Przegrzewa silnik mimo wymiany chlodnicy i termostatu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Przegrzewa silnik mimo wymiany chlodnicy i termostatu

Post autor: SCRASH » wt gru 06, 2005 22:02

Witam silnik osiagal za wysoka temperature podczas jazdy wiec wymienilem termostat potem chlodnice.Zrobilem 150 km i jak sie zatrzymalem to zobaczylem pare spod maski(chmure).Okazalo sie ze mi litr plynu wyparowal przez ten czas.chlodnica jest ciepla tylko do polowy ,dolny waz jest zimny.Z drugiej strony chlodnicy na dole jest czujnik wiec wentylator tez sie nie zalaczal.Co jest grane ?


MK1 1.6 DIESEL



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 06, 2005 22:06

Masz pewnie pękniętą głowice. To normalna usterka w katowanych MK1 dieslach.



Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » wt gru 06, 2005 22:06

A dajesz rękę że ten nowy termostat był sprawny.Sprawdzałeś go przed zamontowaniem?



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt gru 06, 2005 22:07

labo masz zapowietrzony układ albo termostat jest do bani, chociaz jest nowy to nie świadczy o tym ze buedzie dobrze działał. Spróbuj odpowietrzyć a jak nie to termostat. Duzo juz było przypadków na forum ze nowy termo nie dziłal jak należy


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » wt gru 06, 2005 22:14

taz pisze:Masz pewnie pękniętą głowice. To normalna usterka w katowanych MK1 dieslach.
Mam to autko ponad rok czasu i nie katuje silnika.Silnik jest jak nowy.

tomyart pisze:A dajesz rękę że ten nowy termostat był sprawny.Sprawdzałeś go przed zamontowaniem?
Termostat jak i chlodnica sa nowe z tym ze termostat wzialem najtanszy

Atomic10 pisze:labo masz zapowietrzony układ albo termostat jest do bani, chociaz jest nowy to nie świadczy o tym ze buedzie dobrze działał. Spróbuj odpowietrzyć a jak nie to termostat. Duzo juz było przypadków na forum ze nowy termo nie dziłal jak należy
Jak mam sprawdzic czy uklad nie jset zapowietrzony i jak go odpowietrzyc ?


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 06, 2005 22:17

Układ się sam odpowietrza. Jak silnik zaczyna mieć temperature około 85 stopni to powoli termostat się otwiera i zaczyna grzać się dolny wąż od chłodnicy. Sprawdź go czy się nagrzewa w miare grzania się silnika. Jak się nie nagrzewa to znaczy, że termostat masz do bani.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » wt gru 06, 2005 22:21

Dolny waz chlodnicy
taz pisze:Sprawdź go czy się nagrzewa w miare grzania się silnika. Jak się nie nagrzewa to znaczy, że termostat masz do bani.
Wlasnie chodzi o to ze sie nie nagrzewa i dol chlodnicy jest zimny

Dodam jeszcze ze jak sie zatrzymam i chce odkrecic korek od zbiornika to cisnienie wypycha wode.
Tak samo jest jak nacisne ten dolny waz to tez wypycha to znaczy ze plyn tam jest.
Ostatnio zmieniony wt gru 06, 2005 22:22 przez SCRASH, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » wt gru 06, 2005 22:22

SCRASH pisze:Termostat jak i chlodnica sa nowe z tym ze termostat wzialem najtanszy
No to poszukaj na forum co ludzie piszą na ten temat, termostat raczej będzie walnięty tz może się otwierać ale np. przy 130

Co do odpowietrzenia to raczej powinien się sam odpowietrzyć jak wszystko jest ok. Chociaż w mk1 może się odpowietrza pisze to na podstawie mk3



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 06, 2005 22:25

No to jak masz tego węża zimnego to ci się termostat nie otwiera. Lepiej go szybko wymień bo głowica może polecieć.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » wt gru 06, 2005 22:28

A moze to miec jakis zwiazek z innymi czesciami silnika np: uszczelka pod glowica ?

PS. Silnik suchy,bez wyciekow


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 06, 2005 22:33

Raczej nie bo to termostat przepuszcza płyn.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » wt gru 06, 2005 22:37

Dobra dzieki.

Jeszcze pytanie.Jak sprawdzic termostat (na wyciagnietym czy sie otwiera) ?

Jutro dam znac co i jak ?


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » wt gru 06, 2005 22:44

wkładasz go garka z wodą i gotujesz wsadzasz termometr i patrzysz przy jakiej temperaturze się otwiera



Benn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lis 22, 2005 20:42
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: Benn » wt gru 06, 2005 23:09

Sprawdz czy masz dokrecona porzadnie "zakretke" tą przy uzupelnianiu plynu (albo czy nie jest gdzie dziurka w tej zakretce),czasem nieszczelnosc powoduje, ze nie wlancza sie wentylator i wtedy tez moze byc kupa pary
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 242 gości