pompę kupuj całą, kompletną. Przy okazji warto wymienić termostat.
Pompa jest w przedniej prawej części silnika na dole - patrząc w kierunku jazdy. Spuszczasz wodę odkręcając korek zbiornika wyrównawczego i króciec z pompy wody (obudowa termostatu, takie kolanko na 2 śróbki 10-tki, wychodzące z dolnej części pompy). Luzujesz śruby koła pasowego pompy wody (3 szt. imbus, dla ułatwienia można trochę naciągnąć pasek klinowy), zdejmujesz pasek klinowy i koło pasowe.
I tu zależy czy zmieniasz samą główke pompy czy całą pompę (główka z korpusem) - polecam to ostatnie, bo często rwą się śruby mocujące główkę do korpusu, i to opiszę.
Odkręcasz 4 (lub 3, ale chyba 4) śruby "17" mocujące pompę do silnika i wyjmujesz pompę i oring który jest między pompą a blokiem. Może być konieczne poluzowanie obudowy paska rozrządu, ale niekoniecznie. Czyścisz powierzchnię przylegania pompy na bloku (drobny papierek "1000" na mokro albo na oleju), zakładasz nowy oring pod pompę (z reguły w komplecie z pompą jest ten oring i oring pod obudowę termostatu), przykręcasz pompę do bloku (moment dokręcania chyba 20 Nm), zakładasz termostat, oring, obudowę termostatu (czarne lastikowe kolano) - w tej kolejności, w obudowie pompy jest sfazowanie na termostat, wkładasz termostat, układasz go w fazce, na to nakładasz oring i dopiero obudowę (wchodzi tam 1 oring tylko z jednej strony, od strony kolana), przykręcasz je, potem koło pasowe, zakładasz pasek i regulujesz naciąg, napełniasz układ płynem, zakręcasz korek, dajesz mu popracować na wolnych obrotach do nagrzania, w razie czego uzupełniasz płyn, tylko się nie poparz (odkręcaj korek powoli, niech się "wysyczy"). Nie martw sięo rozrząd, bo u Ciebie pasek rozrządu nie jest naciągany przez pompę.
źródło:
czyś zadowolony?
[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 21:17 ]
czyś pisze: Takie małe prywatne ostrzeżenie
