Misiek_B
Daniel79 pisze:W autach z gazem ta klapka jest blokowana na zasysanie powietrza znad kolektora,bo podobno gaz źle miesza się z zimnym powietrzem,lub coś w podobie.
Chyba raczej kwestia ustawienia i małych umiejetnosci gazownika bo ja u siebie mam gaz chodzi idalnei a ta klapa wolna :helm:

: pn sty 18, 2010 21:16
autor: Paweł Marek
H@lski, usuń blokade klapki a zyskasz z 10 koni na ciepłym silniku

: pn sty 18, 2010 21:18
autor: Jesionvr6
przetnij opaske zeby było jak w oryginale niech ciepły silnik czerpie zimne powietrze

: wt sty 19, 2010 00:14
autor: Paweł Marek
H@lski, jak masz ochotę to sobie sprawdź, ja sprawdziłem, oczywiście na oko, nie na hamowni, bo też mi partacze gazownicy blokade klapki założyli w jednym aucie. Chodzi o to że po założeniu tej blokady silnik po nagrzaniu ciągnie gorące powietrze z komory silnika cały czas, a takie powietrze jest w skutek rozgrzania rzadsze i to sporo, i zawiera w jednostce objetości dużo mniej tlenu, więc silnik słabszy. Jak pamiętasz z fizyki, powietrze rozszerza się przy wzoroście temperatury o 1 stopień o 1/273-ą swojej wstępnej objętości. Jesli to powietrza ma temperaturę powiedzmy 50 stopni, a na zewnątrz jest zero, to jest już rzadsze o 20 procent, i tyle mocy ubywa. Proste? Proste. Wypróbuj jak jesteś dociekliwy.
Z tego samego powodu ludzie którzy montują sobie stożek odseparowywują go od komory silnika przesłoną, żeby nie ciągnął gorącego powietrza z komory silnika

: wt sty 19, 2010 12:05
autor: sory
panowie pozwole sobie zapytać mam też problem z taką klapka odcinającą ciepłe powietrze po rozgrzaniu się silnika ...ja mam golfa z 92 r benzyna i mam okrągły fitr nad gażnikiem i tam w obudowie filtra jest taki pomarańczowy patent przez które przechodzą rureczki od podciśnienia i ten właśnie patent jest odpowiedzialny za wyłączenie ssania na klapke po rozgrzaniu się silnika....jak się ten patent nazywa bo mi padł i ssa cały czas ciepłe powietrze....