Strona 1 z 2
filtr kabinowy
: śr gru 07, 2005 09:34
autor: krzychuksk
mama problem z wymiana filtra kabinowego w golfie III TD z 1993r poniewaz nie moge go znalezć , sprawdzalem juz pod szybą i go tam nie ma prosze o pomoc bo strasznie parują mi szyby.Dodam jeszcze że jest on z klimą.
: śr gru 07, 2005 09:48
autor: GRIsha
Prawa strona podszybia (od pasażera). Odkręcasz 4 śruby w okolicach wycieraczki (najlepiej płaskim śrubokrętem podważyć i jednocześnie wykręcać - jest to rodzaj kołka rozporowego), zdejmujesz/ unosisz plastik ochronny i masz filtr na wierzchu. Jak z klimą to pewnie będzie sferyczny, mam taki u siebie. Koszt ok 100 zł. Jeżeli go tam nie ma, to ktoś (poprzedni właściciel?) musiał usunąć.
Pozdrawiam
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
: śr gru 07, 2005 09:51
autor: Adamtd
jeśli tam nie ma gdzie napisał GRIsha, to pewnie nie masz go wcale.... a płynu Ci chłodniczego czasem nie ubywa, bo może masz nagrzewnice walniętą, albo masz coś nie tak z klimatyzacją ale w tym temacie się poddaje bo na klimie sie nie znam
: śr gru 07, 2005 09:54
autor: DUSZCZO
JA MAM MK3 (93r) z klimą i niestety nie ma obudowy filtra kabinowego.
trzeba taka kupić z jakiegoś rozbitka + nowy filtr kabinowy - założyć i po kłopocie
: śr gru 07, 2005 10:51
autor: dzikusek99
No ja tez nie mam. Zamiast niego siedzi tylko kratka na liscie. Trzeba zakupic
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
: śr gru 07, 2005 11:12
autor: krzychuksk
GRIsha,
a co moze być jeszcze przyczyną parowania szyb
: śr gru 07, 2005 11:31
autor: dzikusek99
zapchane wyloty nawiewow
: śr gru 07, 2005 11:48
autor: GRIsha
Może być nagrzewnica, jak pisze AdamD. Sprawdz, czy nie ubywa płynu w zbiorniczku, czy nie ma gdzieś minimalnego wycieku. Załóż filtr kabinowy. Po sprawdzeniu tych dwóch rzeczy można myśleć co dalej
Pozdrawiam
: śr gru 07, 2005 14:09
autor: Kiler
Co do filtra
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
- albo masz taki jak w
tej poradzie... albo taki jakiego ja pozbyłem się w
tej... Jeśli dobrze zrozumiałem co pisze
GRIsha - sferyczny to taki półkolisty, ale raczej to nie zależy od klimy tylko od roku produkcji. Może źle Cię zrozumiałem
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
i rzeczywiście jak jest kilma to coś "sferycznego"
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
jest, ale zasugerowałem się ceną
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
- 100PLN za półkolisty by się zgadzało
![smoke :smoke:](./images/smilies/smoke.gif)
...
krzychuksk - jeśli się okaże, że masz półkolisty, przemyśl moją poradę w FAQ
![food :food:](./images/smilies/food.gif)
... A jak nie masz nic, to kup sobie podstawkę i ramkę(sklep/szrot), tylko obowiązkowo do prostokątnego wkładu bo cena normalna
![smoke :smoke:](./images/smilies/smoke.gif)
...
Pozdr
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
.
: śr gru 07, 2005 15:05
autor: GRIsha
Dokładnie
Kiler, chodziło o półkolisty.
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Mam nadzieję, że nie namieszałem.
![kac :kac:](./images/smilies/kac.gif)
Co do tego jaki powinien być przy klimie - zasugerowałem się tym, że sam mam z 1993 roku klime i jest półkolisty, co więcej, u dwóch moich znajomych również, stąd ta sugestia. Jeżeli Kiler potwierdzisz, że nie ma znaczenia kształt przy klimie, to sam przerobię wkład na prostokątny z oczywistych powodów.
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
pozdro
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
: śr gru 07, 2005 17:39
autor: Kiler
GRIsha pisze:Jeżeli Kiler potwierdzisz, że nie ma znaczenia kształt przy klimie, to sam przerobię wkład na prostokątny z oczywistych powodów.
Kształt nie ma znaczenia
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
, może ten półkolisty ma ciut większą powierzchnię filtrowania
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
, ale to nie ma znaczenia
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
; ważniejsze żeby był czysty bo szyby nie będą parować
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
i nie będzie śmierdzieć w kabinie zdechłymi muchami
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
. A koszty mówią same za siebie. Wogóle jak napisałeś, że masz '93 rocznik to już wszystko jasne
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
- też mam ‘93 i to właśnie bolączka tego rocznika
![kac :kac:](./images/smilies/kac.gif)
. Niestety jeszcze nie do końca wiem w jakich latach był montowany(kształt półkolisty), najwcześniejszy to złapałem w mk3 z początku ‘93, najstarszy - prawie połowa '94... Daj znać czy daty produkcji aut Twoich znajomych mieszczą się w tych granicach
![smoke :smoke:](./images/smilies/smoke.gif)
...
Pozdr
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
.
: śr gru 07, 2005 17:57
autor: Corvax
Kiler pisze:Kształt nie ma znaczenia bigok , może ten półkolisty ma ciut większą powierzchnię filtrowania hmm
Pólkolisty filtr był montowany na początku produkcji MK3 potem byly juz tylko prostokątne (tańsze
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
)
: śr gru 07, 2005 18:05
autor: Kiler
Corvax pisze:Pólkolisty filtr był montowany na początku produkcji MK3
THX za info
![kufel :kufel:](./images/smilies/kufel.gif)
...
Pozdr
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
.
: śr gru 07, 2005 18:11
autor: GRIsha
maj 1993, listopad 1993 - i wszystko jasne.
Kiler - co zrobić, aby ten podłokietnik wyrwac za 70,- To cena z przesyłką, czy bez. Powoływać się na forum. Daj jakieś wskazówki
pozdr
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)