Strona 1 z 2

silnik na Pierburg'u 2EE

: ndz sty 10, 2010 20:49
autor: pytlex
Witam. Mam problem ze swoim golfem. jest to model z 88r. w wersji CL z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 70KM (teoretycznie). No i jest on na gaźniki 2EE który owiany jest niezbyt dobrą opinią gdyż poziom zaawansowania jest okrótnie kosmiczny. Dobra troche suchych faktów : silnik odpala na ciepło i zimno (pare razy trzeba zakrecic) i przytrzymać na gazie (nie chodzi mi tu o LPG) ;) podczas jazdy potrafi tak jakby odcinać paliwo co skutkuje takim szarpaniem... a gdy chce go przycisnąć przy wyprzedzaniu to wiadomo redukcja i gaz w podloge.. i tu sie zaczynają niezłe jaja xD jeżeli gazu dodaje powoli to silnik jakos sie tam buja ale jak od razu depne w podłoge to jest tak że przez 2-3 sekundy poprostu wgniata w fotel i nastepnie nastaje taka dziura w mocy i poprostu jakbym jechał bez gazu... tak jakby sie gaźnik przelewał. Byłem z tym u mechanika. Zostawilem auto u niego i na drugi dzien poszedlem po odbiór po otworzeniu maski zauważylem nowe przewody od ciśnienia do gaźnika. Mechanik powiedzial ze naprawianie jest bez sensu bo silnik "umiera" nie wiem co mial na myśli ale Ja slysząc to prawie sie popłakałem... i mowie "jak to?!?!" przecieżsilnik nie bierze oleju ani grama nic nie cieknie tylko te obroty silnika spowodowane pewnie jakas awarią gaźnika. teraz myśle o wstawieniu gaźnika od fiata 125p ale nie moge nigdzie go znaleźć i nie wiem jak sie za to zabrać... na forum znalazlem temat o SWAP'ie gaźnika ale to jakos dla mnie za bardzo skomplikowane... Jeżeli macie jakies pomysły rady to prosze o pomoc !!

: ndz sty 10, 2010 21:01
autor: waski1
Z tego co opisales to wyglada to jak by brakowalo paliwa w gazniku.Z tego co pamietam to byl tam przy siniku filtr paliwa taki metalowy jest pytanie czy go kiedys wymieniales a moze tez byc przyczyna w pompie paliwa moze wymien na nowa.

A panu mechanikowi podziekuj za dobra diagnoze facet jest DE BEST !!!! Chyba trzeba go unikac.

: ndz sty 10, 2010 21:10
autor: szczepan69
ja mam ten sam problem,a jak i czym mozna wyciognąć ten filter bo ja go jeszcze nie zmieniałem od kąd mam mojego golfa tam jest jakas śrubka czy co????

: ndz sty 10, 2010 21:11
autor: pytlex
Jak bede miał możliwość to sprawdze ten filtr. nie byl nigdy wymieniany chociaz moge sie mylic bo samochodu nie mam od nowości...

: ndz sty 10, 2010 21:14
autor: waski1
On jest nie rozbieralny jakis zamiennik by trzeba zalatwic ale panowie sprawdzcie to w serwisie vw lub w etce czy ta puszka to filtr bo moge sie mylic nie chce was w blad wprowadzic.W hurtowni trzeba by sie spytac czy wystepuje takie cos.

Re: silnik na Pierburg'u 2EE

: ndz sty 10, 2010 21:15
autor: slanet
Kolego powiem Ci jak wyglądała regeneracja gaźnika od fiata 126p kupionego w sklepie
Wykręcano wszystko co się dało wykręcić i wyjąć z niego
Zanurzało się go później na kilkanaście sekund(około 20 )w słabszym roztworze kwasu z akumulatora ,po wyjęciu od razu w wodę by go wypłukać
Z wody pod sprężarkę wydmuchać wszystkie kanałki
Po tym wszystkim składano go do kupy jak trzeba to wymiana przepustnicy
Regulacja na oko i do klienta

Spróbuj może pomoże przy fiatach i polonezach pomagało tylko z kwasem ostrożnie bo może pryskać !! (jeżeli to gaźnik)

: ndz sty 10, 2010 21:20
autor: szczepan69
to jest filtr przynajmniej tak wyczytałem ze tam jest jaka ssrubka M3 albo jakies sitko???

: ndz sty 10, 2010 21:29
autor: waski1
A jest tam przy aparacie zaplonowym gruszka z podcisnieniem?Jesli jest to dobrze by bylo ja sprawdzic tam lubi strzelic membrana.Swap gaznika poloneza widzialem no golfy chodza na tym tylko trzeba przerobic kolektor ssacy.U nas w grupie ma taki kolega taki wlasnie gaznik.Podejrzewam ze na forum jest opis tylko trzeba poszukac.

: ndz sty 10, 2010 21:48
autor: woju494
u mnie była podobna sytuacja... silniczek na wysokich obrotach przerywał tak jakby nie dostawał wystarczającej ilości paliwa... (1,6D) wymiana filtra paliwa pomogła.. pewnie cały był zawalony i nie wymieniany od bardzo dużo czasu :grin: . a ten filterek to metalowa puszka. U mnie znajduje się z lewej strony mniej więcej na wysokości pokrywy zaworów. Tak jak kolego pisał wymień na nowy może pomoże... U mnie leży w obejmie która jest skręcana na śrubę (krzyżak). Luzujesz ją, luzujesz opaski od przewodów paliwowych i filterek do kosza ;)

: ndz sty 10, 2010 22:21
autor: pytlex
chodzi o takie cudko?? -> http://allegro.pl/item860952365_filtr_p ... 80_90.html

bo u mnie to raczej wygląda o tak -> http://allegro.pl/item876192181_clean_f ... troen.html jakaś tandeta xD

: ndz sty 10, 2010 22:47
autor: Lipek81
pytlex, masz uszkodzony potencjometr przepustnicy, albo połączenie do niego. Poszukaj na forum, bo już kilka razy pisałem na ten temat. Odłącz wtyczkę od potencjometru i się przejedź, zobacz, czy coś się zmieniło, jak nie, albo objawy są takie same, tylko bardziej nasilone, to jest właśnie ten potencjometr. Ale na samym początku podłącz wszystko tak, jak było oryginalnie.

: ndz sty 10, 2010 22:47
autor: woju494

: ndz sty 10, 2010 23:31
autor: waski1
Lipek81 pisze:pytlex, masz uszkodzony potencjometr przepustnicy, albo połączenie do niego
A gdzie to jest kolego przy gazniku bo nie kumam mozesz mnie oswiecic ????
Jakis dziwny ten gaznik????

: ndz sty 10, 2010 23:38
autor: Lipek81
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=900 - dokładnie na tej stronie jest zdjęcie tego potencjometru. W ogóle warto przeczytać ten wątek - dużo, ale można się wiele dowiedzieć.