Strona 1 z 2

Pompa paliwa 2.0 8v 2E

: wt sty 12, 2010 18:43
autor: matthewsie
Witam zrobilem swapa z 1.4 na 2.0l 8v 2E i wszystko wyglada wporzadku, iskra jest, silnik kreci ale nie zapala

pompa paliwowa nie podaje paliwa. probowalem juz przelozyc nowa pompe ale to nic nie dalo. napiecie + jest w dwoch pinach a pompa nie pracuje w czym moze byc problem.

drogi problem to to ze zostaly mi 4 wtyki do ktorych nie moge dopasowac kabli z skrzynki bezpiecznikow, sa 4 wtyczki ale nie ma do nich wtykow,

Bialo czerwony kabel, czerwona wtyczka

Obrazek

zielono brazowy kabel, zielona wtyczka

Obrazek

brozowa bialy kabel szara wtyczka

Obrazek

czarno zielony kabel czarna wtyczka

Obrazek

Kable ida z tylu samochodu az do skrzynki bezpiecznikow

Obrazek

: wt sty 12, 2010 18:56
autor: miś fazi
ale sterownik silnika tak samo wymieniłeś ?

: wt sty 12, 2010 19:02
autor: matthewsie
tak cale okablowanie z silnikiem przeszlo bezpieczniki takze. tylko i wylacznie kable ktore ida do pompy i tylnich swiatel zostaly .

: wt sty 12, 2010 19:10
autor: miś fazi
dziwne jest to że masz napięcie plusowe na obu pinach wtyczki pompy , po zdjęciu wtyczki powinno być tylko na czerwono - żółtym

: wt sty 12, 2010 19:29
autor: matthewsie
ma ktos moze schemat kabli do tego modelu?? byl bym bardzo wdzieczny!:)

: wt sty 12, 2010 20:00
autor: miś fazi
Obrazek

: wt sty 12, 2010 20:49
autor: matthewsie
dzieki za schemat mam nadzieje ze pomoze i wkoncu odpali.
jutro sprawdze w ktorych dokladnie jest prad.

: wt sty 12, 2010 21:15
autor: Paweł Marek
tymi wolnymi pojedyńczymi wtyczkami się nie przejmuj, to będzie central, szyberdach, kracówki drzwi - takie tam kable które podłacza się zależnie od wyposażenia a nie mają nic do silnika

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 8:17 pm ]
a co do pompy: masz wtyczkę z 4 pinami? Podłączyłeś tak jak fabrycznie jest zrobione? Znaczy pompa i czujnik poziomu paliwa?

: wt sty 12, 2010 21:36
autor: matthewsie
tak jest podlaczone tak jak fabrycznie bylo

[ Dodano: 12 Sty 2010 22:01 ]
wtyczka ma 4 piny i na pierwszym i ostatnim jest dotatni prad. co moglem pomieszac??

: wt sty 12, 2010 23:44
autor: remiq88
matthewsie pisze:jest dotatni prad
sorry, że się przyczepię tego stwierdzenia, ale to takie zboczenie zawodowego elektryka :grin:
rozumiem, że sprawdzałeś tylko i wyłącznie woltomierzem, że masz potencjał dodatni na tych pinach?
Wpięcie szeregowo amperomierza by nam wszystkim dało jaśniejszy obraz sytuacji. Jeśli na dwóch pinach mamy + to oznacza, że na jednym mamy zasilanie a na drugim sterowanie (takie moje domniemanie, bo nie miałem styczności jeszcze z taką pompką).
Warto byłoby więc sprawdzić czy masz odpowiednie natężenie prądu by ta pompka wogóle ruszyła. Przez przewód zasilający powinno przepływać co najmniej kilka amperów i warto byłoby to sprawdzić, bo jeśli takiego wyniku nie uzyskasz to możemy podejrzewać złe podłączenie, uszkodzenie przekaźnika albo zwyczajne uszkodzenie przewodu.

: czw sty 14, 2010 20:15
autor: matthewsie
okej wiec jest tak:

ni wiem dlaczego ale + jest w brazawym kablu i takze na tym zaraz obok niego ;/ nie jestem pewien ale brazowy to moim zdaniem masa wiec pradu w nim nie powinno byc ;/

jakies sugestie ??

: czw sty 14, 2010 20:45
autor: miś fazi
jak wtyczka zdjęta z pompy , to oczywiście nie ma prawa być tam napięcia , zobacz czy ten brązowy na pewno ma masę

: czw sty 14, 2010 20:47
autor: matthewsie
no jak wtyczka scignieta to wlasnie w brazowym jest napiecie dodatnie

: czw sty 14, 2010 21:09
autor: miś fazi
ale jak widzisz na schemacie , po wyjęciu wtyczki z gniazda pompy , nie ma prawa tam być plusa , sprawdź dobrze ten masowy kabel