Strona 1 z 1
Czy to zbieżność?
: śr gru 07, 2005 23:17
autor: sys
...wlaśnie świeżo co sprowadziłem swego golfika z niemiec i mam maluśki problem... już podczas jazdy po autostradzie stwierdziem, że auto leko steruje na prawo podczas dodawania gazu a jak zabieram nogę z pedału przyspieszenia to auto lekko struje na lewo... później jedzie dobrze...
...pomyślałem,że to opony(jeszcze byly letnie...szerokie)...jednak po ich wymianie stytuacja nadal jest niezmienna...
... z oględzin moich własnych wynika iż coś musiało byś grzebane w zbieżności bo nawet kierownica jest lekko przekoszona... czy takie zachowanie auta wynika ze złej zbieżności?
...auto na 100% nie bite jakby ktoś pytał;-)
: śr gru 07, 2005 23:43
autor: micab
może to być powód geometrii
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: czw gru 08, 2005 01:46
autor: Smaczny
Kierownica może być przestawiona, bo ktoś albo ja zwyczajnie źle załozył po demontażu, albo przywalił w krawęźnik przy skręcie... pewnie są też inne opcje
Jak najbardziej może to być wina źle ustawionej geometrii, ale moze też być skutkiem ww opcji nr 2...
: czw gru 08, 2005 02:25
autor: pawsaw
Ja zaś myśle że należałoby najpierw przyjrzeć się wahaczom. Silentblokomi i sworzniom. Zawieszenie nie stuka podczas przyspieszania i hamowania (czy też puszczania gazu)?
: czw gru 08, 2005 09:23
autor: Adamtd
najpierw pojechałbym ustawaić geometrie ale możesz też mieć juz wywaloną gumę w tulejach wahaczy
: czw gru 08, 2005 12:04
autor: fibolek
To że masz kierownicę przekoszona to znak że ktoś wymieniał coś w zawieszeniu i jej nie ustawił(ja też tak mam bo nie mam kiedy jej przełożyć) W Golferku są dwie sprawy zbieżność i geometria przednich kół (geometria to kąt ustawienia koła) pewnie coś nie jest do końca zrobione.Zobacz na koła czy ci nie ździera opon.Chyba że masz wybitą zawiechę ale to byś słyszał i czuł.
: czw gru 08, 2005 12:37
autor: homsky
Musisz zrobic tak:
1. Bardzo dokładnie sprawdzic przednie zawieszenie czy nie ma luzów (koncówki drążków, połączenie drążek przekładnia, tuleje wahacza, sworzeń wahacza, poduszka McPhersona, tuleje stabilizatora i łaczniki)
2. Jeżeli w punkcie "1" jest wszystko OK, zrobić geometrie przodu i musi byc dobrze!
: czw gru 08, 2005 14:53
autor: Kiler
...geometria /kąty/zbieżność, krzywa fela, źle wyważone koła, przeszczep po dzwonie i podłoga krzywa
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
... - ciężko jednoznacznie stwierdzić
![smoke :smoke:](./images/smilies/smoke.gif)
... Na początek zrób geometrię
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
.
Pozdr
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
.
: czw gru 08, 2005 16:27
autor: pasiak
z tyłu beleczka nie ruszana ??
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
: czw gru 08, 2005 22:58
autor: sys
dzięki za pomoc;-) (wiem co mam zrobić;)
...dzisiaj miałem tylko czas na oględziny pobieżne auta...wachacze nietknięte...nic nie stuka,puka...tuleje też dobre...jedno co mnie zaciekawio to nowiutkie( tak mi się wydaje) końcówki drążków
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
więc może niedokładnie ustawili???
... tak czy siak jutro jadę na diagnostykę...
...
...pasiak...no wiesz co?
![foch :foch:](./images/smilies/foch.gif)
beleczka jest nie ruszona..tak mi się wydaje
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
: czw gru 08, 2005 23:24
autor: micab
może wogle nie ustawiali zbieżności po wymianie końcówek
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)