GOLF Mk3 Tdi silnik AHU !

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

misiuone

GOLF Mk3 Tdi silnik AHU !

Post autor: misiuone » śr gru 07, 2005 15:09

witam!! mam pytanie ...otórz posiadam owego Golfa, rok 94 z silnikiem 1.9TDi AHU jest to wersja z plastikową pokrywą. Ostatnio dowiedziałem się że silniki te były monotwane od roku 95 więc zadałem sobie pytanie jakim cudem znalazł się on w moim golfie. Następne pytanie jest takie czy silnik ten posiada pompowtryskiwacze ?? Mój koleżka upiera sie żę silnik ten jest własnie na pompowtryskach, ja natomiast z tego co wiem pompowtryski weszły dopiero do silników Tdi 130konnych. Pozdrawiam wszystkich i proszę o odpowiedzi.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: GOLF Mk3 Tdi silnik AHU !

Post autor: Gitner » śr gru 07, 2005 17:08

misiuone pisze:witam!! mam pytanie ...otórz posiadam owego Golfa, rok 94 z silnikiem 1.9TDi AHU jest to wersja z plastikową pokrywą. Ostatnio dowiedziałem się że silniki te były monotwane od roku 95 więc zadałem sobie pytanie jakim cudem znalazł się on w moim golfie


Platikowa pokrywa o niczym nie swiadczy.. AHU byl montowany od lipca 1996 do czerwca 2000, wiec albo sie pomyliles z wersja silnika albo rocznik masz mlodszy, no chyba ze masz "skladaka"

Następne pytanie jest takie czy silnik ten posiada pompowtryskiwacze ?? Mój koleżka upiera sie żę silnik ten jest własnie na pompowtryskach, ja natomiast z tego co wiem pompowtryski weszły dopiero do silników Tdi 130konnych. Pozdrawiam wszystkich i proszę o odpowiedzi.
Pompowtryskiwacze weszly dopiero w 1998 w MKIV.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

misiuone

Post autor: misiuone » śr gru 07, 2005 17:22

mój Golf to Variant w wersji GT TDi z rocznika 94. Otóż z tego co wiem w tym roczniku były montowane 2rodzaje dislu, pierwszy z nich to 1.9TD 75kM a drugi to 1.9TDI o oznaczeniu 1Z. Widziałem jak wygląda oryginalnie 1Z, i dlatego teraz mam wątpliwości ponieważ mój silnik posiada plastikową osłonę i nie jestem pewien czy jest to również wersja 1Z tylko że z plastikową osłoną. Jak to rozpoznać może się ktoś z was orientuje, zaznaczam że auto nie jest żaden składak itp. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr gru 07, 2005 17:34

ja w swoim 1Z mam plastykowa oslone z nabitym 1.9 TDi wiec to o niczym nie swiadczy :)

najlepiej sprawdz numery silnika.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr gru 07, 2005 17:47

witam!! mam pytanie ...otórz posiadam owego Golfa, rok 94 z silnikiem 1.9TDi AHU jest to wersja z plastikową pokrywą. Ostatnio dowiedziałem się że silniki te były monotwane od roku 95 więc zadałem sobie pytanie jakim cudem znalazł się on w moim golfie. Następne pytanie jest takie czy silnik ten posiada pompowtryskiwacze ?? Mój koleżka upiera sie żę silnik ten jest własnie na pompowtryskach, ja natomiast z tego co wiem pompowtryski weszły dopiero do silników Tdi 130konnych. Pozdrawiam wszystkich i proszę o odpowiedzi.

jest kilka mozliwosci - albo to nie jest AHU tylko 1Z, albo masz przełozony silnik, albo auto nie jest z 94 :)

AHU montowany był tak jak pisał Gitner od 07.96

Pokrywa silnika o niczym nie swiadczy, pompowtryski były w silnikach 100, 115, 130, 150 i dalej, ale nie w mk3.

misiuone pisze:mój Golf to Variant w wersji GT TDi z rocznika 94. Otóż z tego co wiem w tym roczniku były montowane 2rodzaje dislu, pierwszy z nich to 1.9TD 75kM a drugi to 1.9TDI o oznaczeniu 1Z. Widziałem jak wygląda oryginalnie 1Z, i dlatego teraz mam wątpliwości ponieważ mój silnik posiada plastikową osłonę i nie jestem pewien czy jest to również wersja 1Z tylko że z plastikową osłoną. Jak to rozpoznać może się ktoś z was orientuje, zaznaczam że auto nie jest żaden składak itp. Pozdrawiam
najłatwiej po znaczku z tyłu jesli jest :)

Na osłonie rozrządu powinienes mieć naklejke na którym jest oznaczenie typu silnka, w bagazniku bedzie równiez naklejka z oznaczeniem typu handlowego silnika i skrzyni. Pozatym jesli to jest TDI to po przekręceniu kluczyka (bez startowania silnika) uslyszysz charakterystyczny klekot N75 w okolicach filtra powietrza :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

misiuone

Post autor: misiuone » śr gru 07, 2005 17:55

dziekuje wszystkim za odpowiedzi bardzo mi się przydadzą. Jutro sprawdzę dokładną wersje silnika. Pozdrawiam wszystkich!



djset

Post autor: djset » śr gru 07, 2005 22:14

albo ktos przelozyl silnik na wiekszy (z czego sie ciesz), albo ktos oryginal samochodu rozwalil i zrobil przeszczep (z czego placz). Ogejrzyj pole numerowe (na podszybiu) czy nie ma sladow spawów, czy nie jest malowane i takie tam...

[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 21:15 ]
aha. a numery silnika mozna bardzo prosto przebic ;)
pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości