Strona 1 z 2

Problem z temperatura

: ndz sty 10, 2010 23:01
autor: kukiluki
Witam,

Mam problem z temperatura w moim MK5 Gti.

Auto sie niedogrzewa, potrzebuje bardzo duzo czasu zeby zlapalo 90 stopni.

W piatek wymienilem termostat i plyn w ukladzie i nic to nie dalo, moze jakis czujnik czy cos?

Pomocy

: ndz sty 10, 2010 23:12
autor: waski1
A jak wyglada sprawa ogrzewania wew. auta???Jakiej firmy termostat???

: ndz sty 10, 2010 23:30
autor: kwietek
Prócz tego o co pyta waski1, napisz ile czasu jest potrzebne, lub jaki dystans musi przejechać by złapać 90

: ndz sty 10, 2010 23:36
autor: Alex_220
Co to znaczy "dużo czasu"?? Po nagrzaniu do 90 stopni trzyma temperaturę, czy potrafi spaść poniżej 90 stopni??

: ndz sty 10, 2010 23:37
autor: Qto
Mógłby być padnięty czujnik temperatury ale skoro po dłuższym czasie łapie 90stopni to raczej jest OK. Termostat był sprawdzony przed montażem? Ja stawiam na termostat. Niedawno też ktoś pisał że wymienił termostat i nic to nie pomogło...co z tego jak nowy termostat był trefny.
Sprawdź dobrze termostat...dolny wąż od chłodnicy nie powinien być ciepły zanim wskazówka nie pokaże 90stopni.

: ndz sty 10, 2010 23:39
autor: kukiluki
Termostat kupilem w ASO,

Ogrzewanie dopiero zaczyna dzialac jak temperatura skoczy na wskazniku,

Auto potrzebuje ok 15-20km zeby zlapac 90 stopni i to przy najnizszym ustawieniu nadmuchu wewnatrz

: ndz sty 10, 2010 23:41
autor: Qto
kukiluki pisze:Termostat kupilem w ASO
co nie oznacza że jest sprawny
kukiluki pisze:Auto potrzebuje ok 15-20km zeby zlapac 90 stopni
za długo

: ndz sty 10, 2010 23:43
autor: kukiluki
Alex_220 pisze:Co to znaczy "dużo czasu"?? Po nagrzaniu do 90 stopni trzyma temperaturę, czy potrafi spaść poniżej 90 stopni??
Tzn, ze w innym aucie pelna temp. mam w ok 5 min, a w golfie potrzeba ok 25min

Temperature trzyma ale trzeba chwile pojezdzic

: ndz sty 10, 2010 23:49
autor: Yuri
Kolego, a nie jest przypadkiem tak, że zaraz po odpaleniu ustawiasz temp. ogrzewania na bardzo wysoką albo max?

: ndz sty 10, 2010 23:53
autor: kukiluki
Yuri pisze:Kolego, a nie jest przypadkiem tak, że zaraz po odpaleniu ustawiasz temp. ogrzewania na bardzo wysoką albo max?
Hehe,

Chlopie mialem juz troche aut w swoim zyciu i to jest pierwsze, z ktorym mam taki problem i nikt nie wie co jest grane.

Inne auto w garazu na wolnych obrotach lapie pelna temperature w ok 5 min z wlaczonym nadmuchem a w golfie przy wylaczonym nadmuchu potrzeba ok 15-20min

: pn sty 11, 2010 00:11
autor: wojtekma
Termostat jak juz zakladales nowy to mogles go sprawdzic czyli wkladasz do garnka z woda i podgrzewasz i patrzysz czy sie otwiera, najlepiej jakbys mu jeszcze mierzyl temp i patrzyl przy jakiej sie otwiera- jak Ci chce to mozesz wyjac i tak sprawdzic. Druga oppcja to czujnik temp to najlepiej sprawdzic kompem -podlaczyc i sprawdzasz jaka temp widzi komp. Trzecia opcja to jezeli byl duzy mroz i auto zastane przez noc to moim zdaniem 15 km jest do zaakceptowania wiec byc moze jest wszystko ok -kazde auto inaczej sie dogrzewa wiec porownanie z innym nie jest jednoznaczne chyba ze te same silniki ale to jest tylko moje zdanie. Czwarta opcja o ktorej niechcesz slyszec to uszczelka glowicy poszla-mialem tak w mk4 -zobacz czy nie masz nalotu/mazi na korku, czy nie ubywa lub przybywa plynu chlodniczego? czy nie ma w zbiorniczku plynu plam z oleju? czy nie kopci przesadnie?

: pn sty 11, 2010 00:37
autor: kukiluki
wojtekma pisze:Termostat jak juz zakladales nowy to mogles go sprawdzic czyli wkladasz do garnka z woda i podgrzewasz i patrzysz czy sie otwiera, najlepiej jakbys mu jeszcze mierzyl temp i patrzyl przy jakiej sie otwiera- jak Ci chce to mozesz wyjac i tak sprawdzic. Druga oppcja to czujnik temp to najlepiej sprawdzic kompem -podlaczyc i sprawdzasz jaka temp widzi komp. Trzecia opcja to jezeli byl duzy mroz i auto zastane przez noc to moim zdaniem 15 km jest do zaakceptowania wiec byc moze jest wszystko ok -kazde auto inaczej sie dogrzewa wiec porownanie z innym nie jest jednoznaczne chyba ze te same silniki ale to jest tylko moje zdanie. Czwarta opcja o ktorej niechcesz slyszec to uszczelka glowicy poszla-mialem tak w mk4 -zobacz czy nie masz nalotu/mazi na korku, czy nie ubywa lub przybywa plynu chlodniczego? czy nie ma w zbiorniczku plynu plam z oleju? czy nie kopci przesadnie?
Termostat byl sprawdzany przed wsadzeniem, za duzo roboty zeby to jeszcze raz rozkladac.
Nawet jak jest duzy mroz to nie ma znaczenia bo testy robilem nawet w garazu (temp. ok 10)

Nie ma oznak walniętej uszczelki

Sam juz nie wiem co jest grane, zglupialem

: pn sty 11, 2010 01:41
autor: wojtekma
kukiluki pisze: Nawet jak jest duzy mroz to nie ma znaczenia bo testy robilem nawet w garazu (temp. ok 10)
Jak robiles testy w garazu to ile czasu od odpalenia sie dogrzewal?
Rozumiem ze problem jest tylko w tym ze za dlugo sie rozgrzewa tak?
Jak juz sie rozgrzeje to temp nie wacha sie i normalnie cieple powietrze leci?
Sprawdz jeszcze ten czujnik temp u kogos na kompie i jezeli to bedzie ok to wedlug mnie wszystko jest wporzadku i to poprostu ma tyle trwac -moj dogrzewa sie jak przejade lekka noga ok 10-15 km

: pn sty 11, 2010 01:45
autor: Jacenty85
A ja wiem co jest grane... Diabeł tkwi w szczegółach podczas montażu. Element termostatu który jest wysuwny przed założeniem musi byc idealnie spasowany z otworem przez niego zamykanym. Żeby tego dokonac trzeba maxymalnie nawet przy pomocy drewienka wcisnąc dziub termostatu (czytaj element wysuwny)