Rozrusznik czy akumulator???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karol2010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 995
Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Rozrusznik czy akumulator???

Post autor: karol2010 » śr sty 13, 2010 20:05

wiec tak nie dawno mialem calkowity remont silnika bo sie zatarl. i jak silnik byl zblokowany probowalem krecic rozrusznikiem. po naprawie mam dziwna przypadlosc co do samochodu. cieply silnik a przynajmniej odpalony na sekunde wszystko kreci idealnie. silnik po nocy lub dlugo nie odpalony i zaczyna sie klopot. na poczatku kreci wolno po czym staje, krece ponownie i to samo az wreszcie lapie zaplon i nawet jak zgasnie to kreci bardzo dobrze co jest nie tak??



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr sty 13, 2010 20:12

Oczywistym jest, że zimny silnik ma o wiele większe opory ruchu niż uprzednio nawet chwilę pracujący.
Dla sprawnego akumulatora i sprawnego rozrusznika nie stanowi to problemu. Ja jednak podejrzewam uszkodzenie części uzwojeń w rozruszniku i ciepłym silnikiem potrafi zakręcić a zimnym już nie.
By jednak nie ładować się w koszta i w robotę - proponuje jeszcze ze znajomym podmienić na próbę akumulator (czy aby Kolega go nie "dobił") tamtymi próbami na zablokowanym silniku). Podmiana aku jest łatwa i dopiero gdy to nic nie da - należy zająć się rozrusznikiem.
Pomijam oczywiste sprawy jak czystość i dokręcenie przewodów elektrycznych!



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr sty 13, 2010 20:13

Miernik i sprawdź napięcie akumulatora po nocy...
Kto wiem może podczas tych wcześniejszych prób coś uszkodziłeś w rozruszniku, ale zanim zaczniesz się grzebać z rozrusznikiem sprawdź akumulator...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
karol2010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 995
Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Post autor: karol2010 » śr sty 13, 2010 20:22

dziwne bo ten samochod palil idealnie przed remontem i nigdy nie bylo klopotow z odpalaniem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr sty 13, 2010 20:24

karol2010 pisze:jak silnik byl zblokowany probowalem krecic rozrusznikiem. po naprawie mam dziwna przypadlosc
To wyjaśnia chyba wszystko.


:dol: :dol: By nie pisać kolejnych postów :dol: :dol:
"coś" Kolego, "coś" uszkodziłeś, nie wiemy jeszcze co i właśnie piszemy Tobie co mniej więcej robić by małym kosztem trafić na usterkę.
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 20:29 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
karol2010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 995
Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Post autor: karol2010 » śr sty 13, 2010 20:25

czyli mam rozumiec ze uszkodzilem rozrusznik?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » śr sty 13, 2010 21:31

na to wyglada.



Grzegorz#
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt maja 23, 2008 09:33
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: Grzegorz# » śr sty 20, 2010 15:48

Witam
Poproszę o ocenę stanu akumulatora,człowiek zrobił test i powiedział tylko że jest Ok.
Obrazek



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr sty 20, 2010 23:02

Bardzo dobry wynik, prąd rozruchowy większy niż deklaruje producent, napięcie też bardzo dobre - człowiek prawdę mówi!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 107 gości