Strona 1 z 1
olej w przekladni kierowniczej
: czw gru 08, 2005 20:43
autor: dominik7
wie ktos w ktorym miejscu wlewa sie olej do przekladni kierowniczej w golfieII(jetcie)?I najwazniejsze-jakl to olej?
: czw gru 08, 2005 20:52
autor: Tomasz Żaguń
Z tego co wiem przekładnia kierownicza chodzi na smarze a nie na oleju.na bank.
przekladnia kierownicza
: czw gru 08, 2005 21:03
autor: dominik7
mam ksiazke i w niej jest napisane ze sie wlewa olej(z pewnoscia musi byc gesty)-ale z drugiej strony w ksiazce tez jest na pisane ze w wiekszosci golfow zawory ustawia sie plytkami.U mnie podobno jeszcze tak...
: pt gru 09, 2005 00:20
autor: Tomasz Żaguń
Chodzi Ci o przekładnię ze wspomaganiem? jak tak to masz rację i nie olej tylko płyn do wspomagania i musisz popatrzeć po przewodach od przekładni które idą do góry do zbiorniczka .właśnie w tym zbiorniczku sie dolewa.Jeśli mówimy o tym samym
przekladnia kierownicza
: pt gru 09, 2005 00:28
autor: dominik7
chodzi mi o przekladnie bez wspomagania.czasami chodzi mi ciezko kierownica(drazki byly niedawno wymieniane)
: pt gru 09, 2005 00:38
autor: Tomasz Żaguń
Pierwsze słyszę żeby olej lać

naprawdę nawet jak kupujesz nową to masz smar w środku nie olej.
: pt gru 09, 2005 10:25
autor: moment
ja tez podłacze się do tematu z pytaniem co zrobić i gdzie przesmarować żeby kirownica lżej choidziła (mam fele 15 z et 25)
: pt gru 09, 2005 10:39
autor: bodzio_j
Luz w przekładni można regulować. Jest taka "spec " śrubka.
przekladnia kierownicza
: pt gru 09, 2005 16:38
autor: dominik7
a mozesz mi powiedziec gdzie jest ta "spec srubka"?wiekszosc rzeczy inaczej wyglada na zdjeciu w ksiazce a inaczej w rzeczywistosci
: pt gru 09, 2005 17:28
autor: TUTENHAMON
Przede wszyskim zerknij czy masz olej we wspomaganiu na prawidłowym poziomie. Zbiornik jest przy akumulatorze
przekladnia kierownicza
: pt gru 09, 2005 17:45
autor: dominik7
nie mam wspomagania.Pisalem [wczesniej
: pt gru 09, 2005 18:28
autor: Tomasz Żaguń
Ta śrubka jest pod autem .Jak wejdziesz pod auto to jak masz sanki od zawieszenia a za nimi przekładnię to patrz w to miejsce gdzie idzie z góry drążek kirowniczy ze środka auta.Tam jest "ślimak" który współpracuje z listwą zębatą a z podspodu jest właśnie ta śrubka centralnie umieszczona na zaślepce od tej przekładni i ona reguluje luzy pomiędzy tym ślimakiem a listwą.Musisz pamiętać że niemożesz zniwelować całkiem luzu bo kierownica Ci niebędzie podzczas jazdy wracać z powrotem.jak pamiętam to max jest 90 stopni jak możesz dociągnąć potem już jest żle. Co do kolegi"moment" to przy tych oponach i tak będzie ciężko chodzić ale w czasie jazdy musi być OK.Poprostu jak auto stoi to niepowinno się kręcić kierownicą gdyż można rozwalić przekładnie..Smarować można tylko poprzez ściągnięcie oslon na drążkach kierowniczych i wychyleniu na maxa listwy a następnie nałożenie smaru i tak w jedną i w drugą stronę.
przekladnia kierownicza
: pt gru 09, 2005 18:47
autor: dominik7
mam teraz jakies 1,5-2cm luzu(w kierowaniu),ale w trakcie jazdy sie tego nie czuje.Jak Pan mysli-jest sens tam grzebac?
: sob gru 10, 2005 20:22
autor: Tomasz Żaguń
Panować to musimy przed policją ja tego niewymagam od nikogo .Tak do rzeczy to ten luz możesz troszkę spróbować zmniejszyć ale zawsze musi być.Sprubój tak : skręć kierownicą w prawo lub lewo i jak wtedy bedziesz miał luz na kole kierowniczym to trzeba go napewno zniwelować a jak nie no to możesz spróbowac z kołami na wprost jak Cię to drażni.Tylko pamiętaj NIEMOŻESZ TAK DOKRĘCIĆ MOCNO REGULACJI BO NIEBĘDZIE CI KIEROWNICA WRACAĆ NA WPROST .Zawsze jest luz na środku przekładni bo tam najwiecej jeżdzimy i tam się wyrabia przekładnia, więc wybór należy do Ciebie.Zawsze można poćwiczyć.Pozdrawiam