Strona 1 z 2

pompa wody

: sob sty 09, 2010 18:29
autor: Martini79
Witam,
Mam problem ze swoim autkiem - vw golf II 1.6D 91' (silnik JP). Mianowicie strasznie mi sie grzeje woda od kilku dni,Termostat -wahler wymieniłem na nowy,uszczelka pod głowicą tez nowa -Goetze.A problem dalej jest. Ostatnio jechałem na przegląd rejestracyjny i woda mi sie zagotowała - odcinek ok 5km pokonałem przez pół dnia poniewaz musiałem co chwile sie zatrzymywac studzic autko i dolewac wody. Według mnie ale chce sie Was upewnic co to moze byc. górny przewod co idzie od głowicy do chłodnicy jest gorący chłodnica letnia a dolny przewod całkiem letni. Czy chłodnica zamulona i zatkana czy pompa wody.... . Jezeli stwierdzicie ze pompa to prosze Was o porade z fotoporadą jak ja wymienic bo stanąłem na tym że odkreciłem alternator i co dalej...... . Pompe juz kupiłem i chce ją wymienic. Czekam na pomoc.Dzieki

: sob sty 09, 2010 18:39
autor: maryjan
A co z wezami (gorny i dolny), grzaly sie rowno? Czemu byla wymieniona glowica? Jak pompa nie dziala to po 2 gora 3 Kilometrach masz 130 stopni jak nie lepiej.

: sob sty 09, 2010 18:42
autor: damian81Z
Martini79, odkrecales korek ze zbiorniczka wyrownawczego ? sprawdziles czy leci płyn,zeby wymienic pompe musisz odkrecic sruby za wspornikiem alternatora (dolne powinny pojsc bez problemu a dwie gorne to jest zabawa)
Obrazek

: sob sty 09, 2010 20:32
autor: Martini79
a dolnego koła nie trzeba zdejmowac??

: sob sty 09, 2010 20:46
autor: damian81Z
Martini79, kolo i tak musisz odkrecic zeby przełozyc na nowa pompe,a jezeli myslisz o kole pasowym przykreconym do wału to nie musisz

: sob sty 09, 2010 20:47
autor: tuborg
musisz zdjąć dolne koło które napędza alternator i pompę wodną,są tam śruby na imbus tylko nie pamiętam jaki rozmiar :foch:

: sob sty 09, 2010 20:56
autor: vwEmil
tuborg, niby po co ma ściągąć koło pasowe na wale??

: sob sty 09, 2010 23:32
autor: kwietek
Sprawdź jeszcze czy odpowietrzenie jest drożne (cienki przewód idący do zbioniczka), możesz to sprawdzić zdejmując go i dmuchając w niego. Powietrze nie ma którędy uciec więc gromadzi się w różnych miejscach układu z reguły to nagrzewnica, chłodnica i dolny wąż.

: ndz sty 10, 2010 15:30
autor: Martini79
to mam zdejmować to koło pasowe to na dole??

: ndz sty 10, 2010 15:37
autor: damian81Z
Martini79, nie zdejmuj tego koła z wału bo niema takiej potrzeby,a wogóle to wymieniasz cała pompe czy tylko połówke?

: ndz sty 10, 2010 15:38
autor: Utul
Witam
Martini79 pisze:to mam zdejmować to koło pasowe to na dole??
Koło pasowe wału NIE

Pozdro

: ndz sty 10, 2010 16:30
autor: Martini79
wymieniam tylko połówke pompy. To napiszcie mi co mam odkrecic i co wyjąc zeby zmienic tą połówke pompy

: ndz sty 10, 2010 16:41
autor: damian81Z
odkrec najpierw te kolo pasowe z pompy wody jak jest pasek to latwiej je sobie przytrzymac,sciagnij pasek alternatora, odkrec alternator, spusc plyn z chlodnicy, odczep weze od pompy wody, i odkrec sruby pompy dalem ci rysunek ,to są sruby nr 9 za wspornikiem alternatora

Wymiana pompy

: ndz sty 10, 2010 17:50
autor: mauro22
Witam,

Kiedy wymieniałeś termostat? Dlaczego go wymieniałeś? Czy po wstawieniu nowego nic się nie poprawiło? Temat temperatury był już tu przerabiany setki razy. Ja też z tym walczyłem. Rozwiązaniem w moim przypadku było wykonanie w nowym termostacie otworu (fi) 5mm w przesłonie termostatu (ruchoma pokrywka w termostacie). Temperatura od tego czasu znowu wynosi ok 90st.

Co do wymiany pompy pomijam już jej demontaż z samochodu bo to jest banał. Ale ostrzegam Cię przed wymianą połowy. Po pierwsze odkręcenie tych śrubek M6 to loteria. Cała pompa firmy HART będzie Cię kosztować w granicach 50zł. Nie warto się męczyć i denerwować a na końcu okaże się, że odlew nie pasuje idealnie.

Na Twoim miejscu zanim wykręcisz pompę radziłbym wykręcić termostat i przejechać się bez niego. Jeśli temperatura zatrzyma się na ok 50st to już będziesz wiedział w czym tkwi problem.

Pozdrawiam