Strona 1 z 2

Kontrolka płynu do spryskiwaczy MK4

: pn sty 11, 2010 15:42
autor: elkaz.wroc
Witam!
Przeglądając ogłoszenia zauważyłem że w niektórych MK4 występuję kontrolka płynu do spryskiwaczy. Mam MK4 varianta i u mnie albo nie ma w ogóle tej kontrolki fabrycznie albo spaliła mi się żaróweczka. Moje pytanie czy każdy MK4 ma fabrycznie taką kontrolkę czy jest to może element dodatkowego wyposażenia i zależy od wersji.

pozdro

: pn sty 11, 2010 15:47
autor: Kamel
Nie każdy. To czy jest czujnik płynu spryskiwaczy zależy od wersji wyposażania.
Jak chcesz sprawdzić czy masz to otwórz maskę i na zbiorniczku oprócz pompki będziesz miał czarny okrągły czujnik poziomu, więc dodatkowa wtyczka.
Jeśli nie masz czujnika będziesz miał w tym miejscu zaślepkę.

Możesz ewentualnie doposażyć swoje autko o taki czujnik.
Kupujesz czujnik i wkładasz go w zbiorniczek w miejsce tej zaślepki i puszczasz okablowanie.
Z tego co kojarzę to gdzieś na forum była fotoporada z montażu takiego czujnika. Nie jest to trudne.

: wt sty 12, 2010 08:33
autor: feniks
elkaz.wroc pisze:MK4 występuję kontrolka płynu do spryskiwaczy
z tego co zauważyłem jest w standardzie jak ktoś ma spryskiwacze reflektorów, czyli przy zbiorniczku 5,5L

: wt sty 12, 2010 09:12
autor: makeć
elkaz.wroc pisze:występuję kontrolka płynu do spryskiwaczy
kontrolka występuje w każdym możesz ją sobie włączyć przez przekodowanie licznika:
select > 17 (instrument) > Coding (07):
??xxx:
+04 - poziom płynu do mycia szyb w zbiorniczku

tylko, tak jak piszą koledzy wyżej, jeśli nie masz czujnika poziomu, to kontrolka ta, po aktywacji będzie się świecić non stop.
pozdr

: wt sty 12, 2010 09:25
autor: Kamel
feniks79 pisze:z tego co zauważyłem jest w standardzie jak ktoś ma spryskiwacze reflektorów, czyli przy zbiorniczku 5,5L
Również, ale nie koniecznie..
Ja fabrycznie miałem zbiorniczek 3L i miałem czujnik poziomu płynu.
Wersję wyposażenia mam Highland.
Tak więc czujniki poziomu płynu były montowane w wyższych wersjach wyposażenia, oraz jako wyposażenie dodatkowe w pakiecie zimowym (ze spryskami lamp, podgrzewanymi dyszami spryskiwaczy szyby i podgrzewanymi fotelami przednimi).

: wt lut 09, 2010 23:38
autor: slavo_s2k
A ja mam wersje variant GT z 2001 (bogata wersja - climatronik,pełny FIS,esp,elektryka wszystkich szyb, lusterek,navi,tempomat) , dzisiaj na FIS-ie zaczał wyskakiwać bład od klocków hamulcowych, wcześniej też sygnalizował niski poziom oleju, więc wydawało mi się że przy tak bogatej wersji czujnik poziomu płynu powinien być, lecz niestety chyba go brak, bo płyn się kończy a komunikatu nie ma - bo rozumiem, że przy pełnym FISie na nim pokazuje niski poziom płynu (tak miałem w audi)??

: śr lut 10, 2010 00:13
autor: Qto
slavo_s2k, masz spryski lamp ?? ze spryskami to był standard, bez różnie bywało

: śr lut 10, 2010 00:14
autor: poolak2006
slavo_s2k, a masz spryski w zderzaku? Tak jak coś to na FIS pokaże się. Może jeszcze za dużo płynu? może nie ma czujnika?

: śr lut 10, 2010 00:51
autor: slavo_s2k
poolak2006 pisze:slavo_s2k, a masz spryski w zderzaku? Tak jak coś to na FIS pokaże się. Może jeszcze za dużo płynu? może nie ma czujnika?
wlasnie sprysków nie mam, golfa mam od wakacji i kilka razy uzupełniałem płyt, niestety ostatnio przykro mnie zaskoczyło, mokra, zasyfiona ekspresówka, płyn się skończył a nie było się gdzie zatrzymac by uzupełnić i g*wno widziałem przez pare km ;/

: śr lut 10, 2010 01:52
autor: poolak2006
No to i małe szanse na czujnik poziomu płynu... Więc raczej nie masz takiego.

: śr lut 10, 2010 14:26
autor: kvazi555
zeby uaktywnic kontrolke (posiadam czujke) musze sie posluzyc vagiem?

: śr lut 10, 2010 14:30
autor: Kamel
kvazi555 pisze:zeby uaktywnic kontrolke (posiadam czujke) musze sie posluzyc vagiem?
Coś mi się wydaje, że nie..
Zdaje się, że wystarczy tylko podpiąć odpowiedni kabelek do odpowiedniego pinu w liczniku - tak samo jak w przypadku czujnika zużycia klocków hamulcowych.

: śr lut 10, 2010 17:00
autor: Qto
kvazi555, trzeba zmienić kodowanie zegarów.

: śr lut 10, 2010 18:45
autor: Oli
Kamel pisze:Coś mi się wydaje, że nie..
Zdaje się, że wystarczy tylko podpiąć odpowiedni kabelek do odpowiedniego pinu w liczniku - tak samo jak w przypadku czujnika zużycia klocków hamulcowych.
mylisz się w 2 przypadkach, czujnik klocków, czujnik płynu, lampka od pasów, wszystko to kodujesz, część pewnie już jest zależy jak masz zakodowane zegary
w tym temacie masz opcje do kodowania
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269610 :grin: