Strona 1 z 1

Problem z Odpalaniem związany z Paliwem Sterownik Silnika

: czw sty 14, 2010 22:40
autor: solek
Witam wszystkich, pisze ponieważ mam problem z niedawno odziedziczonym po teściu Golfie, Mk2 1.3 NZ z 90r.
Problem powstał z dnia na dzień, a mianowicie z tego co udało mi się ustalić to przy próbie odpalenia silnik się zalewa i nie odpala, a po odłączeniu wtyczki z listwy wtryskowej odpala na chwile i gaśnie. Wykonałem kilka takich prób, i za każdym razem to samo.
Trochę poczytałem na forum o podobnych przypadkach, i sprawdziłem kilka rzeczy:
-paliwo na listwę dostaje,
-regulator ciśnienia sprawny (wymieniałem na drugi),
-zapłon, iskra, przewody też ok,
Tylko nie wiem gdzie są te sterowniki od wtrysków no i nie wiem jak sprawdzić miernikiem te parametry czujników temperatury i sondy.
Ukończyłem kilka lat temu szkołę mechaniczną i od czasu do czasu lubię pokręcić przy samochodzie, no ale mechanikiem bym siebie nie nazwał, więc proszę o pomoc

: czw sty 14, 2010 22:45
autor: Paweł Marek
solek, włącz zapłon weź voltomierz, zdejm wtyczkę od listwy. Sprawdż czy wtyczce nie masz cały czas napięcia. Bo powinno tylko skakać żeby urachamiać wtryskiwacze, a u Ciebie możliwe że otwarte są cały czas. To może być spowodowane albo awarią sterownika silnika (podszybie) albo cześciej brakiem masy do niego (przepatrz kable brązowe co ida do niego)

: czw sty 14, 2010 22:53
autor: solek
Dzięki za podpowiedź jutro jak wrócę z pracy to będę sprawdzał wasze pomysły na uzdrowienie mojego vw, czekam na pomysły

Masę znalazłem jak na razie tylko koło skrzyni z czoła silnika (odczyściłem)

[ Dodano: 15 Sty 2010 19:12 ]
Witam, sprawdziłem czy jest prąd na kostce od listwy i jest cały czas, nawet jak odpaliłem na chwile to cały czas był w granicach 12,3 V, więc wykręciłem z podszybia sterownik i po oględzinach znalazłem uszkodzony jeden z chyba (oporników) dołączam zdjęcie z zaznaczoną usterką tylko nie wiem, czy uda się dokupić nowy doradźcie co dalej robić.

[ Dodano: 16 Sty 2010 08:21 ]
Czy ktoś się orientuje czy, naprawa tego sterownika jest możliwa i skąd wziąć taki opornik ??

[ Dodano: 16 Sty 2010 09:41 ]
Już wiem dokładnie, to dioda prostownicza, wylutowałem ją i zobaczyłem symbol 1N 4002 koszt kilkadziesiąt groszy, zobaczymy jak kupie nowa

[ Dodano: 18 Sty 2010 20:13 ]
Udało mi się dzisiaj dokupić diodę, ale nie identyczną tylko 4007 sprzedawca powiedział że będzie dobra tylko trochę mocniejsza. Wlutowałem no i ZONK, objawy nadal bez zmian. Czy ta dioda na pewno jest dobra, (chodzi mi o rodzaj) Podpowiedzcie coś.

[ Dodano: 22 Sty 2010 08:25 ]
No i pozamiatane, byłem u elektromechanika z moim sterownikiem i powiedział mi że nie opłaca się go naprawiać. Taniej wyjdzie kupić drugi, więc tak zrobię.
Co do przyczyny to spotkał się z podobnymi przypadkami, i powodem jest brak MASY na rozruszniku i podczas dopalania rozrusznik pobiera masę, ale przez sterownik i wywala wtedy diodę i procesor najczęściej, podobnym objawem do mojego (otwarte wtryski), jest też ciągle pracująca pompka paliwa.
W sumie to tyle, szkoda tylko, że na tym forum prowadzę monolog, a tylko Paweł Marek odpisał.
A więc podsumowując przy takiej usterce najlepiej kupić drugi sterownik.
Temat do zamknięcia.

[ Dodano: 27 Sty 2010 19:46 ]
Dzisiaj zamontowałem, kupiony na szrocie sterownik i pomogło odpalił od razu, koszt 150 zł.