[Mk II] Kod 2343 w RP - za bogata mieszanka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Mk II] Kod 2343 w RP - za bogata mieszanka
Oznacza to za bogatą mieszankę. Jak poradziłem sobie w końcu z sondą (kod 2342) to teraz to. O co tu chodzi i co z tym robić?
Ostatnio zmieniony pn gru 19, 2005 21:07 przez jusci, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdro!
czy diagnozowal wam ktos czujnik polozenia przepustnicy tzw (potencjometr) ktory ustala dawke paliwa dla wtrysku?
[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 21:10 ]
z tego co pamietam to jego wartosc wynosi od 0,24v gdy nie dodajemy gazu a po dodaniu gazu wzrasta do 4,8-5v bardzo latwo mozna to sprawdzic jak macie lpg z komputerem na wykresie powinno pokazac
[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 21:10 ]
z tego co pamietam to jego wartosc wynosi od 0,24v gdy nie dodajemy gazu a po dodaniu gazu wzrasta do 4,8-5v bardzo latwo mozna to sprawdzic jak macie lpg z komputerem na wykresie powinno pokazac
Byłem u mechaniora i stwierdził że mam padnięty silnik krokowy (regulator biegu jałowego). Czy to może być przyczyną pojawiania się błedu 2343 - za bogata mieszanka? Czy przez to samochód więcej pali niż powinien (ok 15 l/100 km benzyny)?
Szkoda mi kasy więc chciałbym wyczyścić krokowca ale wyczytałem na forum że w RP nie da się go wyczyścić i że nie powinno się rozbierać.
[ Dodano: Pon Gru 12, 2005 11:22 pm ]
Aha, dodam jeszcze że obroty lekko falują i na benzynie i na gazie ale nie szaleją do 3000 obr/min jak to niektórzy pisali. Mam cichą nadzieję że jeszcze nie padł doszczętnie i czyszczenie pomoże.
Szkoda mi kasy więc chciałbym wyczyścić krokowca ale wyczytałem na forum że w RP nie da się go wyczyścić i że nie powinno się rozbierać.
[ Dodano: Pon Gru 12, 2005 11:22 pm ]
Aha, dodam jeszcze że obroty lekko falują i na benzynie i na gazie ale nie szaleją do 3000 obr/min jak to niektórzy pisali. Mam cichą nadzieję że jeszcze nie padł doszczętnie i czyszczenie pomoże.
pozdro!
Dzisiaj gadalem z mechaniorem. Powiedzial że uwalony krokowy może powodować to, że przepustnica się nie zamyka i przez to jest za bogata mieszanka i dużo pali. No i że takiego silniczka się nie czyści.
Jak można sprawdzić silniczek krokowy czy jest sprawny bez montowania go do wtrysku? Zastanawiam się nad używanym bo nowy jest za drogi.
[ Dodano: Wto Gru 13, 2005 10:35 pm ]
Czy potencjometr położenia przepustnicy i silnik krokowy to to samo?
Jak nie to gdzie szukać tego potencjometra?
Jak można sprawdzić silniczek krokowy czy jest sprawny bez montowania go do wtrysku? Zastanawiam się nad używanym bo nowy jest za drogi.
[ Dodano: Wto Gru 13, 2005 10:35 pm ]
Czy potencjometr położenia przepustnicy i silnik krokowy to to samo?
Jak nie to gdzie szukać tego potencjometra?
pozdro!
nie jest to samo jezeli jest sprawny tzn zamyka w jedna i druga strone na[pieciem 5v to jest dobry zle czyta dane z innego zrodla prawdopodobne potencjometr (jest on z prawej strony wtrysku) czarna szeroka kostka lub jest to wina czujnika tem bo krokowy tez bierze impulsy z czujnika temp,jest tez ewentualnosc ze uwalona sonda
Dzisiaj nie wiem o jakich blaszkach mówisz ale mam nadzieję że jutro uda mi się znaleźć chwile żeby tam zajrzeć.
W każdym razie dzięki.
Fachman uparcie twierdził że to krokowy jest do d...y (skasował mnie z diagnoze całej elektroniki). Nie wiem czy mu wierzyć.
No i ktoś na forum napisał że czyścił taki silniczek i pomogło.
W każdym razie dzięki.
Fachman uparcie twierdził że to krokowy jest do d...y (skasował mnie z diagnoze całej elektroniki). Nie wiem czy mu wierzyć.
No i ktoś na forum napisał że czyścił taki silniczek i pomogło.
pozdro!
- daaroo
- Forum Master
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
- Kontakt:
golfir pisze:ta tylko ze te obroty to rowniez automatyczne ssaniedaaroo pisze:co ma silniczek krokowy do zbyt bogatej mieszanki ?
on tylko steruje obrotami
ok, nie twierdze ze nie masz racji tylko uwarzam ze przez krokowy nie wzroslo by spalanie az do 15 litrow tak jak to pisze jusci Wedlug mnie krokowy moze dostawac zle informacje z powodu innej usterki chociażby czujnika temp. czy potencjometru tak jak piszesz. Dlatego krokowy zostawilbym narazie w spokoju.
Jezeli uwarzasz inaczej to napisz, byc moze sie myle. Jestem tylko czlowiekim

jusci pisze:Dzisiaj nie wiem o jakich blaszkach mówisz ale mam nadzieję że jutro uda mi się znaleźć chwile żeby tam zajrzeć.
W każdym razie dzięki.
Fachman uparcie twierdził że to krokowy jest do d...y (skasował mnie z diagnoze całej elektroniki). Nie wiem czy mu wierzyć.
No i ktoś na forum napisał że czyścił taki silniczek i pomogło.
zeby podgiac te blaszki musisz odczepic wtyczke od potencjometru. Wtyczke otacza czarny plastik, jak sie przyjrzysz to na rogach tego plastiku sa cztery sruby na torxy ktore sa osloniete jakby plombami. Musisz je zerwac i odkrecic. dalej juz powinienes wiedziec o co chodzi. Tylko przed rozkreceniem zaznacz sobie w jakiej pozycji jest to przykrecone.
Niestety nie udało mi się zabrać do tego potencjometra bo dzień krótki a nie mam garażu. Będzie to musiało poczekać do soboty.
Mam tylko jeszcze jedną uwagę. Na zimnym na gazie strasznie go muli. Czasami czuję jakby szarpnięcia jak przyspieszam, tzn przerywa w trakcie przyspieszania. Może poprostu go zalewa ta za bogata mieszanka. Jak się rozgrzeje problem znika.
Na benzynie tego nie odczuwam.
Mam tylko jeszcze jedną uwagę. Na zimnym na gazie strasznie go muli. Czasami czuję jakby szarpnięcia jak przyspieszam, tzn przerywa w trakcie przyspieszania. Może poprostu go zalewa ta za bogata mieszanka. Jak się rozgrzeje problem znika.
Na benzynie tego nie odczuwam.
pozdro!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości