Strona 1 z 1

Przegub wewnętrzny

: czw sty 14, 2010 23:47
autor: boryssc
Odświeżam temat i bardzo proszę o pomoc. Rozpadł się 3 raz pod rząd przegub wewnętrzny podczas jazdy (bez żadnych oznak stuków drgań, zupełna cisza) chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną pękania koszyka w środku (bo tylko on ulega uszkodzeniu bieżnie nie są ruszone), muszą tam występować jakieś dodatkowe naprężenia tylko nie wiem jak to sprawdzić i skąd mogą pochodzić i co najważniejsze jak wyeliminować. W ciągu ostatnich 2-3 miesięcy wszystko ma miejsce. Proszę o jakieś sugestie autko 1,6 SR z 1999 roku.

: pt sty 15, 2010 00:04
autor: greg
sprawdź półoś czy nie jest krzywa

: pt sty 15, 2010 00:08
autor: Haki
CYT...

Sprawdź też luz jest po jednej stronie tam gdzie wielowypust po to że jak pracuje zawieszenie to półoś ma się gdzie ruszać. Natomiast ruszając ją ręką w lewo i prawo nie powinno być luzu lub minimalny inaczej może stukać.

: pt sty 15, 2010 00:39
autor: Piotrek Kostek
Sprawdź piaste skrzyni biegów, czy nie ma bicia, zmierz długość półosi i przegubu :)

: pt sty 15, 2010 00:40
autor: boryssc
Dzięki za odpowiedź ale czy taki luz byłby wyczuwalny podczas jazdy, wydaje mi się że jeśli byłaby krzywa półoś dawało by to jakoś znać drganiami a tu całkowita cisza, sprawdzę jeszcze te luzy lewo-prawo zaraz po wymianie na nowy, a czy problem może leżeć gdzieś w skrzyni biegów lub jeszcze gdzieś gdzie można to jakoś sprawdzić? Koszt przegubu nie jest zbyt mały zwłaszcza jak się wymienia 3 w dwa miesiące, także proszę o jakieś dodatkowe wskazówki. Z góry dzięki

: pt sty 15, 2010 10:18
autor: Haki
Podjedź do kogoś kto to robił w tym aucie wiele razy i zna się na rzeczy. Luz tak jak pisałem musi być - minimalny ,ale musi. Może poprzedni mechanik o tym zapomniał - i skręcał tak by luzu nie było , albo zostawiał za duży i wszystko się po czasie wysypywało.

: sob sty 16, 2010 00:13
autor: boryssc
Witam!!!
Przegub wymieniony to już 4, bo głębszych oględzinach okazało się że samochód najprawdopodobniej był bity i niestety półoś wbija się w przegub wewnętrzny około 1 cm za daleko no i zamiast pracować na środku pracuje przy krawędzi od strony skrzyni biegów co powoduje tak szybkie zużycie. Chciałbym się dowiedzieć czy tylko prostowanie na płycie modułowo naciągowej u blacharza jest w stanie to przesunąć czy jest jakiś mniej kosztowny sposób żeby przesunąć to wszystko bądź samą półoś. Sam pomiar na tej płycie to 500 zł + koszty naprawy przynajmniej w Sosnowcu.

: sob sty 16, 2010 00:23
autor: Haki
Płyta byłaby najlepszym rozwiązaniem... poszukaj wśród chłopaków z regionalnego i popytaj - może ktoś ma dostęp do płyty i naciągnie taniej...

: czw sty 21, 2010 10:06
autor: boryssc
Witam!!
Odnośnie tego tematu poszukuję płyty taniej niż mi powiedziano niestety póki co nie mam jeszcze żadnych namiarów. Ale mam pytanie czy istnieje możliwość przesunięcia silnika na samych poduszkach chociaż o jakieś 5 mm podejrzewam że to już by dużo dało no i mogłoby się obyć bez naciągania.