Strona 1 z 2

po wymianie uszczelki pod klawiatura wyrzuca olej

: wt sty 12, 2010 20:31
autor: speeder
witam! problem z uszczelka jak wpisalem w temacie. co to z tym zrobic? pelno oleju na kolektorze miedzy wtryskami i do tego smierdzi. silnik 2.0 agg

: wt sty 12, 2010 20:37
autor: miś fazi
a jaką masz ? korkową czy gumową

: wt sty 12, 2010 20:39
autor: maryjan
speeder, czesta przyczyna to nieori uszczelka... ja tam po wymianie nawe ori zawsze na wglebieniach i zakretach smaruje silikonem.

No i najwazniejsze - skrecanie na przemian srub od pokrywy z odpowiednia sila...

: wt sty 12, 2010 20:57
autor: speeder
uszczelka jest gumowa polozona na silikonie wymieniona przez mechanika.

: wt sty 12, 2010 21:08
autor: miś fazi
ja uszczelkę smaruje delikatnie smarem , najzwyklejszym , daje to to samo co smarowanie olejem nowej uszczelki filtra oleju , ładnie się układa między głowice a blachę dekla , najważniejsze jest umiejętne dokręcanie śrub

[ Dodano: 12 Sty 2010 20:08 ]
u Ciebie ewidentnie źle ją mechanik założył

: wt sty 12, 2010 21:26
autor: Paweł Marek
speeder, w agg jest chyba alumniowa pokrywa zaworów jak w moim 2E, i przychodzi pod nią uszczelka gumow-metalowa z tulejkami metalowymi pod śróby, firmy elring będzie najlepsza. Zadnego silikonu zakręcasz na sucho czysto i ma być ok, A marnej firmy taka uszczelka puści odrazu

: wt sty 12, 2010 21:54
autor: speeder
uszczelka byla elringa. sprawdzilem odme i na niskich dmucha a na wysokich przestaje

: wt sty 12, 2010 22:45
autor: Paweł Marek
zatkanie odmy w tych silnikach to rzadkość, zresztą zdejm ją dmuchnij i już wiesz czy drożna. To musi być nieprawidłowy montaż. Przy kolejnym razie warto położyć pokrywę na szybie i sprawdzić czy nie pokrzywiona

: wt sty 12, 2010 22:59
autor: speeder
no to nic, bede musial polozyc ja jeszcze raz. jakie momenty i kolejnosc dokrecania srub? zrobic na tej uszczelce, ktora jest obecnie?

: wt sty 12, 2010 23:33
autor: Paweł Marek
Leć od środka w prawo na około coraz dalej, po troszku dokręcaj, moment nieistotny bo dokręcanie i tak kończy się jak pokrywa oprze się o tulejki metalowe w uszczelce. Byleś śróby nie ukręcił wyczucie wystarczy

: wt sty 12, 2010 23:39
autor: speeder
no dzieki. to bede dzialal w najblizszym czasie w miare mozliwosci. polozyc to na starej jeszcze raz? czy lepiej zainwestowac w nowa?

: śr sty 13, 2010 00:02
autor: Paweł Marek
bezwzględnie nowa. 36 zeta od Elringa

: sob sty 23, 2010 18:46
autor: speeder
uszczelka wymieniona i po kilkuset kilometrach znowu zaczyna wywalac i to sporo oleju... co moze byc powodem?

: sob sty 23, 2010 20:27
autor: Paweł Marek
tulejki maja być są potrzebne w tego typu pokrywie aluminiowej i uszczelce. Pokrywa musi być krzywa nie widzę innej możliwości. I podejrzewam że się pokrzywiła jak ktoś jej zakładał zwykłą uszczelkę bez tulejek. Bez tulejek jest do pokryw z blachy, stalowych, stal jest elastyczna a aluminium nie to się skrzywiło i tak zostało.