Strona 1 z 1

Wciąż nie dogrzany silnik

: pt sty 15, 2010 09:21
autor: zerohour
Witam , mam problem z Golfikiem . Od początku jak go miałem nie działał wskaźnik temperatury , czasami tylko się podnosi idzie nawet na 3/4 skali ale to już musi być porządnie nagrzane auto . Wymieniłem czujniki temperatury (czarny i niebieski) ale od zawsze Golfik miał problem z spalaniem na PB tzn palił około 14 litrów , wymieniona była sonda lambda wszystko sprawdzane . W październiku założyłem gaz , jak temperatura była dodatnia palił około 8-10 litrów . Teraz przy tych mrozach spala nawet i 13 litrów wydaje mi się , że za dużo . Jeżdżę nim codziennie do pracy mam około 5 km , przez ten czas nie zaczyna mi nawet lecieć letnie powietrze z nawiewu , w sumie się nie dziwie mały przebieg plus mróz , ale wczoraj jechałem 15 km w jedną stronę i dopiero przed domem zaczęło lecieć mi letnie powietrze . Czy te wysokie spalanie i brak ciepłego powietrza są objawami zepsutego termostatu ?

: pt sty 15, 2010 09:27
autor: mate64
IMHO to spalanie jest wynikiem tak krótkich tras. Mój RP też sie nie nagrzewa (do pracy mam ze 4 km) i niestety ale pali sporo.

: pt sty 15, 2010 09:30
autor: MARIUSZ45
Termostat sprawdziłeś???????????????

[ Dodano: 15 Sty 2010 08:32 ]
Na gazie auto nagrzewa się bardzo szybko,a palić powinien w granicach 8-9 litrów na sto.pozdr

[ Dodano: 15 Sty 2010 08:33 ]
[. Czy te wysokie spalanie i brak ciepłego powietrza są objawami zepsutego termostatu ?[/quote]
Tak

: pt sty 15, 2010 10:14
autor: mazio_leczna
nie zawsze musi byc to wina termostatu

: pt sty 15, 2010 10:19
autor: Vii
mazio_leczna pisze:nie zawsze musi byc to wina termostatu
A czego jeszcze prosze wytłumacz ;)

: pt sty 15, 2010 10:23
autor: mazio_leczna
jesli czesto bawimy sie suwakiem cieple zimne lub tym od wyboru nadmuchu, to jest tak ze klapki sie nie domykaja spada linka z pancerza i tzreba rozbierac pol auta zeby sie z tym pobawic a w taki mroz nie radze nie dawno to robilem duzo czasu to pochlonelo zanim zorientowalem sie ze to to glupie pancerze i po ogrzewaniu albo bedzie ogrzewanie w pol letnie, co do ogrzewania jeszcze to moze byc silnik dmuchawy sie odpina z zaczepow i gotowe ogrzewanie letnie

: pt sty 15, 2010 10:31
autor: Vii
mazio_leczna pisze:jesli czesto bawimy sie suwakiem cieple zimne lub tym od wyboru nadmuchu, to jest tak ze klapki sie nie domykaja spada linka z pancerza i tzreba rozbierac pol auta zeby sie z tym pobawic a w taki mroz nie radze nie dawno to robilem duzo czasu to pochlonelo zanim zorientowalem sie ze to to glupie pancerze i po ogrzewaniu albo bedzie ogrzewanie w pol letnie, co do ogrzewania jeszcze to moze byc silnik dmuchawy sie odpina z zaczepow i gotowe ogrzewanie letnie
No wiadomo, ale nie ma co od razu dopuszczać takich opcji, bo to nie sa opcje ktore zdarzaja sie rownie czesto i gesto jak otwarte termostaty, poniosla Cie troche wyobraznia. Zreszta w/w linki nie mialyby nic do wysokiego spalania jak kolega napisał w pierwszym poscie swoim w ktorym opisał problem. Jak termostat cały czas otwarty w te mrozy to no coz mozna przejechać 50 KM na trasie a ogrzewania i tak nie bedzie, ewentualnie zimno - letnie powietrze no i samochod tez bedzie chlał :) pozdrawiam

: pt sty 15, 2010 10:57
autor: zerohour
Dzięki serdeczne za odpowiedzi , także wymieniam termostat .
Z tymi cięgnami/pancerzami też będę się bawił bo nie mam np. nawiewu na nogi ... .
Ale tak czy siak auto się nie dogrzewa , nawet w dłuższych trasach . A najlepsze jest to , że jak już na postoju wskazówka pójdzie w górę to tylko kiedy ruszę spada w dół ... .

Proszę o nie zamykanie tematu , po wymianie termostatu napiszę czy to coś dało ku potomnym :bigok:

serdeczne pozdrowienia

: pt sty 15, 2010 11:04
autor: Vii
zerohour pisze:A najlepsze jest to , że jak już na postoju wskazówka pójdzie w górę to tylko kiedy ruszę spada w dół ... .
Termostat na 100% po tych objawach ! Takze po wymianie jestem pewny, ze napiszesz "wszystko gra" ;)

: wt sty 19, 2010 11:09
autor: mazio_leczna
jak bedziesz sie chcial bawic z tymi linkami to napisz dam ci dobre rady

: wt sty 19, 2010 13:07
autor: zerohour
napewno się zgłoszę dzięki !

w aucie wymienię termostat i pompę wody ale to na koniec miesiąca , wtedy dam znać jaka jest różnica :-)

pozdraVWiam

: wt sty 19, 2010 13:12
autor: xxMAXIMxx
Miałem to samo, wskazówka przy mrozach rzędu -5 ledwo odrywała się od minimum, wysokie spalanie + średnie ogrzewanie:

tu masz temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=285668

termostat wymieniony i po 2 kilometrach wskazówka pionowo na 90 st stoi. To na pewno to.