"ogrzewanie postojowe"
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
"ogrzewanie postojowe"
Witam jestem na tym forum nowym uzytkownikiem więc się ze wszystkimi witam.
Od niedawna jeżdżę Golfem III TDI chciałem zapytać czy ktoś domowym sposobem próbował zamontować do ukł. chłodzenia grzałkę elektryczną? Wiem że są do kupienia takowe ale nie chce mi się płacic ok. 150zł za grzałkę która wygląda na taką za 20zł.
"grzałkę należy wkręcić do bloku silnika w miejsce zaślepki" czy ktoś się orientuje gdzie taka zaślepka w silniku jest?
Pozdrawiam
Od niedawna jeżdżę Golfem III TDI chciałem zapytać czy ktoś domowym sposobem próbował zamontować do ukł. chłodzenia grzałkę elektryczną? Wiem że są do kupienia takowe ale nie chce mi się płacic ok. 150zł za grzałkę która wygląda na taką za 20zł.
"grzałkę należy wkręcić do bloku silnika w miejsce zaślepki" czy ktoś się orientuje gdzie taka zaślepka w silniku jest?
Pozdrawiam
czy jest sens takiej operacji ?? masz tdi który powinien palić lepiej jak mój stary kibel (AAZ) TD a jak na razie najnisza temp(-5) i garażowanie pod obłoczkiem nie wpłynęły na to jak pali mi rano przed pracą. Propozycja moja jest taka żebyś zrobił porządny przeglądzik, posprawdzał wszystko a zobaczysz że nie ma potrzeby montować czegoś co stosuje mój dziadek w swoim C 330
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
zakladalem w busie webasto za wszystko czyli cos co przypomina faraelek tyle tylko ze jest na rope i ma wbudowany termostat oraz za kompuiterek w ktorym sie wszystko ustawia dalem 4200zl robocizna oczywiscie wliczona
sprzedam mk2 1,6 td ---------> 696-494-279
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56922
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56922
Uściślę sprawe. Montaż takiej grzałki traktuję jako doświadczenie jak montaż grzałki 220V sterowanej programatorem wpłynie np. na pracę zimnego silnika, spalanie itp.
Nie myslę o wymuszeniu obiegu płynu gdyż wydaje mi się że grzalka zamocowana w bloku jej energia zostanie dobrze rozprowadzona poprzez dobre przewodnictwo cieplne aluminium i cieczy chłodzącej znajdującej się w bloku.Fakt że obieg cieczy byłby wzkazany lecz mocno komplikuje sprawę.
Nie myslę o wymuszeniu obiegu płynu gdyż wydaje mi się że grzalka zamocowana w bloku jej energia zostanie dobrze rozprowadzona poprzez dobre przewodnictwo cieplne aluminium i cieczy chłodzącej znajdującej się w bloku.Fakt że obieg cieczy byłby wzkazany lecz mocno komplikuje sprawę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Grzałka zawsze pomoże, zaszkodzić nie powinna. Nie wiem czy patent mocowania grzałki w bloku jest najszczęśliwszy, bo grzeje.... tylko blok. Blok masz żeliwny, a nie aluminiowy. Według mnie lepiej byłoby grzać olej w misce. Ale ciepły blok to łatwiejszy rozruch, olej troszke lepiej nagrzany. Silnik sie będzie mniej męczył ze smarowaniem zimnym olejem. Po odpaleniu szybciej motorek dojdzie do temp. pracy, ale czy spadnie Ci spalanie...??? Jak robisz krótkie trasy to troszke tak, ale bez cudów. Jak to już wspomniałem napewno rano na mrozie będziesz miał łatwiejszy i ładniejszy rozruch.Malkub_2 pisze:Uściślę sprawe. Montaż takiej grzałki traktuję jako doświadczenie jak montaż grzałki 220V sterowanej programatorem wpłynie np. na pracę zimnego silnika, spalanie itp.
Nie myslę o wymuszeniu obiegu płynu gdyż wydaje mi się że grzalka zamocowana w bloku jej energia zostanie dobrze rozprowadzona poprzez dobre przewodnictwo cieplne aluminium i cieczy chłodzącej znajdującej się w bloku.Fakt że obieg cieczy byłby wzkazany lecz mocno komplikuje sprawę.
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
Powiem tyle.
Kuzynka ze Szwecji ma w swojej "bryce" (noo.. Audi 100) ogrzewanie elektryczne. Pierwszego dnia mi marudziła, że nie ma się gdzie podłączyć, że nie zna miasta.. Pojechałem z nią do sklepu. Ledwo co wyjechałem z podwórka (czy każda benzyna zdycha poniżej 2.5tys?). Wieczorem zrobiłem jej prąd. Następnego dnia.. furka bryknęła prawie na płot (jednak nie, przy 2.5tys niektóre chcą latać.. dobrze że Krysia tego nie widziała
W autku od razu ciepło, chodzi naprawdę rewelacyjnie. Spalanie zimą rośnie (u nich) tylko o jakieś 0.4l/100! Ręce nie przymarzają do kierownicy, nie trzeba skrobać (chmurka..)..
U niej w samochodzie jest całe sterowanie (termostaty, nawiewy i inne bajery), rewelka. Ale z rozmowy z jej mężem wynikało, że sama grzałka w bloku też była niezła. Teraz mają "full assemby" na 220 na płyn chłodzący (+akumulator).
Za całość płacił koło 1500 koron (~750zł), zwraca się to u nich (za samo paliwo!) po 2-3 sezonach!
Próbuje teraz zamontować "domorosła" grzałkę z Allegro. Po Nowym Roku mój diselek też będzie cieplutki jak podusia ( i tłok zmiany biegów nie będzie przymarzał do ręki;)
[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 13:52 ]
A odnośnie grzałek w bloku.. Trzeba częściej wymieniać olej bo coś tam (niestety szwedzkiego nie znam, a Gustav nie wiedzial jak to powiedzieć po angielsku). Dogrzewanie "wodne" podobno jest znacznie lepsze (i droższe ).
Kuzynka ze Szwecji ma w swojej "bryce" (noo.. Audi 100) ogrzewanie elektryczne. Pierwszego dnia mi marudziła, że nie ma się gdzie podłączyć, że nie zna miasta.. Pojechałem z nią do sklepu. Ledwo co wyjechałem z podwórka (czy każda benzyna zdycha poniżej 2.5tys?). Wieczorem zrobiłem jej prąd. Następnego dnia.. furka bryknęła prawie na płot (jednak nie, przy 2.5tys niektóre chcą latać.. dobrze że Krysia tego nie widziała
W autku od razu ciepło, chodzi naprawdę rewelacyjnie. Spalanie zimą rośnie (u nich) tylko o jakieś 0.4l/100! Ręce nie przymarzają do kierownicy, nie trzeba skrobać (chmurka..)..
U niej w samochodzie jest całe sterowanie (termostaty, nawiewy i inne bajery), rewelka. Ale z rozmowy z jej mężem wynikało, że sama grzałka w bloku też była niezła. Teraz mają "full assemby" na 220 na płyn chłodzący (+akumulator).
Za całość płacił koło 1500 koron (~750zł), zwraca się to u nich (za samo paliwo!) po 2-3 sezonach!
Próbuje teraz zamontować "domorosła" grzałkę z Allegro. Po Nowym Roku mój diselek też będzie cieplutki jak podusia ( i tłok zmiany biegów nie będzie przymarzał do ręki;)
[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 13:52 ]
A odnośnie grzałek w bloku.. Trzeba częściej wymieniać olej bo coś tam (niestety szwedzkiego nie znam, a Gustav nie wiedzial jak to powiedzieć po angielsku). Dogrzewanie "wodne" podobno jest znacznie lepsze (i droższe ).
- hanti
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
- Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
- Kontakt:
sory kolego za uwagę ale ta grzałka wygląda jak stare ruskie grzałki do parzenia herbatki w kubku (swoją drogą co zrobisz z kablem od tej grzałki podczas jazdy)?Malkub_2 pisze:Uściślę sprawe. Montaż takiej grzałki traktuję jako doświadczenie jak montaż grzałki 220V sterowanej programatorem wpłynie np. na pracę zimnego silnika, spalanie itp.
Nie myslę o wymuszeniu obiegu płynu gdyż wydaje mi się że grzalka zamocowana w bloku jej energia zostanie dobrze rozprowadzona poprzez dobre przewodnictwo cieplne aluminium i cieczy chłodzącej znajdującej się w bloku.Fakt że obieg cieczy byłby wzkazany lecz mocno komplikuje sprawę.
pozdrawiam powodzenia!!!
dokładnie w skandynawi to standard, takie dogrzewanie autAdamtd pisze:widzialem i wiem że kiedyś sie montowalo i montuje grzalki ale w misie olejowej na 220V z zasilania zewnętrznego, ale to się robi w krajach skandynawskich i ZSRR.. (tylko tam troszkę inne napięcie jest chyba )
akurat u takiego mojego przyszywane szwagra kilka lat temu widziałem w jego golfie II
takie cudactwo i było to wmontowane w wyjście z bloku płynu chłodniczego i kable były
wyprowadzone w zdzerzaku przednim, mówił że w ich CPN-ach są kable do podłączania
do tego, ale po co to to sam nie wiem... , przecież to nie jest ogrzewanie a jakieś
podtrzymywanie silnika przy życiu - jak kiepski olej albo wode zamiast jakiegoś normalnego chłodziwa .
uściślę nie kable a gniazdo w zderzaku jednak do tego gniazda właśnie doprowadzone były kable od tej grzałki (póki co nie widziałem i nie słyszałem o doprowadzaniu bezprzewodowym prądu do odbiorików)
Ostatnio zmieniony sob gru 31, 2005 11:40 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 300 gości