Strona 1 z 2
Pompa paliwa 2.0 8v 2E
: wt sty 12, 2010 18:43
autor: matthewsie
Witam zrobilem swapa z 1.4 na 2.0l 8v 2E i wszystko wyglada wporzadku, iskra jest, silnik kreci ale nie zapala
pompa paliwowa nie podaje paliwa. probowalem juz przelozyc nowa pompe ale to nic nie dalo. napiecie + jest w dwoch pinach a pompa nie pracuje w czym moze byc problem.
drogi problem to to ze zostaly mi 4 wtyki do ktorych nie moge dopasowac kabli z skrzynki bezpiecznikow, sa 4 wtyczki ale nie ma do nich wtykow,
Bialo czerwony kabel, czerwona wtyczka
zielono brazowy kabel, zielona wtyczka
brozowa bialy kabel szara wtyczka
czarno zielony kabel czarna wtyczka
Kable ida z tylu samochodu az do skrzynki bezpiecznikow

: wt sty 12, 2010 18:56
autor: miś fazi
ale sterownik silnika tak samo wymieniłeś ?
: wt sty 12, 2010 19:02
autor: matthewsie
tak cale okablowanie z silnikiem przeszlo bezpieczniki takze. tylko i wylacznie kable ktore ida do pompy i tylnich swiatel zostaly .
: wt sty 12, 2010 19:10
autor: miś fazi
dziwne jest to że masz napięcie plusowe na obu pinach wtyczki pompy , po zdjęciu wtyczki powinno być tylko na czerwono - żółtym
: wt sty 12, 2010 19:29
autor: matthewsie
ma ktos moze schemat kabli do tego modelu?? byl bym bardzo wdzieczny!:)
: wt sty 12, 2010 20:00
autor: miś fazi
: wt sty 12, 2010 20:49
autor: matthewsie
dzieki za schemat mam nadzieje ze pomoze i wkoncu odpali.
jutro sprawdze w ktorych dokladnie jest prad.
: wt sty 12, 2010 21:15
autor: Paweł Marek
tymi wolnymi pojedyńczymi wtyczkami się nie przejmuj, to będzie central, szyberdach, kracówki drzwi - takie tam kable które podłacza się zależnie od wyposażenia a nie mają nic do silnika
[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 8:17 pm ]
a co do pompy: masz wtyczkę z 4 pinami? Podłączyłeś tak jak fabrycznie jest zrobione? Znaczy pompa i czujnik poziomu paliwa?
: wt sty 12, 2010 21:36
autor: matthewsie
tak jest podlaczone tak jak fabrycznie bylo
[ Dodano: 12 Sty 2010 22:01 ]
wtyczka ma 4 piny i na pierwszym i ostatnim jest dotatni prad. co moglem pomieszac??
: wt sty 12, 2010 23:44
autor: remiq88
matthewsie pisze:jest dotatni prad
sorry, że się przyczepię tego stwierdzenia, ale to takie zboczenie zawodowego elektryka
rozumiem, że sprawdzałeś tylko i wyłącznie woltomierzem, że masz potencjał dodatni na tych pinach?
Wpięcie szeregowo amperomierza by nam wszystkim dało jaśniejszy obraz sytuacji. Jeśli na dwóch pinach mamy + to oznacza, że na jednym mamy zasilanie a na drugim sterowanie (takie moje domniemanie, bo nie miałem styczności jeszcze z taką pompką).
Warto byłoby więc sprawdzić czy masz odpowiednie natężenie prądu by ta pompka wogóle ruszyła. Przez przewód zasilający powinno przepływać co najmniej kilka amperów i warto byłoby to sprawdzić, bo jeśli takiego wyniku nie uzyskasz to możemy podejrzewać złe podłączenie, uszkodzenie przekaźnika albo zwyczajne uszkodzenie przewodu.
: czw sty 14, 2010 20:15
autor: matthewsie
okej wiec jest tak:
ni wiem dlaczego ale + jest w brazawym kablu i takze na tym zaraz obok niego ;/ nie jestem pewien ale brazowy to moim zdaniem masa wiec pradu w nim nie powinno byc ;/
jakies sugestie ??
: czw sty 14, 2010 20:45
autor: miś fazi
jak wtyczka zdjęta z pompy , to oczywiście nie ma prawa być tam napięcia , zobacz czy ten brązowy na pewno ma masę
: czw sty 14, 2010 20:47
autor: matthewsie
no jak wtyczka scignieta to wlasnie w brazowym jest napiecie dodatnie
: czw sty 14, 2010 21:09
autor: miś fazi
ale jak widzisz na schemacie , po wyjęciu wtyczki z gniazda pompy , nie ma prawa tam być plusa , sprawdź dobrze ten masowy kabel