Strona 1 z 1

Wywala płyn chłodniczy.

: wt gru 06, 2005 19:43
autor: tomyart
Wywala płyn chłodniczy. Moje podejżenia padają na walnięty korek w zbiorniczku wyrównawczym, ostatnio nie robie dużo kilometrów do pracy i z powrotem (może 20 km) ale za każdym razem po powrocie jak troche po stoi (w garazu) na podłodze jest mokro na wysokości przegrody silnika sprawdzałem pod spodem i wzmocnienie (wózek )też są mokre. Przewody raczej szczelne.
Miał ktoś walniętyu korek ?Czy objawy były podobne?

: wt gru 06, 2005 20:03
autor: mamix4
Ja miałem takie obiawy i skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą orzaz termostatu

: wt gru 06, 2005 20:09
autor: TAZ
Może termostat ci się zaciął i wode w silniku zaczyna ci gotować.

: wt gru 06, 2005 20:19
autor: kulfi
skoro obrzeża zbiorniczka są suche to to pewnie ta uszczelka ,niestety!!!

: wt gru 06, 2005 20:24
autor: Alib
najprościej wymienić korek koszt około 10 zeta!! a jak nie to może być albo uszczelka pod głowicą (tak było u mnie) albo termostat (tez tak miałem)

: wt gru 06, 2005 20:41
autor: tomyart
No to powiem tak:
Z racji że dość krótko jade woda nie ma czasu się zagotować max dochodzi mi do 80
Termostat raczej też się otwiera bo jak go zagrzeje to wszystkie węże mam ciepłe wentylator się załącza
Takżę zostaje albo korek albo uszczelka
Ciężko znaleść jakieś ślady oprucz tych na podłodze i podwoziu bo widocznie szybko odparowuje ale płyn może spływać ze zbiorniczka po tzn nadkolu
Jutro kupie nowy korek i zobacze tak się zastanawiam i dochodze do wniosku że to się zaczęło po wymianie płynu na nowy

PS Nie ma problemu z ogrzewaniem także zapowietrzony raczej też nie jest

[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 19:50 ]
Sprawdziłem
Zdjełem plastik który zasłania taki otwór w zbiorniczku i tam jest mokre czyli może to być korek

Jak dobrze rozumiem działanie tego systemu to w korku jest zawór który jak się otworzy to płyn wydostaje się przez ten otwór w zbiorniczku???? :?:

: wt gru 06, 2005 20:56
autor: kesier
tomyart pisze:Termostat raczej też się otwiera bo jak go zagrzeje to wszystkie węże mam ciepłe wentylator się załącza
przy takiej temp.zewnetrznej jak jest teraz i na tak krotkim odcinku jazdy jak piszesz to wentylator raczej nie powinien sie wlaczac no chyba ze sprawdzales na postoju zamkniety w cieplym garazu

: wt gru 06, 2005 21:03
autor: tomyart
kesier pisze:
tomyart pisze:Termostat raczej też się otwiera bo jak go zagrzeje to wszystkie węże mam ciepłe wentylator się załącza
przy takiej temp.zewnetrznej jak jest teraz i na tak krotkim odcinku jazdy jak piszesz to wentylator raczej nie powinien sie wlaczac no chyba ze sprawdzales na postoju zamkniety w cieplym garazu
Na postoju (i w sumie zaraz po wymianie płynu) a teraz to faktycznie raczej nie.Ale w sobote troche pojeździłem i sprawdziłem przewody i na bank wszystkie były ciepłe

: wt gru 06, 2005 21:07
autor: kesier
na to zobacz jak bedzie po wymianie korka w najgorszym przypadku uszczelka(czego ci nie zycze)a i jeszcze jedno przez ten zaworek w korku plyn nie mam prawa sie wydostawac jesli wszytko jest ok

: wt gru 06, 2005 21:13
autor: tomyart
Nie mówie ze przez zaworek w korku się ma coś wydostawać tylko przez otwór w zbiorniczku (np. przy zagotowaniu wody) Ale chyba całość jest tak skonstruowana żę przy wysokim ciśnieniu w układzie zaworek w korku się podnosi i powoduje przedostanie się płynu do otworu przelewowego w zbiorniczku. Coś jak w centralnym w domu. Jak się myle to mnie poprawcie