Strona 1 z 1
Wlacznik swiatel na stale - Bora wersja szwedzka
: sob sty 16, 2010 15:38
autor: fly
Witam.
Mam problem z bora. Swiatla mijania wlaczaja sie od razu po przekreceniu kluczyka nawet w pozycji 0, tak maja szwedzi.. Majac wyciagniety kluczyk na pozycji 0 swiatel nie ma, ale po przekreceniu wlacznika na inne pozycje zapalaja sie, to oczywiste.
Chcialbym to ominac swiatla na pozycji 0 wlacznika ? Czy na 0 wlacznika pociagniete jest zasilanie swiatel po przez stacyjke i wystarczy odciac dojscie zasilania na zerze czy po prostu maja inny wlacznik magiczny i trzeba to inaczej obejsc?
Pozdrawiam
: sob sty 16, 2010 15:58
autor: Haki
Hmmm jedni montują specjalnie włączniki automatyczne ze względów prawa w PL .. inni widzę chcą wymontować. Nie pozostaje chyba nic innego jak podjechanie do dobrego elektryka. Myślę ,że włącznik jest zmostkowany z samą stacyjką dodatkowym przewodem i wystarczy go odciąć - ale głowy nie dam bo nie przerabiałem tego tematu.
: sob sty 16, 2010 16:01
autor: Zico63b
Szwedzkie wersje mają taki sam wyłącznik, kwestia jest innych połączeń w instalacji. Za skrzynką bezpieczników są różne złączki, tam bym patrzył. Ale ja bym się cieszył to mając - ja to musiałem sobie dopiero zrobić by mieć dokładnie tak, jak ma Kolega!
: sob sty 16, 2010 16:29
autor: fly
Haki pisze:Hmmm jedni montują specjalnie włączniki automatyczne ze względów prawa w PL .. inni widzę chcą wymontować. Nie pozostaje chyba nic innego jak podjechanie do dobrego elektryka. Myślę ,że włącznik jest zmostkowany z samą stacyjką dodatkowym przewodem i wystarczy go odciąć - ale głowy nie dam bo nie przerabiałem tego tematu.
Chce to zdemontować bo jednak pobiera to trochę prądu jak się świece grzeją...
: sob sty 16, 2010 16:36
autor: Haki
Kolego Szwedzi nie na darmo to montowali i montują u siebie w standardzie...
Poczytaj co się robi gdy aku długo stał na mrozie ... a doczytasz info , które mówi , by przed odpaleniem wzbudzić akumulator do pracy -- takie chwilowe spore pobranie mocy od niego wzbudza go -- właśnie dlatego nie powinieneś tego rozbrajać bo przy zdrowej baterii - nie ma prawa się jej nic stać.

: sob sty 16, 2010 18:41
autor: Zico63b
Świece żarowe komory spalania to ok. 32A, świece podgrzewania płynu - kolejne 30A = ponad 60A, jak to ma się do nędznych 10A świateł?
Ja w największy mróz tak odpalam i wszystko jest dobrze. Z resztą Szwedzi mają chyba większe mrozy i tak jest to przewidziane, by działało!
Jeden tylko warunek: i akumulator i silnik muszą być w dobrym stanie
