Strona 1 z 3

Słabe ogrzewanie

: pt sty 08, 2010 11:41
autor: Malizja
Witam. Mam taki problemik, otóż od czasu kiedy wymieniłem nagrzewnice mam słabe ogrzewanie w samochodzie, silnik się odpowietrzył ale ogrzewanie jest praktycznie znikome. Jeśli jade dłuższy odcinek z obrotami na poziomie 2000-2500rpm to z kratek leci w miare ciepłe powietrze przy ogrzewaniu ustawionym na maxa, ale jeśli obroty spadną to powietrze momentalnie się wychładza i leci zimne. Czy możliwe jest że coś źle poskładałem np. jakieś linki od przepustnic ciepło-zimno? Dodam że mam LPG i nie jestem pewny czy parownik jest dobrze wpięty w układ.

: pt sty 08, 2010 11:49
autor: Vii
sorry za idiotyczne stwierdzenie ale najpierw sprawdz czy masz płyn, pozniej sprawdz czy płyn aby na pewno dochodzi do tej nagrzewnicy, nastepnie pompa wody.

: pt sty 08, 2010 12:05
autor: ...OSA...
a odpowietrzales w jaki sposob? powinno sie odpowietrzac gdy ogrzewanie jest wlaczone na najcieplejsze i na najwyzszym biegu. sprobuj jeszcze raz bo to napewno zapowietrzenie.

: pt sty 08, 2010 12:17
autor: Paweł NPI
...OSA... pisze: powinno sie odpowietrzac gdy ogrzewanie jest wlaczone na najcieplejsze i na najwyzszym biegu.
Co to za podwórkowa bzdura????? Zgadza się że ogrzewanie ustawione na max, ale na wyłączonym nadmuchu!! Przy włączonym na max to chyba ciężko by było aby silnik się zagrzał do włączenia wiatraka.

: pt sty 08, 2010 12:18
autor: norek111
...OSA... pisze:powinno sie odpowietrzac gdy ogrzewanie jest wlaczone na najcieplejsze i na najwyzszym biegu. sprobuj
to nie polonez w golfie III obieg na nagrzewnicę jest cały czas otwarty

: pt sty 08, 2010 12:30
autor: byne
Witam.

podepnę się pod temat bo jest dość podobny,

działa mi ogrzewanie i wszystko gra grzeje mocno jak się nagrzeje ale chodzi mi mianowicie o to, że nie mam ogrzewania na nogi nie wiem czy coś tam jest zapchane czy łopatka się nie domyka dobrze.

czy miałby ktoś dojście do zdjęć lub instrukcji jak to rozkręcić i w którym miejscu sprawdzić co jest przyczyną braku dmuchania powietrza na nogi?

Pozdrawiam Paweł

: pt sty 08, 2010 12:36
autor: ...OSA...
palen, u mnie nawet dzisiaj nagrzeje siw w ten sposób w 10 min. pozdrawiam

: pt sty 08, 2010 12:40
autor: Vii
tez wogole nie rozumiem pojecia "zapowietrzanie układu" nigdy sie z tym nie spotkałem w golfie a cudowalem na n sposobow..

: pt sty 08, 2010 12:47
autor: Ralph2502
a ja mam taki problem ze jak jade to nie zagrzeje sie za chiny do ponad 70 stopni tylko trzyma temp.przed 70.Na postoju zagrzeje sie do 90,a nawet wiecej do załączenia wentylatora,ale co z tego jak z nawiewów leci letnie powietrze....nie wiem co jest.Dodam tylko ze górny wąż ten od chłodnicy jest gorący,a dolny trochę mniej.Prosze o pomoc.
aha....mk3, 1,6 75KM abu

: pt sty 08, 2010 12:57
autor: Vii
Ralph2502 pisze:Dodam tylko ze górny wąż ten od chłodnicy jest gorący,a dolny trochę mniej.
To musisz sprawdzić na zimnym silniku podczas jego rozgrzewania sie, wnioskuje ze robiłes to na ciepłym? wtedy to Ci to nic nie powie .. Termostat do wymiany masz otwiera sie przy 70 stopniach [badz jest cały czas otwary] i sie juz nie zamyka, to wiec podczas jazdy nie ma szans rozgrzania silnika i na bank jeszcze spada Ci temperatura ;) nie kupuj termostatu firmy VERNET bo to tak jakbys 30 zł wzial i podpalił zapalniczka, wymiana dziecinnie prosta ..

: pt sty 08, 2010 13:01
autor: Paweł NPI
...OSA... pisze:palen, u mnie nawet dzisiaj nagrzeje siw w ten sposób w 10 min. pozdrawiam
Postawił bym ci całego tira wódki jak byś mi całkowicie zimny silnik (przy dzisiejszej temp zewn) nagrzał do włączenia wiatraka przy nadmuchu włączonym na max w 10 min :goof:

: pt sty 08, 2010 13:13
autor: Xabingo
Ralph2502 pisze:a ja mam taki problem ze jak jade to nie zagrzeje sie za chiny do ponad 70 stopni tylko trzyma temp.przed 70.Na postoju zagrzeje sie do 90,a nawet wiecej do załączenia wentylatora,ale co z tego jak z nawiewów leci letnie powietrze....nie wiem co jest.Dodam tylko ze górny wąż ten od chłodnicy jest gorący,a dolny trochę mniej.Prosze o pomoc.
aha....mk3, 1,6 75KM abu
Jak się silnik nie dogrzewa, to nie trzeba macać węży, czy coś... szukać innej przyczyny, tylko trzeba jechać kupić odpowiedni termostat firmy WAHLER i go wymienić...!

: pt sty 08, 2010 13:15
autor: Ralph2502
Vii pisze:To musisz sprawdzić na zimnym silniku podczas jego rozgrzewania sie, wnioskuje ze robiłes to na ciepłym? wtedy to Ci to nic nie powie .. Termostat do wymiany masz otwiera sie przy 70 stopniach [badz jest cały czas otwary] i sie juz nie zamyka, to wiec podczas jazdy nie ma szans rozgrzania silnika i na bank jeszcze spada Ci temperatura ;) nie kupuj termostatu firmy VERNET bo to tak jakbys 30 zł wzial i podpalił zapalniczka, wymiana dziecinnie prosta ..
Tak,robiłem to przy już rozgrzanym silniku...czyli kupię termostat Wahlera i powinno byc dobrze.

Dzięki Xabingo!

: pt sty 08, 2010 13:20
autor: Vii
Tak,robiłem to przy już rozgrzanym silniku
Stary to nie zaden sposob, na rozgrzanym ..
Ralph2502 pisze:czyli kupię termostat Wahlera i powinno byc dobrze.
Ta jest ! zadnego innego lumpa niech Ci nie wpychaja mowiac "nada się". Szukaj wahlera do poki nie znajdziesz ;)