Strona 1 z 1

Palenie cewek zaplonowych

: śr sty 06, 2010 18:17
autor: wenom
witam tak jak w temacie problemem sa palace sie cewki podczas jazdy autko gasnie i nie mozna odpalic go ponownie na starej cewce jak wymienie cewke jest ok jestem po wiemianach kabli zaplonowych , swiec , kopulki , palca , czy ktos moze pomuc slyszalem cos na temat czujnika Halla i ze to moze komputer wariuje. co robic dalej ??

: śr sty 06, 2010 19:09
autor: Paweł Marek
wenom, ile razy się tak stało? Sprawdź czy alternator nie podaje za wysokiego napięcia i sprawdź czy cewka jest zmasowana, powinna myć smasowana do blachy ale może być korozja pod śróbami albo lakier blokuje przepływ prądu do niej, najlepiej weź kawałek grubszego kabla załóż na końce oczka i zakręć do śróby mocującej cewkę oraz do jednej ze śrób pkrywy zaworów

: śr sty 06, 2010 23:42
autor: Brave
mialem podobny problem a dokladnie to kopulka prosila sie o wymiane a wiec wymienilem od swiec kabli po kopulke i palec... po kilku przejechanych kilometrach auto umarlo... wina okazaly sie wadliwe kable 3 z nich mialy przebicie co spowodowalo spalenie cewki. zalozylem stare kable i uzywana cewke auto chodzi do dzis i wszystko jest ok ;)

: czw sty 07, 2010 21:38
autor: wenom
tak mam mase i lakier sciagnalem do zywej blachy a stalo sie tak juz 5 razy oddalem aluto do elektryka i zasugerowal ze moze byc to wina komputera

: pt sty 08, 2010 10:25
autor: jhosef
Wymieniasz na oryginalne lub dobre zamienniki czy np Torpan?

: pt sty 08, 2010 14:40
autor: wenom
zalozylem orginalna cewke od mk 3 i tez sie grzeje tak ze nie da sie jej zlapac moim zdaniem nie powinno tak sie dziac

: pt sty 08, 2010 14:44
autor: Paweł Marek
wenom, nie wierze żeby grzała się dlatego że komputer podaje na nią jakieś za mocne napięcie. Jeśli na pewno masz wszystko ok z kablami, palcem kopułka i świecami top nie widzę innej możliwości jak złe zmasowanie. Może dorób jednak ten dodatkowy kabel masowy. Wiele osób miało ten problem i ten sposób pomagał często. Spróbować nie zaszkodzi.

: pt sty 08, 2010 14:45
autor: Vii
ogolna wina ukladu zapłonowego być moze cos z kopułka, rownie dobrze jak powiedziales moze być to czujnik hall'a nie trzeba wcale szukać problemu daleko gdy jest on blisko.. Stawiam na kopułke i czujnik halla! dodam, ze ja odpiałem mase od cewki jezdze tak ponad pol roku juz i nie ma zadnych problemów .. ECU tutaj nie ma nic do palenia sie cewek bo on nie daje wysokiego napiecia na to. A przed cewka jest tylko aparat zapłonowy i ECU? dobrze mowie? A wiec raz jeszcze ECU tutaj nie ma nic do tego..