Strona 1 z 2

Przegrzewa silnik mimo wymiany chlodnicy i termostatu

: wt gru 06, 2005 22:02
autor: SCRASH
Witam silnik osiagal za wysoka temperature podczas jazdy wiec wymienilem termostat potem chlodnice.Zrobilem 150 km i jak sie zatrzymalem to zobaczylem pare spod maski(chmure).Okazalo sie ze mi litr plynu wyparowal przez ten czas.chlodnica jest ciepla tylko do polowy ,dolny waz jest zimny.Z drugiej strony chlodnicy na dole jest czujnik wiec wentylator tez sie nie zalaczal.Co jest grane ?


MK1 1.6 DIESEL

: wt gru 06, 2005 22:06
autor: TAZ
Masz pewnie pękniętą głowice. To normalna usterka w katowanych MK1 dieslach.

: wt gru 06, 2005 22:06
autor: tomyart
A dajesz rękę że ten nowy termostat był sprawny.Sprawdzałeś go przed zamontowaniem?

: wt gru 06, 2005 22:07
autor: Atomic10
labo masz zapowietrzony układ albo termostat jest do bani, chociaz jest nowy to nie świadczy o tym ze buedzie dobrze działał. Spróbuj odpowietrzyć a jak nie to termostat. Duzo juz było przypadków na forum ze nowy termo nie dziłal jak należy

: wt gru 06, 2005 22:14
autor: SCRASH
taz pisze:Masz pewnie pękniętą głowice. To normalna usterka w katowanych MK1 dieslach.
Mam to autko ponad rok czasu i nie katuje silnika.Silnik jest jak nowy.

tomyart pisze:A dajesz rękę że ten nowy termostat był sprawny.Sprawdzałeś go przed zamontowaniem?
Termostat jak i chlodnica sa nowe z tym ze termostat wzialem najtanszy

Atomic10 pisze:labo masz zapowietrzony układ albo termostat jest do bani, chociaz jest nowy to nie świadczy o tym ze buedzie dobrze działał. Spróbuj odpowietrzyć a jak nie to termostat. Duzo juz było przypadków na forum ze nowy termo nie dziłal jak należy
Jak mam sprawdzic czy uklad nie jset zapowietrzony i jak go odpowietrzyc ?

: wt gru 06, 2005 22:17
autor: TAZ
Układ się sam odpowietrza. Jak silnik zaczyna mieć temperature około 85 stopni to powoli termostat się otwiera i zaczyna grzać się dolny wąż od chłodnicy. Sprawdź go czy się nagrzewa w miare grzania się silnika. Jak się nie nagrzewa to znaczy, że termostat masz do bani.

: wt gru 06, 2005 22:21
autor: SCRASH
Dolny waz chlodnicy
taz pisze:Sprawdź go czy się nagrzewa w miare grzania się silnika. Jak się nie nagrzewa to znaczy, że termostat masz do bani.
Wlasnie chodzi o to ze sie nie nagrzewa i dol chlodnicy jest zimny

Dodam jeszcze ze jak sie zatrzymam i chce odkrecic korek od zbiornika to cisnienie wypycha wode.
Tak samo jest jak nacisne ten dolny waz to tez wypycha to znaczy ze plyn tam jest.

: wt gru 06, 2005 22:22
autor: tomyart
SCRASH pisze:Termostat jak i chlodnica sa nowe z tym ze termostat wzialem najtanszy
No to poszukaj na forum co ludzie piszą na ten temat, termostat raczej będzie walnięty tz może się otwierać ale np. przy 130

Co do odpowietrzenia to raczej powinien się sam odpowietrzyć jak wszystko jest ok. Chociaż w mk1 może się odpowietrza pisze to na podstawie mk3

: wt gru 06, 2005 22:25
autor: TAZ
No to jak masz tego węża zimnego to ci się termostat nie otwiera. Lepiej go szybko wymień bo głowica może polecieć.

: wt gru 06, 2005 22:28
autor: SCRASH
A moze to miec jakis zwiazek z innymi czesciami silnika np: uszczelka pod glowica ?

PS. Silnik suchy,bez wyciekow

: wt gru 06, 2005 22:33
autor: TAZ
Raczej nie bo to termostat przepuszcza płyn.

: wt gru 06, 2005 22:37
autor: SCRASH
Dobra dzieki.

Jeszcze pytanie.Jak sprawdzic termostat (na wyciagnietym czy sie otwiera) ?

Jutro dam znac co i jak ?

: wt gru 06, 2005 22:44
autor: tomyart
wkładasz go garka z wodą i gotujesz wsadzasz termometr i patrzysz przy jakiej temperaturze się otwiera

: wt gru 06, 2005 23:09
autor: Benn
Sprawdz czy masz dokrecona porzadnie "zakretke" tą przy uzupelnianiu plynu (albo czy nie jest gdzie dziurka w tej zakretce),czasem nieszczelnosc powoduje, ze nie wlancza sie wentylator i wtedy tez moze byc kupa pary
Pozdrawiam