Strona 1 z 2

Zegar temperatury, a poprawne wskazania

: pt sty 15, 2010 19:52
autor: poolak2006
Z tego co jest na forum napisane to zegar po osiągnięciu temperatury roboczej pokazuje zawsze 90st C... Podobno nie pokazuje on rzeczywistej temperatury. Ostatnio zakopałem się w śniegu co prawda nie piłowałem silnika, ale temperatura nawet nie drgnęła pokazywało 90st C cały czas. Jak mój ojciec swoim też się zakopał to od razu temperatura mu skoczyła ponad normę (ma lagunę z 2005r) i też nie piłował fury. Więc jak to jest jak zagotowałby mi się płyn w chłodnicy to na zegarach mi to pokaże się czy zawsze będzie 90st?? W poprzednim autku peugeocie 206 2.0HDI z 2000r jak stałem dosyć długo w korku w lato temperatura szalała ostro tylko ciepły nawiew na kabinę pomagał. A tu jeszcze nie zauważyłem żeby choć trochę skoczyła do góry.
Wiem że można to przestawić VAGTACHO i będzie ok, ale czy w oryginalnym ustawieniu też pokaże że temperatura jest za wysoka??

Teoretycznie powinno to pokazać, ale skoro pisali na forum że jest tak ustawione że pokazuje 90st to teraz się zastanawiam jak to jest w praktyce?

: pt sty 15, 2010 20:01
autor: agrala
mozna wiedziec w jaki sposob przestawic VAGiem wskaznik?

: pt sty 15, 2010 20:06
autor: italiano_83
Wskazania na blacie są orientacyjne, więc zapewne jest jakiś "zakres" w którym to wskaźnik bez względu na panującą temperaturę będzie pokazywał stałą wartość..
Pytanie jak to zakres... Choć osobiście wydaje mi się, że jak temperatura przekroczy dopuszczalną to czujnik poprzez kontrolkę na desce Cię o tym poinformuje...
Skoro wszystko działa poprawnie to chyba nie ma sensu tego "naprawiać" na silę
Ewentualnie zmontować dodatkowy wskaźnik temperatury- niezależny, to on będzie pokazywał faktyczną :chytry:

: pt sty 15, 2010 20:14
autor: poolak2006
agrala pisze:mozna wiedziec w jaki sposob przestawic VAGiem wskaznik?
Oj kolego się czepiasz mój błąd vagtacho pasi??

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ku&start=0 tu jest taki materiał właśnie o tej temperaturze, że można przestawić. No właśnie jestem ciekawy bo nigdy mi nie przekroczyło nawet o 1mm 90*C w górę. Z jednej strony dobrze że nie przekroczyło ale z drugiej dziwne że tak stoi cały czas na 90*C :bigok:
Czyli że w innych markach nie ma takiego rozwiązania ?

: pt sty 15, 2010 20:23
autor: Oli
poolak2006 pisze:po osiągnięciu temperatury roboczej pokazuje zawsze 90st C
sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90 żeby kierowca mniej się stresował, jeżeli bezpieczna temperatura zostanie przekroczona wskazówka pokaże właściwą temperaturę. Można to zmienić
w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=285 masz wyjaśnione co gdzie i jak :bigok:

: pt sty 15, 2010 20:26
autor: poolak2006
No to git. No wiem że tam jest ten temat jest mi znany hehe :bigok:

: pt sty 15, 2010 20:37
autor: pavulon78
poolak2006 pisze:
agrala pisze:mozna wiedziec w jaki sposob przestawic VAGiem wskaznik?
Oj kolego się czepiasz mój błąd vagtacho pasi??

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ku&start=0 tu jest taki materiał właśnie o tej temperaturze, że można przestawić. No właśnie jestem ciekawy bo nigdy mi nie przekroczyło nawet o 1mm 90*C w górę. Z jednej strony dobrze że nie przekroczyło ale z drugiej dziwne że tak stoi cały czas na 90*C :bigok:
Czyli że w innych markach nie ma takiego rozwiązania ?

Kiedyś też się trochę tym martwiłem. Największe upały, korek, chodzi wiatrak a wskazówka pokazuje równo 90 st.C.
Przekonałem się że wszystko jest ok. przy wymiane termostatu i spuszczeniu płynu chłodzącego. Po zalaniu nowego płynu i po uruchomieniu silnika kiedy jeszcze płyn nie rozprowadził się po całym układzie, silnik bardzo szybko się zagrzał i wskazówka szybko poszybowała powyżej 90 st.C. Po dokładnym odpowietrzeniu układu i zalaniu odpowiedniej ilości płynu wszystko wróciło do dawnej normy i wskazówka jak wryta stoi na 90 st.C.

: pt sty 15, 2010 20:40
autor: poolak2006
No właśnie bo jeździłem różnymi samochodami renault, peugeot, fiat;D i tam wystarczyło w korku trochę postać na ostrym słońcu i temperatura zaraz rosła a tu nic ... i taki mały niepokój :bajer:

: pt sty 15, 2010 21:12
autor: krisss.79
sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90
Jak slysze jak ktos mowi ze jego auto w zimie :grin: rozgrzewa sie po 3 km do optymalnej temp silnika 90C to mnie szlak trafia :green_fuck: pozdro

: pt sty 15, 2010 21:16
autor: Kulon
krisss.79 pisze:ozgrzewa sie po 3 km do optymalnej temp silnika 90C to mnie szlak trafia
fakt

ale barciak ma stare poczciwe UNO - fiat - i sam byłem w szoku jak to się szybko nagrzewa - na postoju zapalone przez 5 minut i leci już mocno ciepłe powietrze - nie ma opcji żeby taki efekt uzyskać w golfinie
Oli pisze:sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90 żeby kierowca mniej się stresował, jeżeli bezpieczna temperatura zostanie przekroczona wskazówka pokaże właściwą temperaturę.
prawda - i z tego co wiem to można to wyłączyć opcje - wtedy będzie pokazywał wskaźnik cały czas maksymalnie prawidłowe wskazania - ale z tego co wiem ludzi to denerwuje i próbują to naprawiać

: pt sty 15, 2010 22:20
autor: krisss.79
Kulon pisze:prawda - i z tego co wiem to można to wyłączyć opcje - wtedy będzie pokazywał wskaźnik cały czas maksymalnie prawidłowe wskazania - ale z tego co wiem ludzi to denerwuje i próbują to naprawiać
Umnie tak pakazuje,i fakt troche to denerwujace :grin:
Kulon pisze:ale barciak ma stare poczciwe UNO - fiat - i sam byłem w szoku jak to się szybko nagrzewa - na postoju zapalone przez 5 minut i leci już mocno ciepłe powietrze - nie ma opcji żeby taki efekt uzyskać w golfinie
Bardzo szybko rozgrzewa sie renault megane 1,4,po 8 godz postoju w pracy przy -10 po 2 km u niego lecialo takie gorace powietrze jak umnie po 10 km :grin:

: pt sty 15, 2010 23:54
autor: pavulon78
krisss.79 pisze:
sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90
Jak slysze jak ktos mowi ze jego auto w zimie :grin: rozgrzewa sie po 3 km do optymalnej temp silnika 90C to mnie szlak trafia :green_fuck: pozdro

Ale że niby co? Nie wierzysz że tak szybko sie nagrzewa czy szlag Cie trafia że Twój rozgrzewa sie powoli?
Mój benzyniak 1.6 rozgrzewa się właśnie po ok. 3 km (pod warunkiem wyłączonego ogrzewania) nawet w obecne mrozy po minus 10. Przy włączonym ogrzewaniu wskazówka osiąga 90 st.C po ok. 5km, a delikatnie ciepłe powietrze zaczyna lecieć już po ok. 1 km.
Ostatnio troche jeździłem dieslem 1.5 i ten nagrzał się porządnie po ok. 20 km w ruchu miejskim.

: sob sty 16, 2010 06:19
autor: krisss.79
pavulon78 pisze:Mój benzyniak 1.6 rozgrzewa się właśnie po ok. 3 km (pod warunkiem wyłączonego ogrzewania) nawet w obecne mrozy po minus 10. Przy włączonym ogrzewaniu wskazówka osiąga 90 st.C po ok. 5km,
Nie zrozumiales mnie,moj tez po 3 km ma te 70C,chodzilo o to ze gdy ja mam realana pokazano temp 70 C po 3 km to ty masz juz 90C tak jak kolega wyzej powiedzialo -zakres od 72 do 104 pokazuje zawsze 90C,dlatego wydaje ci sie ze ci sie auto szybko rozgrzewa,tak naprawde prz -10 zeby auto sie dobrze rozgrzalo potrzeba min 10 km,
Umnie tez po kilmetrze z nawiewow zaczyna leciec cieple powietrze :grin:

: sob sty 16, 2010 16:04
autor: agrala
poolak2006 pisze:Oj kolego się czepiasz mój błąd vagtacho pasi??

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ku&start=0 tu jest taki materiał właśnie o tej temperaturze, że można przestawić. No właśnie jestem ciekawy bo nigdy mi nie przekroczyło nawet o 1mm 90*C w górę. Z jednej strony dobrze że nie przekroczyło ale z drugiej dziwne że tak stoi cały czas na 90*C :bigok:
Czyli że w innych markach nie ma takiego rozwiązania ?
Nic sie nie czepiam, pierwszy raz slysze i chcialem wiedziec jak to zrobic
Syszalem o zrobieniu liniowego wskaznika paliwa za pomoca TACHO, regulacji wskazan wskaznika paliwa ale nic o wskazniku temperatury nie slyszalem
Z tego co pamietam to w linku ktory podales bylo o przywitaniu w zegarach i chyba o liniowym wskazniku paliwa