Strona 1 z 1

Stuki w zimnym silniku - raczej nie popychacze

: czw gru 08, 2005 19:44
autor: sterowniczy
HI!

Trochę mnie martwią stuki w silniku. Zdarza się to zawsze po odpaleniu zimnego i trwa przez jakieś 100-200m jazdy podczas przyspieszania (jak silnik pracuje bez obciążenia nic nie puka). Ostatnio wymieniłem olej i mam nieco wyższy poziom niż wcześniej i zauważyłem, że te stuki są mniejsze.

Czy to luzy na wale korbowym??
Ale dlaczego ustają po delikatnym rozgrzaniu silnika??

Dzięki!

: czw gru 08, 2005 20:20
autor: Tomasz Żaguń
Może masz panewkę wywaloną?

: czw gru 08, 2005 21:33
autor: Adamtd
A opisz coś dokładniej te stuki - czy głośne, pojedyncze, jaki ton, czy narastają , czy przyspiszają razem z obrotami silnika, z jakiego rejonu dochodzą itd itp? - no i czy masz 100% pewności że są one z silnika a nie np skrzyni?

: pt gru 09, 2005 00:03
autor: wara99
mialem cos podobnego w hondzie civic jak zimny klepalo jak sie nagrzal przestawalo -i niestety byly to panewki :( ... a dlatego po rozgrzaniu przestawaly bo material sie rozszerza i luz sie zmniejszal . po nagrzaniu wstaw mu dobrze i zobacxz czy dzwoni bo mi wlasnie tez przy gazie w deche dzwonily.

: pt gru 09, 2005 00:26
autor: Tomasz Żaguń
Też tak właśnie myślę.Ja miałem szlif wału na czopach korbowodowych no i niestety został żle zrobiony.Gdy jeżdziłem to w okolicy 2000 obriotów coś mi dzwoniło w silniku a potem sie okazało że WOGÓLE już panewki niebyło poprostu ją wymieliła ale ciśnienie odziwo oleju bylo i doszło już do tego stopnia że tłok zaczął udeżać w głowicę .Potem wymieniłem wał na nominalny i było git.Lepiej wymienić na oryginał niż go toczyć

: ndz gru 11, 2005 22:51
autor: sterowniczy
Myślę sobie, że to jednak panewki (pukanie w rytm silnika).
Czy sama wymiana panewek coś pomoże?
Które wymienić: korbowodowe, czy główne??

Dzięki

: pn gru 12, 2005 20:02
autor: Tomasz Żaguń
Ha jak rozbierzesz i wyciągniesz wał to musisz pomierzyć śrubą mikrometryczną czopy głoówne i korbowodowe bo może masz już zużyte i nowe panewki nic niepomogą bo musi byc szlif wału.Ja jednak na własnym doświadczeniu radzę drugi wał nietoczony oryginalnie utwardzonybyle dobry.Pozdrawiam