[mk2] 1.8 GTI kłopoty z silnikiem i wycieraczkami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tortuga
VW
VW
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 28, 2005 18:05
Lokalizacja: Warszawa

[mk2] 1.8 GTI kłopoty z silnikiem i wycieraczkami

Post autor: tortuga » śr gru 07, 2005 09:25

mam mk II, 1.8 GTI 16V, silnik KR

:shock: prosze o rade w dwóch sprawach:

było tak: silnik gasł mi na dojeździe do skrzyżowania - po wrzuceniu luzu. zdarzało się to bardzo nieregularnie. czasami też po odpaleniu zostawała kontrolka ładowania, ale po lekkim dodaniu gazu na jałowym biegu gasła. migotało mi też podświetlenie deski rozdzielczej (digifiz) - czasami przez dłuższy czas było dobrze, a chwilami migotała jak choinka - jaśniej, ciemniej, jaśniej, ciemniej.

oddałem auto do warsztatu - elektryk wymienił regulator napięcia, łożyska alternatora i odrobinę podciągnął obroty na jałowym. przez dzień wydawało mi się, że jest dobrze. Wczoraj rano miałem jednak kłopot z odpaleniem auta (zaskoczył za piątym razem), samochód ani razu mi nie zgasł w czasie jazdy, za to deska migocze jak migotała. co jest grane?

druga sprawa: wycieraczki. z dnia na dzień zniknął mi tryb przerywany. poza tym kiedy włączę wycieraczki pociągając dźwignię do siebie - ze spryskiwaczem - wycieraczki robią trzy czy cztery ruchy, tak jak powinny, ale zatrzymują się w połowie szyby. tak samo w trybie ciągłym - zatrzymują się tam, gdzie je wyłączę, nie wracając do pozycji spoczynkowej. co tu jest do naprawy?

poza tym: czy ktoś zna może dobrego (i niedrogiego) mechanika i elektryka w Krakowie? na razie szukam trochę po omacku.

proszę o pomoc - jestem nowy na forum, ale widzę, że macie ogromną wiedzę na temat tego jak leczyć nasze golfiki. z góry dziękuję.



adamsky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 21, 2005 20:40
Lokalizacja: luciny

co do wycieraczek

Post autor: adamsky » śr gru 07, 2005 09:53

:food: musisz wyjąć silnik z przekładnią wycieraczek.
otworzyć przekładnie.(jest na zatrzaski).wyczyścić styki i dogiąć je tak aby przylegały do koła stykowego.pozostaje wszystko złozyć i sprawdzic czy działa.ja miałem identyczną sprawe iten zabieg pomógł.mam nadzieje ze w twoim przypadku też pompoże.powodzenia.hej



Awatar użytkownika
tortuga
VW
VW
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 28, 2005 18:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tortuga » śr gru 07, 2005 12:40

dzięki, adamsky. spróbuję powalczyć.

ktoś ma jakiś pomysł tej pierwszej sprawie?



MarcoToledo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 25, 2005 14:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MarcoToledo » śr gru 07, 2005 12:57

Siema, wprawdzie mam toledo, ale z podobnym silnikiem i duzo elementów jest w nim z golfa :) Jeżeli chodzi o wycieraczki, to na 99% silniczek. tzn tam są taki 3 styki jak masz farta, to wystarczy je wyczyścić, podoginać i powinno hulać, a jak niemaz farta to któryś z tych styków mógł zostać zjedzony przez rdze (ja tak miałem) wtedy nikną czasoowki, ratuje albo przeszczep albo wymiana silnika, używka ok 200 zł w dobrym stanie.
A z silnikiem, zdaza Ci się żeby zgasł w trakcie jazdy?
Znam dobrego mechanika, ale koło Krakowa (ZABIERZÓW) specjalizacja VAG - ale tani do końca to on nie jest



Awatar użytkownika
tortuga
VW
VW
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 28, 2005 18:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tortuga » czw gru 08, 2005 21:31

dzięki, z wycieraczkami widzę, że dam radę.

MarcoToledo: co do silnika - gaśnie w czasie jazdy, ale nie kiedy wciśnięty jest pedał gazu. jest tak: jade, zbilzam się do swiatel, wiec wciskam sprzeglo i po 1-2 sekundach silnik gaśnie - zapalają się kontrolki oleju i ładowania. dzieje sie tak bardzo nieregularnie.

co do mechanika - Zabierzów może być, to nie jest przecież daleko. jeśli jest dobry i zna się na rzeczy, to nie musi być taki bardzo tani.



MarcoToledo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 25, 2005 14:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MarcoToledo » pt gru 09, 2005 14:31

Wysłałem Ci na priva tel do mechanika.
A co do silnika: od strony pasażera tam koło wycieraczek pod plastikiem powienien byc taki moduł moduł zapłonowy, z tym że nie napewno mo tym masz KRa, a tam jest chyba wtrysk K-Jetronic, ja mam Pl-a a to jest KE-Jetronic, ale sprawdzic warto. Więc jeżeli masz tam taki moduł, to do niego powinien dochodzić taki wężyk. Jeżeli tak jest, to musisz wykręcić ten moduł, rozkręcić go i w środku powinien tez być wężyk od obudowy do czujnika, możliwe że on Ci spadł np po strzale, jeżeli tak to nałóź go z powrotem............i jazda. Może to być, ale nie musi, spróbowac warto



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 180 gości