Strona 1 z 3

70st mam

: wt gru 06, 2005 21:49
autor: rumun 69
haj wymienilem termostat bo mi sie auto niedogrzewało i co na darmo dalej mam 70st na wskazniku po przejechaniu 6km a wentylator zalancza sie przy 83 st wedlug wskaznika i wnioskuje ze chyba siadl mi wskaznik albo czujnik temperatury jak to sparwdzic co siadlo bo szkoda mi kupic czujnik jezeli wskaznik przeklamuje i czy jak sidl czujnik to temp to moze miec to wplyw na spalanie zaznaczam ze mam gaz i pali mi 15l w miescie czekm na pomoc haj

: wt gru 06, 2005 21:56
autor: golfir
ten czujnik do spalania nie ma nic bo on jest tylko na zegar czujnik do komputera jest inny bo zapewne masz dwa czarny i niebieski?

Re: 70st mam

: wt gru 06, 2005 22:16
autor: jad1
rumun 69 pisze:haj wymienilem termostat bo mi sie auto niedogrzewało i co na darmo dalej mam 70st na wskazniku po przejechaniu 6km a wentylator zalancza sie przy 83 st wedlug wskaznika i wnioskuje ze chyba siadl mi wskaznik albo czujnik temperatury jak to sparwdzic co siadlo bo szkoda mi kupic czujnik jezeli wskaznik przeklamuje i czy jak sidl czujnik to temp to moze miec to wplyw na spalanie zaznaczam ze mam gaz i pali mi 15l w miescie czekm na pomoc haj
nie wiem ale mam identyczny problem.chciałem wymienić termostat ale widzę, że to chyba bez sensu. spróbuję wymienić najpierw czujnik.

: wt gru 06, 2005 22:35
autor: rumun 69
jakis wplyw moze miec na silnik bo jak go odpiolem to wzrosly obroty na chwile u mnie silnik 1.8 abs

: wt gru 06, 2005 22:37
autor: golfir
to ten co odpioles to jest wlasnie na komputer masz monowtrysk prawda? i to nie jest czujnik na zegar czujnik na zegar ma czarny kolor i nic sie nie dzieje jak go wypniesz to wskaznik spada do zera

: wt gru 06, 2005 22:41
autor: rumun 69
mam mono ale jak go odpiolem to wskaznik tez opadl czujnik ten znajduje sie na wyjsciu weza od silnika do chlodnicy i jest 4 kablowy

: wt gru 06, 2005 22:43
autor: golfir
aha to juz wiem wszystko masz podwojna wtyczka zamiast dwoch czujnikow.te pierwsze dwa styki z przodu powinny isc na zegar

[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 21:44 ]
jutro postaram ci sie podac jego rezystancje przy danych yemperaturach to sobie go sprawdzisz

: wt gru 06, 2005 22:51
autor: tomekra
podpinam się pod ten temat bo mam dokładnie to samo wymieniony wczoraj termostat i nadal temp. trzyma na 80 a wentylator załącza się przy 90 na wskaźniku ale u mnie spalanie jest całkiem ok dajcie znać jak sprawdzić to wszystko

: śr gru 07, 2005 10:39
autor: jad1
ok to znaczy ile? mi wyszło jakieś 9l. ale jazda tylko miejska i w koncu jest zima. oszczedzałem pedał gazu. wydaje mi się ,że to spalanie mieści się w granicach normy.może się mylę?

: śr gru 07, 2005 19:34
autor: Michael G60
Mam nadzieje, że wymieniliście na oryginalny termostat WAHLER ????

: śr gru 07, 2005 19:45
autor: jad1
ja jeszcze nic nie wymieniłem.planuję czujnik temp. polecasz jakiś szczególny?

: śr gru 07, 2005 20:00
autor: Paweł Marek
rumun 69 pisze:0st na wskazniku po przejechaniu 6km a wentylator zalancza sie przy 83 st wedlug wskaznika
należy wnioskować że wskaźnik źle pokazuje. Chyba że masz pecha i zły termostat ze złym włącznikiem wentylatora w co raczej wątpię. Termostat prawie napewno trzeba wymienić jeśli wentylator załącza się tuż powyżej 100 stopni, i taką temperaturę silnik osiąga w czasie postoju lub wolnej jazdy, a przy szybszej jeździe temp spada, oraz silnik wolniej się nagrzewa i nie osiąga 90 stopni w czasie normalnej jazdy

: śr gru 07, 2005 20:57
autor: jad1
na silniku najwięcej miałem 80st. na postoju(dłuuugim). w czasie jazdy ok 65 i to po przejechaniu conajmniej 10km.nie wiem kiedy włącza się wentylator, bo jeszcze nie sprawdzałem.sam wskaźnik mówisz? możliwe.też to sprawdzę. ogólnie wachnięcia temp. wydają mi się zbyt duże żeby było to tylko przekłamanie na wskazaniu. brakuje mi już pomysłów

: śr gru 07, 2005 21:10
autor: Paweł Marek
ta różnica 15 stopni faktycznie jest trochę za duża. Ale po pierwsze na postoju musi sie włączyć wentylator jeśli włącznik w chłodnicy jest sprawny. Pierwsza prędkość przy 95, druga przy 105 stopniach. Więć nalkeży się domyślać, że te 80 stopni u ciebie odpowiada 95-100 stopniom w rzeczywistości. Ale spadek o 15 stopni w czasie jazdy musi oznaczać niewłaściwy termostat - za szybkoi się otwierający. Więc możliwe że masz nadal dwie usterki(wskaźnik i trmostat).
W GTI zonki właśnie w sobotę zmieniłem termostat i jest ok. Tzn na postoju wskaźnik stoi tuż za połową ok 95-100 stopni i co jakiś czas włącza sie pierwszy bieg wentylatora, a w czasie jazdy dokładnie 90 stopni. Wahler oczywiście.