olej w przekladni kierowniczej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

olej w przekladni kierowniczej

Post autor: dominik7 » czw gru 08, 2005 20:43

wie ktos w ktorym miejscu wlewa sie olej do przekladni kierowniczej w golfieII(jetcie)?I najwazniejsze-jakl to olej?



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw gru 08, 2005 20:52

Z tego co wiem przekładnia kierownicza chodzi na smarze a nie na oleju.na bank.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

przekladnia kierownicza

Post autor: dominik7 » czw gru 08, 2005 21:03

mam ksiazke i w niej jest napisane ze sie wlewa olej(z pewnoscia musi byc gesty)-ale z drugiej strony w ksiazce tez jest na pisane ze w wiekszosci golfow zawory ustawia sie plytkami.U mnie podobno jeszcze tak...



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt gru 09, 2005 00:20

Chodzi Ci o przekładnię ze wspomaganiem? jak tak to masz rację i nie olej tylko płyn do wspomagania i musisz popatrzeć po przewodach od przekładni które idą do góry do zbiorniczka .właśnie w tym zbiorniczku sie dolewa.Jeśli mówimy o tym samym



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

przekladnia kierownicza

Post autor: dominik7 » pt gru 09, 2005 00:28

chodzi mi o przekladnie bez wspomagania.czasami chodzi mi ciezko kierownica(drazki byly niedawno wymieniane)



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt gru 09, 2005 00:38

Pierwsze słyszę żeby olej lać :shock: naprawdę nawet jak kupujesz nową to masz smar w środku nie olej.



Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » pt gru 09, 2005 10:25

ja tez podłacze się do tematu z pytaniem co zrobić i gdzie przesmarować żeby kirownica lżej choidziła (mam fele 15 z et 25)


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt gru 09, 2005 10:39

Luz w przekładni można regulować. Jest taka "spec " śrubka.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

przekladnia kierownicza

Post autor: dominik7 » pt gru 09, 2005 16:38

a mozesz mi powiedziec gdzie jest ta "spec srubka"?wiekszosc rzeczy inaczej wyglada na zdjeciu w ksiazce a inaczej w rzeczywistosci



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » pt gru 09, 2005 17:28

Przede wszyskim zerknij czy masz olej we wspomaganiu na prawidłowym poziomie. Zbiornik jest przy akumulatorze


TUTENHAMON

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

przekladnia kierownicza

Post autor: dominik7 » pt gru 09, 2005 17:45

nie mam wspomagania.Pisalem [wczesniej



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt gru 09, 2005 18:28

Ta śrubka jest pod autem .Jak wejdziesz pod auto to jak masz sanki od zawieszenia a za nimi przekładnię to patrz w to miejsce gdzie idzie z góry drążek kirowniczy ze środka auta.Tam jest "ślimak" który współpracuje z listwą zębatą a z podspodu jest właśnie ta śrubka centralnie umieszczona na zaślepce od tej przekładni i ona reguluje luzy pomiędzy tym ślimakiem a listwą.Musisz pamiętać że niemożesz zniwelować całkiem luzu bo kierownica Ci niebędzie podzczas jazdy wracać z powrotem.jak pamiętam to max jest 90 stopni jak możesz dociągnąć potem już jest żle. Co do kolegi"moment" to przy tych oponach i tak będzie ciężko chodzić ale w czasie jazdy musi być OK.Poprostu jak auto stoi to niepowinno się kręcić kierownicą gdyż można rozwalić przekładnie..Smarować można tylko poprzez ściągnięcie oslon na drążkach kierowniczych i wychyleniu na maxa listwy a następnie nałożenie smaru i tak w jedną i w drugą stronę.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

przekladnia kierownicza

Post autor: dominik7 » pt gru 09, 2005 18:47

mam teraz jakies 1,5-2cm luzu(w kierowaniu),ale w trakcie jazdy sie tego nie czuje.Jak Pan mysli-jest sens tam grzebac?



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob gru 10, 2005 20:22

Panować to musimy przed policją ja tego niewymagam od nikogo .Tak do rzeczy to ten luz możesz troszkę spróbować zmniejszyć ale zawsze musi być.Sprubój tak : skręć kierownicą w prawo lub lewo i jak wtedy bedziesz miał luz na kole kierowniczym to trzeba go napewno zniwelować a jak nie no to możesz spróbowac z kołami na wprost jak Cię to drażni.Tylko pamiętaj NIEMOŻESZ TAK DOKRĘCIĆ MOCNO REGULACJI BO NIEBĘDZIE CI KIEROWNICA WRACAĆ NA WPROST .Zawsze jest luz na środku przekładni bo tam najwiecej jeżdzimy i tam się wyrabia przekładnia, więc wybór należy do Ciebie.Zawsze można poćwiczyć.Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości