Napinacz paska wielorowkowego w ATD.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Napinacz paska wielorowkowego w ATD.
Napinacz szrpie mi paskiem wielorowkowym i zapewne jest do wymiany (jeżdził od nowości / 8 lat)
Mam wobec tego pytanie dot. zakupu poza serwisem gdzie dużo sobie życzą za niego.. a nawet dużo za dużo.
Proszę innych o pomoc w zakupie zamiennika, czy oryginału. Chodzi mi o firmę, ceny..
Silnik ATD z 2002r. 101KM.
CO SĄDZICIE O TEJ NIEMIECKIEJ FIRMIE ?
http://www.allegro.pl/item863213841_nap ... 9_tdi.html
Mam wobec tego pytanie dot. zakupu poza serwisem gdzie dużo sobie życzą za niego.. a nawet dużo za dużo.
Proszę innych o pomoc w zakupie zamiennika, czy oryginału. Chodzi mi o firmę, ceny..
Silnik ATD z 2002r. 101KM.
CO SĄDZICIE O TEJ NIEMIECKIEJ FIRMIE ?
http://www.allegro.pl/item863213841_nap ... 9_tdi.html
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 13:31 przez dark972, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Napinacz paska wielorowkowego w ATD.
Mam ATD z 2003 r. Napinacz skończył mi się jednak szybciej niż Tobiedark972 pisze:Proszę innych o pomoc w zakupie zamiennika, czy oryginału. Chodzi mi o firmę, ceny..
Silnik ATD z 2002r. 101KM.
CO SĄDZICIE O TEJ NIEMIECKIEJ FIRMIE ?
http://www.allegro.pl/item863213841_nap ... 9_tdi.html
Jestem po wymianie parę miesięcy. Chyba nawet kupowałem u tego samego sprzedawcy. Z tego co wiem, to firma jest OK - przynajmniej u mnie lata ładnie po wymianie. Jest jakiś wałek z nazewnictwem 'opakowanie' i 'nazwa wybita na napinaczu' - może to się różnić - już było gdzieś o tym na forum - jedna firma produkuje (czyżby INA?), inna sprzedaje i firmuje swoją marką.
Pozdrawiam Kolegę - też mam srebrnego
Co do firm robiących dobre napinacze niech się jeszcze inni Koledzy wypowiedzą. Ale Rouville to chyba dobra jakość.dark972 pisze:A czy kolega wymieniał już rozrząd ? U mnie chyba na dniach bedę musiał. Trochę słone te koszty, ale co poradzić. Tak więc wszystko hurtem muszę zrobić. Rozumiem ,że ten napinacz ok.
Rozrząd machnąłem 1,5 roku temu przed długą wyprawą wakacyjną - trochę nietypowo, bo auto miało wtedy coś koło 155kkm (teraz 185kkm), lecz jechałem na kraniec Europy - wolałem mieć spokojną głowę na autobahnach. Mój mechanik z fakturą robił na renomowanych częściach - całość ok. 700-800 zł (nie pamiętam, bo faktura była dodatkowo z inną usługą).
U Ciebie koszt części rozrzadu będzie kapkę większy - mianowicie na przełomie 02-03.2003 r. rozrząd został pomniejszony w ATD o jakiś tam napinacz hydrauliczny - i o koszt tego napinacza będziesz właśnie miał droższe części. Ale całość kwoty za rozrząd nie jest naprawdę strasznie duża - koło 600zł, wydaje mi się. Do zakupu rozrządu musisz zatem podac nr silnika wybity chyba na osłonie rozrządu właśnie.
Ja zdałem się w 100% na mechanika - robi dużo VW. Sam zakupił, sam zrobił, a ja mam fakturę. Ochroniłem się w ten sposób przed ew. gadką: 'Rozrząd strzelił? Pewnie złe części pan kupił...'
To może nie wina napinacza, tylko sprzęgiełka alternatora.PABLOMIX pisze:Widzę, że nie jestem sam w moim ATD napinacz też szarpie jak szalony ale tylko na wolnych obrotach, jak dodam gazu to się uspokaja i łanie napina bez drgawek. Jeżdżę tak już ze 2 miesiące . Czy ktoś już wymieniał ten napinacz samodzielnie w ATD i poda kilka wskazówek bo zamierzam go wymienić sam.
Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.
dokładnie. ściągnij pasek i sprawdź czy "puszcza" sprzęgło na alternatorze w stronę przeciwną do obrotów bo jak nie to nowy też szybko uszkodziszkompan pisze:To może nie wina napinacza, tylko sprzęgiełka alternatora.
[ Dodano: 08 Sty 2010 19:44 ]
koło alternatora to sprzęgło. jak się przyjrzysz to ma trochę inną budowę niż rozwiązanie klasycznePABLOMIX pisze:a gdzie jest te sprzęgło alternatora ? jak wygląda ?
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
W przypisie mam link do tematu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=294078dark972 pisze:A jakie to częsci ma kolega z tego mk4 ?
Tak to mniej więcej wygląda: sprzęgiełko jest w żółtym kółku.PABLOMIX pisze:a gdzie jest te sprzęgło alternatora ? jak wygląda ?
Oryginalnie jest montowane firmy INA (koszt: ok 100zł).
To zmień to jak najszybciej bo im dłużej zwlekasz tym bardziej napinacz się zużywa. Zaniedbanie sprzęgiełka spowoduje zużycie napinacza i kolejne koszta ...PABLOMIX pisze:Jeżdżę tak już ze 2 miesiące .
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 21:14 przez kompan, łącznie zmieniany 1 raz.
Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.
zdjęcie uważaj za poglądowe bo tam jest alternator bez sprzęgła. sprzęgło ma osłonę plastikową od czoła (przynajmniej powinno mieć jak nikt tam nie grzebał)kompan pisze:Tak to mniej więcej wygląda: sprzęgiełko jest w żółtym kółku.
[url=http://images46.fotosik.pl/245/0eae053444ca9b74m.jpeg]Obrazek[/URL]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
Dlatego napisałem "tak to mniej więcej wygląda". Głównie mi chodziło o lokalizację. Ale żeby było jasne, sprzęgiełko wygląda tak:tom17 pisze:zdjęcie uważaj za poglądowe bo tam jest alternator bez sprzęgła. sprzęgło ma osłonę plastikową od czoła (przynajmniej powinno mieć jak nikt tam nie grzebał)
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 21:32 przez kompan, łącznie zmieniany 1 raz.
Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 119 gości