Jak długo nagrzewa się 1.6 FSI?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

alf900
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 05, 2009 21:06
Lokalizacja: Szczecin

Jak długo nagrzewa się 1.6 FSI?

Post autor: alf900 » sob sty 16, 2010 22:10

Na jałowych obrotach, przy temperaturze zewnątrznej -2C, po 15 minutach wskazówka temperatury silnika nawet nie drgnęła. Ogrzewanie wnętrza jest w tym trybie niewystarczające!
Wąż do górnej części chłodnicy jest dość ciepły, ale ten od dolnej części pozostaje zimny. Termostat jest więc sprawny.
Jak jest u Was?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Jak długo nagrzewa się 1.6 FSI?

Post autor: doggie » sob sty 16, 2010 22:19

alf900 pisze:Na jałowych obrotach
przy -2 nic nadzwyczajnego, ważne żeby pod obciążeniem uzyskiwał wymaganą temperaturę



alf900
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 05, 2009 21:06
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alf900 » sob sty 16, 2010 22:32

Dziękuję!
Proszę teraz o sprecyzowanie:
-jak długo i po ilu kilometrach ten silnik osiąga temperaturę 90 stopni, aby ogrzewanie wnętrza było całkowicie skuteczne.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob sty 16, 2010 22:36

alf900 pisze:Proszę teraz o sprecyzowanie:
-jak długo i po ilu kilometrach ten silnik osiąga temperaturę 90 stopni
Tego nie da się jednoznacznie określić...to zależy od kilku czynników. Im bardziej obciążony silnik tym szybciej się nagrzeje...im wyższa temperatura ustawiona na ogrzewaniu tym dłużej się będzie grzał...
Po ok 4km powinien osiągnąć 90 stopni..nawet przy włączonym delikatnym ogrzewaniu (np. lekki nawiew na szybę)



alf900
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 05, 2009 21:06
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alf900 » sob sty 16, 2010 22:51

W fordzie focus 1.6 na jałowych obrotach po zaledwie 5 minutach, lub po przejechaniu 1 km temperatura silnika osiąga 90 stopni i ogrzewanie jest w pełni skuteczne.
Czyżby ford górą w tym temacie?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob sty 16, 2010 22:59

alf900 pisze:W fordzie focus 1.6 na jałowych obrotach po zaledwie 5 minutach
w minusowej temp. otoczenia nigdy w to nie uwierzę choćby mnie jak Azję końmi na słup naciągali - jeżeli tak by się działo to pierwsza lpsza letnia trasa i silnik przegrzany
Ostatnio zmieniony sob sty 16, 2010 23:00 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob sty 16, 2010 23:28

alf900 pisze:W fordzie focus 1.6 na jałowych obrotach po zaledwie 5 minutach
Średnio w to wierzę...Chyba że latem :P



alf900
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 05, 2009 21:06
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alf900 » sob sty 16, 2010 23:39

Sprawdzę ponownie i jutro Was powiadomię.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » sob sty 16, 2010 23:55

alf900 pisze:W fordzie focus 1.6 na jałowych obrotach po zaledwie 5 minutach, lub po przejechaniu 1 km temperatura silnika osiąga 90 stopni
To ze jest na budziku 90 C nie oznacza ze tak faktycznie jest,wczoraj byl post gdzie kolega zaznaczyl ze w golfach 4 w zakresie 74 -104 licznik pokazuje 90C,choc nie wierze ze po 1 km ma min 70C chyba ze pod wieeelka gorke :grin:


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

alf900
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 05, 2009 21:06
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alf900 » ndz sty 17, 2010 21:09

Wyjechałem Focusem 1.6 prod. 2009 z garażu temperatura +2C.
Na zewnątrz temperatura dzisiaj -4C.
Po przejechaniu 0,9 km, co mi zajęło 3 minuty spokojnej jazdy, temperatura silnika osiągnęła 90 C, a ogrzewanie było na tyle skuteczne, że w aucie było przyjemnie ciepło.
Nie wiem jak się do tego odnieść. Albo ogrzewanie focusa jest nadzwyczaj skuteczne, albo w golfie kompletnie skopane.



Awatar użytkownika
...OSA...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:04
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: ...OSA... » ndz sty 17, 2010 21:19

alf900 pisze:Wyjechałem Focusem 1.6 prod. 2009 z garażu temperatura +2C.
Na zewnątrz temperatura dzisiaj -4C.
Po przejechaniu 0,9 km, co mi zajęło 3 minuty spokojnej jazdy, temperatura silnika osiągnęła 90 C, a ogrzewanie było na tyle skuteczne, że w aucie było przyjemnie ciepło.
Nie wiem jak się do tego odnieść. Albo ogrzewanie focusa jest nadzwyczaj skuteczne, albo w golfie kompletnie skopane.
na liczniku moze i 90 a ciecz pewnie z 70/3-4 jak koledzy wyzej pisza. w bmw tez tak jest temeratura szybko leci do 90 ale wachan od 75-100 chyba wogule nie widac i stoi twardo na 90.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sty 17, 2010 21:23

Jest jeszcze inne wytłumaczenie tych "fenomenalnych" wyników niektórych aut.
Czy Koledzy nie pomyśleli skąd bierze się energia potrzebna do ogrzewania kabiny? Ze spalenia paliwa. Jeśli silniki VW typu TDI (jak mój) czy FSI biorą paliwo tylko na potrzeby swego obracania się, są oszczędne, nie rozrzutne - to w kabinie musi być zimno. A jeśli auto pali ile wlezie, a dokładnie to ile samo zapragnie - to cóż, najlepiej widać, że np. Fordowi wystarcza i na pokręcanie się i na grzanie kabiny i pewnie jeszcze wentylator chłodnicy chodzi bo ciepła jest nadmiar.
VW górą - a ja się ubiorę (przynajmniej na początek podróży :grin: ).
Już w chwili prezentacji Audi z silnikiem 1,9 TDI dziennikarze niemieccy kręcili nosem: auto nie ma ogrzewania na krótkich odcinkach. Pewnie, niech se kupią Toyotę, 14 albo i więcej L / 100km
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 21:24 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
...OSA...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:04
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: ...OSA... » ndz sty 17, 2010 21:26

Zico63b, :bigok: :bigok: :bigok: no to sprawa wyjasniona :bigok:



alf900
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 05, 2009 21:06
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alf900 » ndz sty 17, 2010 22:08

Jeżeli już tak skrupulatnie kalkulujemy, to należy uwzględnić koszty leczenia notorycznych przeziębień i ogólny komfort używania danego samochodu.
W punkcie jakości ogrzewania preferuję zdecydowanie focusa. Średnie, rzeczywiste spalanie w trybie mieszanym, przy obecnych minusowych temperaturach wynosi poniżej 8l/100km, jest więc porównywalne z golfem 1.6 FSI.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 321 gości