Strona 1 z 1

Alternator

: wt sty 12, 2010 13:13
autor: ha3n
Witam.

Od pewnego czasu, zaczeła mi migac lampka od łądowania.
Początkowo myslalem ze to szczotki , czyli wymieniłem regulator napiecia na nowy i dalej to samo.

Przymierzam sie do wymiany diod w alternatorze lecz niewiem jakie tam sa, wiec moze wiecie jakie sa tam diody , albo posiadacie jakis schemat, alternatora, czy cos w tym stylu co pomoglo by mi w tym problemie ?.
Autko: MK3 GT TDI 1Z 94

: wt sty 12, 2010 13:23
autor: agrala
nie wiem czy w ogole dostaniesz takie diody
sa to diody o innej budowie niz inne
w alternatorze masz diody plusowe i minusowe, nazwa zalezy od budowy diody
lepiej bedzie chyba kupic uzywany alternator
moze byc tez uszkodzone uzwojenie stojana i lampka tez sie bedzie palila

: wt sty 12, 2010 17:06
autor: Zico63b
Wymiana diod, szczególnie tych prądowych, jest właściwie w domowych warunkach bardzo trudna. Albo kup cały układ prostowniczy i go wlutuj w alternator, albo jak Kolega wyżej radzi - cały używany.
Nawet nie wiem czy takie diody dostanie luzem kupić

: wt sty 12, 2010 17:29
autor: miś fazi
na sam początek to sprawdź diody wzbudzenia , są trzy , odpowiednik to 1N4007 , koszt to 2 zł , wymiana możliwa , diod prostowniczych nie dasz rady wprasować do radiatora , wtedy wymiana całego mostka

: wt sty 12, 2010 17:39
autor: tberent
wieksza robota, generalnie jak się weźmiesz za wymianę diod to może cały mostek by można było zmienić, wiem że w łodzi jest to możliwe, jak byś tak robił to masz możliwość od razu zmierzenia uzwojeń czy wszystko z nimi ok.

tak jak kolega wyzej pisze możliwe że generator się nie chce się wzbudzać, lub spalona jakaś dioda i nie prostuje nam prądu

: ndz sty 31, 2010 23:48
autor: Komas
Podepne sie pod temat
ha3n, jakiej mocy masz alternator?

U mnie spada napięcie jak włacze swiatła o 0,3V. Wsadziłem sobie podgrzewacz wody z trzema swiecami każda po 300W czyli po 25A razem dają 75A i na trzech napiecia spada do 12V bardzo mocno obciąża alternator.
Mi sie wydaje ze jak mam 90A to powinien spokojnie wytrzymać światła i podgrzewacz. Zastanawiam sie czy nie dac go do regeneracji wymiana łoźysk, szczotek tylko czy to coś da.
następna sprawa po odpaleniu auta musze chwile poczekać aby załączyć podgrzewacz bo napiecie leci z 14 do 12V. Teraz grzeje dwiema świecami 600W 50A i moc spada do 13,5V na swiatłach. To oznaka że się kończy alternator czy za bardzo daję mu popalić?

: pn lut 01, 2010 00:39
autor: Zico63b
Ta "chwila" to zapewne czas gdy grzeją świece fabryczne (już 32A) a jeśli jeszcze są świece do podgrzewania płynu (czy ma takie Kolega?) to kolejne 40A. Po ich wyłączeniu, w instalacji jest już mniejsze obciążenie - i to jedna strona zjawiska.
Inna to taka, że mimo tego wszystkiego, nie powinno napięcie być tak cięte. Można sprawdzić zwykłe sprawy: klemy, masy itp. ale czy aby nie jest uszkodzona jedna z faz w alternatorze, możliwe jest to do pewnego sprawdzenia dopiero po rozbiórce altka. Znane w takich wypadkach objawy jak ładowanie dopiero od wyższych obrotów - w przypadku mocnych alternatorów może ujść uwadze. Mają po prostu duży nadmiar mocy i brak fazy może się ujawnić dopiero w ekstremalnych sytuacjach.
Regulator będzie dobry, bo w warunkach w jakich potrafi - napięcie utrzymuje.

: pn lut 01, 2010 00:57
autor: Komas
Mi sie wydaje ze mam po prostu za słaby alternator. Podgrzewacz płynu jaki mam zainstalowany posiada 3 swiece zarowe każa pobiera 25A. Podłączyłem 2 czyli 50A pozostałem 20A pozostaje mi na światła przednie 110W około 9A światła tylne, stopy, nadmuch, radio i oswiatlenie deski na to pozostaje mi 10A wytedy alternator jest obciazony na maxa. Wiec nie ma co sie dziwic jak włącze 3 świece w podgrzewaczu razem 75A że alternator zdycha i moc spada do 12,5V. Wydaje mi sie ze moj alternator ma 70A.

Mam pytanie jak sprawdzić moc mojego alternatora? Napisy na nim sa zatarte i ich ne odczytam

: pn lut 01, 2010 01:07
autor: ZS12
Komas pisze:Mi sie wydaje ze mam po prostu za słaby alternator. Podgrzewacz płynu jaki mam zainstalowany posiada 3 swiece zarowe każa pobiera 25A. Podłączyłem 2 czyli 50A pozostałem 20A pozostaje mi na światła przednie 110W około 9A światła tylne, stopy, nadmuch, radio i oswiatlenie deski na to pozostaje mi 10A wytedy alternator jest obciazony na maxa. Wiec nie ma co sie dziwic jak włącze 3 świece w podgrzewaczu razem 75A że alternator zdycha i moc spada do 12,5V. Wydaje mi sie ze moj alternator ma 70A.

Mam pytanie jak sprawdzić moc mojego alternatora? Napisy na nim sa zatarte i ich ne odczytam
w vr6 przy klimie miałem 120a a jeśli chodzi o migającą kontrolkę to u mnie okazało się że była to przetarta wiązka instalacji

: pn lut 01, 2010 07:17
autor: agrala
Komas pisze:Mi sie wydaje ze mam po prostu za słaby alternator. Podgrzewacz płynu jaki mam zainstalowany posiada 3 swiece zarowe każa pobiera 25A. Podłączyłem 2 czyli 50A pozostałem 20A pozostaje mi na światła przednie 110W około 9A światła tylne, stopy, nadmuch, radio i oswiatlenie deski na to pozostaje mi 10A wytedy alternator jest obciazony na maxa. Wiec nie ma co sie dziwic jak włącze 3 świece w podgrzewaczu razem 75A że alternator zdycha i moc spada do 12,5V. Wydaje mi sie ze moj alternator ma 70A.

Mam pytanie jak sprawdzić moc mojego alternatora? Napisy na nim sa zatarte i ich ne odczytam
nie wiem jaki masz silnik ale 1Z maialy 70 lub 90A
przrydaloby sie troche zwiekszy ten alternator
jezeli znajdziesz na nim nr to z teo nr mozna spradzic co to za altek
w ktorym miejscu mierzysz napiecie?
sprawdz napiecie na alternatorze (masa z alteranatora, plus - zacisk srubowy) i napiecie na akumulatorze - jezeli bedzie znaczna roznica to spawdz mase alternatora, zwieksz przekroj przewodu od alternatora

: pn lut 01, 2010 10:39
autor: Komas
Silnik mam AHU a napiecie mierze na aku

P.S.
Napiecie na aku i na zaciskach alternatora jest takie same