Brak wolnych obrotów
: sob sty 09, 2010 13:50
Panowie ostatnio powstał taki problem podczas jazdy przy wrzucaniu 5 biegu auto zgasło.
Zatrzymałem się i nie mogłem odpalić samochodu bez dodania gazu. Dopiero gdy nacisnąłem na pedał gazu silnik odpalił ale nie utrzymywał wolnych obrotów.
Dziś co zrobiłem to wyczyściłem wtyki(bo było widać na nich śniedź) od:
-regulatora biegu jałowego 6pin-owy
-czujnika położenia przepustnicy 5pin-owy w tym środkowy pusty
Auto jak na razie utrzymuje wolne obroty ale nie sa takie jak wcześniej.
Odłączyłem wtyk od czujnika temp. i obroty wskoczyły na 950obr/min po podpięciu go ponownie spadły w granice 850obr/min.
podnosiły się również gdy odłączyłem 1 przewód od powietrza i wtyk regulatora biegu jałowego.
czujnik temp. zauważyłem, że raz pokazywał 70°C a raz 90°C.
przy podniesieniu obrotów na 2-3tyś i puszczeniu gazu wskazówka obrotomierza spada na ≈ 500obr i podnosi sie do tych 850 a przy dodaniu gazu autko troche się dusi ale tylko do 2tyś.
Sory za takie długie wypracowanie ale chciałem opisać to dokładnie bo dręczy mnie ta usterka a nie wiem jak do niej podejść.
Zatrzymałem się i nie mogłem odpalić samochodu bez dodania gazu. Dopiero gdy nacisnąłem na pedał gazu silnik odpalił ale nie utrzymywał wolnych obrotów.
Dziś co zrobiłem to wyczyściłem wtyki(bo było widać na nich śniedź) od:
-regulatora biegu jałowego 6pin-owy
-czujnika położenia przepustnicy 5pin-owy w tym środkowy pusty
Auto jak na razie utrzymuje wolne obroty ale nie sa takie jak wcześniej.
Odłączyłem wtyk od czujnika temp. i obroty wskoczyły na 950obr/min po podpięciu go ponownie spadły w granice 850obr/min.
podnosiły się również gdy odłączyłem 1 przewód od powietrza i wtyk regulatora biegu jałowego.
czujnik temp. zauważyłem, że raz pokazywał 70°C a raz 90°C.
przy podniesieniu obrotów na 2-3tyś i puszczeniu gazu wskazówka obrotomierza spada na ≈ 500obr i podnosi sie do tych 850 a przy dodaniu gazu autko troche się dusi ale tylko do 2tyś.
Sory za takie długie wypracowanie ale chciałem opisać to dokładnie bo dręczy mnie ta usterka a nie wiem jak do niej podejść.