Strona 1 z 2
Problem z wysokimi obrotami
: śr sty 13, 2010 08:27
autor: stopczyk26
Witam. Moj golfik to 1,6 RF pb + lpg. Wczoraj odpalilem auto i zostawilem je na chodzie a w miedzyczasie odsniezalem je. Po chwili obroty zaczely wchodzic coraz wyzej i zatrzymaly sie na 2 tys i utrzymuja sie tak caly czas. Spadaja dopiero wtedy gdy zgasze silnik i odpale go po kilku minutach, wtedy jest spokoj ale niezbyt dlugo bo po przejechaniu doslownie 2-3 km znow wskakuja na 2 tys. Jezdzilem tez na benzynie ale nie ma zadnej roznicy - obroty tez sa tak wysokie. Sprawdzalem podstawe gaznika wszystkie przewody od podcisnienia i wydaje sie wszystko byc dobrze. Jaka moze byc przyczyna tego?
: czw sty 14, 2010 20:44
autor: stopczyk26
Dzisiaj zauwazylem ze jak wzrosly obroty i stojac przodem do auta z lewej strony gaznika wcisne taki silownik (czy jak to sie tam nazywa) na takiej jakby gruszce to obroty spadaja. Co moze byc przyczyna ze on sie nie cofa? Prosze o pomoc
: czw sty 14, 2010 21:09
autor: VW Golf II
stopczyk26 pisze:Dzisiaj zauwazylem ze jak wzrosly obroty i stojac przodem do auta z lewej strony gaznika wcisne taki silownik (czy jak to sie tam nazywa) na takiej jakby gruszce to obroty spadaja. Co moze byc przyczyna ze on sie nie cofa? Prosze o pomoc
nastawnik przepustnicy a moze byc peknieta membrana w niej i bedzie tak sie dzialo. Bo nie bedzie odpowiedzniego cisnienia.
: czw sty 14, 2010 21:22
autor: stopczyk26
Ale gdyby byla peknieta membrana to chyba obroty caly czas bylyby wysokie a po odpaleniu auta sa normalne dopiero po chwili zaczynaja rosnac. Jak mozna sprawdzic ta membrane?
: czw sty 14, 2010 21:27
autor: VW Golf II
stopczyk26 pisze:Ale gdyby byla peknieta membrana to chyba obroty caly czas bylyby wysokie a po odpaleniu auta sa normalne dopiero po chwili zaczynaja rosnac. Jak mozna sprawdzic ta membrane?
moze nie tyle co peknieta co uszkodzona. zeby zobaczyc trzeba rozebrac ten nastawnik co nie jest takie latwe. mozesz sprawdzic tez czy styki nie sa zasniedziale przy potencjometrze przepustnicy.
: czw sty 14, 2010 21:40
autor: stopczyk26
VW Golf II pisze:mozesz sprawdzic tez czy styki nie sa zasniedziale przy potencjometrze przepustnicy.
Masz moze jakies zdjecie albo cos innego zebym mogl zobaczyc ktore to styki bo nie bardzo wiem gdzie ich szukac
: czw sty 14, 2010 22:59
autor: VW Golf II
stopczyk26 pisze:VW Golf II pisze:mozesz sprawdzic tez czy styki nie sa zasniedziale przy potencjometrze przepustnicy.
Masz moze jakies zdjecie albo cos innego zebym mogl zobaczyc ktore to styki bo nie bardzo wiem gdzie ich szukac
jaki masz gaznik?? 2E2 czy 2E3??
chyba to bedzie 2E2.
http://www.gaznik.pl/opis_pierburg_28-30_2e2.html tutaj cos masz.
w twoim chyba nie ma potencjometru choc moge sie mylic.
: czw sty 14, 2010 23:57
autor: stopczyk26
Moj gaznik to 2e2
: pt sty 15, 2010 00:36
autor: Piotrek Kostek
Miałem taki sam przypadek w pierwszym moim autku. Wymień sobie zawór woskowy zamontowany na korpusie przez który przepływa woda. On reguluje zakres wolnych obrotów
Sprawdź też czy się nie zapowietrzył i czy ma dobry przepływ wody.
: pt sty 15, 2010 01:17
autor: stopczyk26
Szczerze to nie bardzo znam budowe tego gaznika nazwe czesci jak wygladaja i gdzie sie znajduja wiec prosilbym o troszke dokladniejsze opisy. Poki co dzieki za wszystkie porady, jak posprawdzam wszystko to bede pisal o efektach
: pt sty 15, 2010 12:18
autor: VW Golf II
http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e2.html tutaj masz schemat ideowy twojego gaźnika.
Gdyby to był 2EE to bym ci powiedział gdzie co jest ale na twoim to za bardzo się nie znam.
: pt sty 15, 2010 23:06
autor: stopczyk26
I na tym rysunku czesc nr6 - silownik podwyzszonych obrotow, jak wcisne ten silownik to obroty spadaja ale po przygazowaniu znow utrzymuja sie na wyzszym poziomie
: pt sty 15, 2010 23:34
autor: VW Golf II
stopczyk26 pisze:
I na tym rysunku czesc nr6 - silownik podwyzszonych obrotow, jak wcisne ten silownik to obroty spadaja ale po przygazowaniu znow utrzymuja sie na wyzszym poziomie
Jak masz mozliwosc to zobacz na innym gaźniku czy bedzie tak samo.
czyli mowa o tym
http://www.gaznik.pl/gazniki_zdjecia/pi ... w.obr..jpg
: pt sty 15, 2010 23:44
autor: Paweł Marek
stopczyk26, sprawdzaj po kolei
1. zawór elektroczasowy: odłącz oba wezyki i zaślep,
2. podstawkę gaźnika: jeśli pryśnięcie po niej dezodorantem podnosi obroty jest do wymiany
3. wszystkie węzyki podciśnieniowe muszą być szczelnie założone i nie popękane
4. próbuj regulować wolne obroty śróbą z tyłu tego siłwonika o którym piszesz
5. ustaw podwyśzone obroty biegu jałowego na 3000 - szczegóły znajkdziesz na forum
6. jeśli to wszystko nie pomoże to jest jeszcze sporo rzeczy - element woskowy - idzie to wyregulować są śróbki do tego, pęknięta mambrana w zaorze wzbogacania mieszanki
Nie podaję szczegółów wszystko łatwo znajdziesz na forum.