Strona 1 z 1

GOLF 4. 1.9tdi PROBLEM z kontrolką ESP,odpaleniem silnika.

: wt sty 12, 2010 20:07
autor: Progresywny
Witam. Posiadam Golfa 4. 1.9tdi. i mam dosyć dziwny problem z kontrolką ESP/światłami awaryjnymi/odpaleniem silnika. Moze opowiem jak to wygląda:

Pewnego dnia przyjechalem jak co dnia po pracy, postawiłem autko do garazu.Na nastepny dzien z rana zachodze do niego chcąc zrobic to samo czyli praca... Odpaliłem.. pochodzil z 10 sekund i zgasł. Pojawil sie piszczacy dzwięk (komputer?), do tego światła awaryjne,ktore w zaden sposob sie nie wylączyly. To postanowilem jeszcze raz sprobowac go odpalic pomimo tych wad. NIE ODPALIL Kiedy przekrecam stacyjkę pojawiają sie kontrolki ale po chwili gasną.(to chyba normalne). LECZ KONTROLKA OD ESP ZOSTAJE. czyli sie swieci. Sprobowalem odłaczyc kleme od akumulatora, lecz to po ponownym podlączeniu dzieje sie to samo;/ Nie mam pojecia o co chodzi, a autko mi jest potrzebne.
moze ktos spotkal sie z takim problemem, PROSZE O POMOC :(

: wt sty 12, 2010 20:12
autor: Haki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 2e95affb89

Przeczytaj ten temacik...

: wt sty 12, 2010 20:15
autor: italiano_83
Bolson Tdi pisze:Sprobowalem odłaczyc kleme od akumulatora, lecz to po ponownym podlączeniu dzieje sie to samo;
Tak błędów nie skasujesz ...
Vag i sprawdź co pokaże.. podstawa...

: wt sty 12, 2010 20:19
autor: Progresywny
haki. ale tego problemu nie mam w trakcie jazdy. Przytrafilo mi sie teraz jak chcialem odpalic autko. I chcąc to zrobic- nie moge :( Nie pali. Piszczy komputer,swiatla awaryjne, no i do tego ta kontrolka.

[ Dodano: 12 Sty 2010 19:21 ]
italiano_83 pisze:Tak błędów nie skasujesz ...
To czyli to jest jakiś bład, z ktorym powinienem sie udac na komputer diagnostyczny ?

: wt sty 12, 2010 20:39
autor: italiano_83
Bolson Tdi pisze:[ Dodano: 12 Sty 2010 19:21 ]
italiano_83 napisał/a:
Tak błędów nie skasujesz ...

To czyli to jest jakiś bład, z ktorym powinienem sie udac na komputer diagnostyczny ?
Domniemałem, że chciałeś wykasować "błąd" bo jak się kontrolka pali to z jakiegoś powodu chyba.. a nie sama z siebie..

: wt sty 12, 2010 20:45
autor: Haki
Tak jak napisał kolega italiano_83 pozostaje podjechanie do kogoś kumatego by podłączyć się pod VAG-a .. i zobaczyć co wypluje.

: wt sty 12, 2010 21:49
autor: Progresywny
Aha, a powiedzcie mi panowie co w najgorszym przypadku moglo sie stac ?
(mamy zimę, i czy to ona mogla spowodowac taki incydent?)

Nie wiem czy to wazne ale dodam jeszcze że przed tym... (odkąd dojechalem do domu) uzytkowalem go w takiej pogodzie... oblepiony śniegiem,mazią itp. I zjechałem na jakies 2 h w paking podziemny. Tam bylo cieplej temperatura byla wysoko na plusie, wszystko topnialo. Ale wtedy bylo wszystko okej.. odpalilem autko, udalem sie do domu jakies 30 km. Kiedy dojechalem, wysiadlem z auta drzwi otworzylem z lekkim oporem jakby przymarzly do uszczelek. Nie wiem czy to wazne ale moze to miec coś z tą sprawą związane.
chodzi mi o topniejący snieg z pojazdu, i czy ta woda nie mogla gdzies sie dostac, ... kostki, styki itp. i dlatego tak sie dzieje ?

: wt sty 12, 2010 23:55
autor: greg
Bolson Tdi pisze:Pojawil sie piszczacy dzwięk (komputer?), do tego światła awaryjne,ktore w zaden sposob sie nie wylączyly
uważam ze załączył ci się alarm. Możliwe ze gdzieś masz duży pobór prądu i stąd taka reakcja akurat (kontrolka ESP nie świeci się razem też z ABS)?

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 10:55 pm ]
idź zamknij auto alarmem, otwórz ponownie i spróbuj znowu odpalić

: śr sty 13, 2010 18:10
autor: Progresywny
greg pisze:uważam ze załączył ci się alarm.
To juz sprawdzalem.
Teraz odkąd stoi (ta awaria) Musialem odłaczyc klemę od akumulatora, poniewaz swiatla awaryjne w zaden sposob nie gasną. Bez wzgledu czy ja go zamkne centralnym zamkiem czy zostawię otwartego. A po przekreceniu kluczykiem piszczy komputer,oraz pojawia sie ta kontrolka ESP (otoczony trojkąt z wykrzyknikiem), i do tego te niekonczące sie światła awaryjne.
Oczywiscie silnika nie uruchomię w żaden sposob.
greg pisze:kontrolka ESP nie świeci się razem też z ABS)?
Nie. Tylko Sama kontrolka od ESP. no i te co powinny (kontrolka od ładowania i hamulec reczny-ale to nie wchodzi w gre)

: śr sty 13, 2010 18:15
autor: Zico63b
Bolson Tdi pisze:greg napisał/a:
uważam ze załączył ci się alarm.

To juz sprawdzalem.
No i jaki wynik? Bo to bardzo wskazuje odcinanie przez alarm, jak Kolega Greg pisze, a że nie piszczy syrenka? One czasem padają... Awaryjne same z siebie nie będą migać, bez przyczyny, tym bardziej że nikt nie ruszał wyłącznikiem w chwili włączenia się świateł!

: śr sty 13, 2010 19:25
autor: Progresywny
Wynik jest taki sam... Czyli źle jest. dalej uruchomic silnika-nie uruchomie. Ja mysle ze to nie jest wina centralnego zamka. No ale nie mam pojęcia..
Rozumiem ty masz g 3 ale tu jest calkiem inaczej. Tu jest komputer pokładowy... jeśli mu cos dolega, albo jakies ma przeciązenia napiecia, nie wiem cokolwiek... to światła awaryjne i piszczacy dzwięk to standard. (tak mi sie wydaje).

Musze z nim na VAG "jechac" , bo tak raczej samemu czlowiek nie dojdzie ocb.
Dziwna sytuacja...

: śr sty 13, 2010 20:01
autor: Zico63b
Nie, nie centralny zamek ale alarm odcina funkcje silnika, jednocześnie sygnalizując to migaczami.
Tak, mam "3"-kę lecz i o "4"-ce wiem co nieco. Awaryjne, nawet w aucie wyposażonym w magistralę CAN, to tylko elektromechaniczny przerywacz, niesprzężony z komputerem!
Alarm może być niefabryczny i wówczas dopiero są momenty - tylko na żywo takie autko może być "uzdrowione".
A wizyta na VAG-u - ma Kolega rację - chyba jest tu konieczna.