Strona 1 z 2
Dymi na biało Rzuca czarna sadza i pompuje węze z chłodnicy
: wt sty 12, 2010 19:45
autor: ksieciunio000000
Witam. Od jakiegos czasu mam problem. Posiadam golfa z silnikiem 1.8GT 90km. od jakiegos czasu samochód gdy jest zimny kopci na biało i strasznie rzuca czarna sadza z tłumnika oraz gdy sie zagrzeje to pompuje mi węze z chłodnicy. wszystko jest w porzadku wetylator włacza sie niermalnie. tylko niepokoi mnie to czemu kopci i rzuca tak sadza.
Poradzcie beda plusiki
: wt sty 12, 2010 19:47
autor: Michał_1977
Kolego przyszedł czas na wymianę uszczelki pod głowicą ...
Bierze płyn chłodniczy do cylindrów,przez to kopci na biało i wali ciśnienie w układ chłodniczy,przez to puchną węże...
: wt sty 12, 2010 19:47
autor: Misiek_B
To pomopowanie węży w chłodnicy wskazuje ewidentnie na uszczelkę pod głowicą , a czarna sadza to moze olej przepala.
: wt sty 12, 2010 19:49
autor: Michał_1977
Misiek_B pisze:a czarna sadza to moze olej przepala.
Albo po prostu płyn chłodniczy wypłukuje sadzę z wydechu
: wt sty 12, 2010 19:50
autor: lukiskwuki
ewidentnie typowe objawy padnietej uszczelki pod głowica ;/ niestety
: wt sty 12, 2010 19:51
autor: Misiek_B
Michaś_1977 pisze:po prostu płyn chłodniczy wypłukuje sadzę z wydechu
no mozliwe ale jak by nie patrzec to i tak ewidentnie wskazuje na uszczelke pod głowicą
: wt sty 12, 2010 19:56
autor: Michał_1977
Misiek_B pisze:Michaś_1977 napisał/a:
po prostu płyn chłodniczy wypłukuje sadzę z wydechu
no mozliwe ale jak by nie patrzec to i tak ewidentnie wskazuje na uszczelke pod głowicą
Zgadza się...
ksieciunio000000, sprawdź czy masz jeszcze choć trochę płynu w zbiorniczku
...
: wt sty 12, 2010 21:29
autor: ksieciunio000000
Płyn jest....płynu mi ubywa minimalnie...na jakies 300km doleje niecała setke..... a jak długo moge tak jezdzic?? bo narazie nie mam kasy zeby to zrobic...jaki jest koszt z robota mniej wiecej??
: wt sty 12, 2010 21:39
autor: Michał_1977
ksieciunio000000 pisze:na jakies 300km doleje niecała setke
Wydaje sie nie dużo,ale jest...wcale nie powinno się dolewać i wtedy jest gitara...
ksieciunio000000 pisze:a jak długo moge tak jezdzic??
Ja bym nie jeździł tylko robił,bo jak komprecha wali w węże,to będzie coś strzelać co trochę...
Co do cen,to poszukaj na forum...co mechanik to inny cennik i części też mają różne ceny...
: wt sty 12, 2010 21:58
autor: krys-tian
Jak kolega wyzej napisal co mechanik to inna cena wiec mysleze mozesz na tyle przynajmniej sie przygotowac:
Wymont zamont glowicy to jakies (strzelam) 200 moze 300zl ??
mi to zajeto jakies 3-4h
Warto sprawdzic plaszczyzne glowicy bo moze sie okazac ze jest lekko wyplukana w miejscu przecieku
Tutaj musisz doliczyc koszt ewentualnego planowania, zapewne koledzy ktorzy to robili niedawno znaja bardziej konkretne ceny.
koszt uszczelki to jakies 70zl
Warto tez przy okazji rozebranej glowicy sprawdzic gumki zaworowe i tez ewentualnie wymienic jesli podbiera oliwke. cena jakies 8*1,20-2,20zl prywatne, dlu 8*14-20zl ASO
uszczelka pomiedzy kolektorem ssacym a katalizatorem (kwadratowa na 4 sruby)
jesli glowica pojdzie do szlifowania to zapewne bedziesz potrzebowal uszczelki pod kolektory ssacy i wydechowy jesli bedzie glowica rozbierana
uszczelka pod pokrywe zaworow tez nalezaloby nowa zalozyc
Jesli cos pominalem to zapewne koledzy uzupelnia.
: wt sty 12, 2010 22:02
autor: ZbyszekGolf
Witam masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i kompresja idzie do układu chłodzenia jak będziesz wymieniał uszczelkę to wymień też uszczelniacze zaworów uszczelkę pod kolektor i pokrywę zaworów
: wt sty 12, 2010 22:24
autor: waski1
Ciekawe panowie co mu napiszecie jak kolega zmieni uszczelke i beda dalej te same objawy???
: wt sty 12, 2010 22:46
autor: krys-tian
Jesli sie objawy powtorza bedzie trzeba kopac dalej :/
jesli silnik pompuje weze ukladu chlodzenia to za wiele opcji w 1,8 ABS nie ma
Pompa wody jest poza blokiem silnika
Mozna by sie przyczepic do termostatu i pompy wody, ale to kopcenie
nie pasuje, no chyba ze wczesniej padl termostat lub wlacznik wentylatora i uszczelka poszla w wyniku przegrzania silnika wtedy zaczynaja sie schody.
Pozatym kolega sam tego nie bedzie robil wiec cala diagnostyka, naprawa itd itp jest w gesti lokalnego mechanika
Moze niektorzy sie ze mna nie zgodza ale:
czarny dym = bogata mieszanka paliwo-powietrze
niebieski dym = olej w komorze spalania
bialy dym = woda w komorze spalania??
: wt sty 12, 2010 22:50
autor: Paweł Marek
waski1, wyjąłeś mi to z "klawiatury"
.
ksieciunio000000, chodzi o to że objawy ktore podałeś moga ale absuloutnie nie musza wskazywać na awarię uszczelki. Węże pouchną trochę zawsze, a więcej od uszkodzonego zaworka w korku zbiorniczka. Sadze to oznaka zbyt bogatej mieszanki, wystarczy że uszkodzona jest sonda lambda.
Czyli: najpierw diagnoza potem leczenie. Tak myślę że około 80-90 procent uszczelek pod głowica jest wymienianych niepotrzebnie.