Porada - zmiana podświetlania zapalniczki
: pt gru 09, 2005 09:33
Ponieważ dużo osoób o to pytało, postanowiłem opisać moje spostrzeżenia w tym temacie.
VAG nie męczył sie zbytnio jeśli chodzi o takie rzeczy i w samochodach z grupy Volkswagen Audi Group montowano takie same podzespoły. Podobnie jest z zapalniczką w której tylko zmieniano kolor plastików do podświetlenia. Dlatego w naszych Golfach MK III można spokojnie zastosować zapalniczkę z SEATA lub AUDI. Ja użyłem zapalniczki z Seata Toledo.
Dla leniwych, jest też możliwość zakupienia plastiku czerwonego z Golfa MK IV Cabrio który ma czerwone podświetlanie, koszt w serwisie VW to ok.24 pln netto
Na zdjęciach raczej wszystko będzie widoczne.
Pierwsza fotka to rozłożona cała zapalniczka.
Nie zrobiłem zdjęć z montażu, ponieważ zapomniałem cyfrówki a zdjęcia z telefonu to straszna lipa.
Demontaż wygląda następująco:
- ściągamy panel podświetlania regulacji nawiewów
- wyciągamy popielniczkę
- odkręcamy widoczne cztery śruby dookoła panelu podświetlania i dwie w popielniczce.
- odpinamy kable od zapalniczki i ogrzewania tylniej szyby, ew. od pozostałych przełączników montowanych w konsoli.
- jeśli mamy wersję ze złączem ODB w desce odkręcamy również śruby mocujące te wtyki w konsolę.
Teraz mamy konsolę odpiętą i możemy rozpocząć demontaż zapalniczki.
Żeby wymontować zapalniczkę, najpierw musimy odczepić żarówkę od podświetlenia. Na zdjęciu 003 widać jak mocowana jest oprawka żarówki, proponuję rozdzielić żarówkę od jej oprawy i dopiero potem ściągnąć przód oprawki z zapalniczki.
Po odczepieniu żarówki zapalniczka razem z pierścieniem zielonym od oświetlenia wyjdzie do przodu panelu.
Możemy zmienić element zielony na czerwony, lub po prostu zamontować całą zapalniczkę kupioną z demontażu.
Fotki wszystko pokazują, jeśli będą jakieś dodatkowe pytania chętnie odpowiem a może kiedyś nawet rozbiorę to jeszcze raz żeby zrobić brakujące zdjęcia.
VAG nie męczył sie zbytnio jeśli chodzi o takie rzeczy i w samochodach z grupy Volkswagen Audi Group montowano takie same podzespoły. Podobnie jest z zapalniczką w której tylko zmieniano kolor plastików do podświetlenia. Dlatego w naszych Golfach MK III można spokojnie zastosować zapalniczkę z SEATA lub AUDI. Ja użyłem zapalniczki z Seata Toledo.
Dla leniwych, jest też możliwość zakupienia plastiku czerwonego z Golfa MK IV Cabrio który ma czerwone podświetlanie, koszt w serwisie VW to ok.24 pln netto
Na zdjęciach raczej wszystko będzie widoczne.
Pierwsza fotka to rozłożona cała zapalniczka.
Nie zrobiłem zdjęć z montażu, ponieważ zapomniałem cyfrówki a zdjęcia z telefonu to straszna lipa.
Demontaż wygląda następująco:
- ściągamy panel podświetlania regulacji nawiewów
- wyciągamy popielniczkę
- odkręcamy widoczne cztery śruby dookoła panelu podświetlania i dwie w popielniczce.
- odpinamy kable od zapalniczki i ogrzewania tylniej szyby, ew. od pozostałych przełączników montowanych w konsoli.
- jeśli mamy wersję ze złączem ODB w desce odkręcamy również śruby mocujące te wtyki w konsolę.
Teraz mamy konsolę odpiętą i możemy rozpocząć demontaż zapalniczki.
Żeby wymontować zapalniczkę, najpierw musimy odczepić żarówkę od podświetlenia. Na zdjęciu 003 widać jak mocowana jest oprawka żarówki, proponuję rozdzielić żarówkę od jej oprawy i dopiero potem ściągnąć przód oprawki z zapalniczki.
Po odczepieniu żarówki zapalniczka razem z pierścieniem zielonym od oświetlenia wyjdzie do przodu panelu.
Możemy zmienić element zielony na czerwony, lub po prostu zamontować całą zapalniczkę kupioną z demontażu.
Fotki wszystko pokazują, jeśli będą jakieś dodatkowe pytania chętnie odpowiem a może kiedyś nawet rozbiorę to jeszcze raz żeby zrobić brakujące zdjęcia.