Strona 1 z 1

Pompa wodna

: wt gru 06, 2005 11:25
autor: rmj
Witam mam pytanie mozecie mi napisac czy wymiana pompy wodnej w Golfie II rok 86 poj 1.6 benzyna jest skomplikowana??? Czy trzeba po wymianie jej regulowacv rozrzad


Jesli bylaby mozliwosc to opiscie mi jak wymienia sie pompe wodna badz podajcie linka gdzie jest to opisane Dzieki

: wt gru 06, 2005 15:44
autor: fibolek
Jest to prosta operacja nie trzeba regulować paska rozrządu.Po prostu luzujesz alternator i opróżniasz układ chłodzenia następnie zciągasz węże i odkrecasz pompę.Kup całą nową kompletną pompe najlepiej oryginał bo potruba polska kosztuje około 5 zeta drożej.

: wt gru 06, 2005 16:21
autor: czyś
fibolek pisze:Jest to prosta operacja nie trzeba regulować paska rozrządu.Po prostu luzujesz alternator i opróżniasz układ chłodzenia następnie zciągasz węże i odkrecasz pompę.Kup całą nową kompletną pompe najlepiej oryginał bo potruba polska kosztuje około 5 zeta drożej.
Właśnie, całą pompę, bo odkręcić główkę od korpusu to na 80% niewykonalne. Np. pompa RUVILLE, mam taką od 25 tysia i spox, ok. 150 zł kompletna, z oringami

: wt gru 06, 2005 18:23
autor: wejlantf
pompę kupuj całą, kompletną. Przy okazji warto wymienić termostat.
Pompa jest w przedniej prawej części silnika na dole - patrząc w kierunku jazdy. Spuszczasz wodę odkręcając korek zbiornika wyrównawczego i króciec z pompy wody (obudowa termostatu, takie kolanko na 2 śróbki 10-tki, wychodzące z dolnej części pompy). Luzujesz śruby koła pasowego pompy wody (3 szt. imbus, dla ułatwienia można trochę naciągnąć pasek klinowy), zdejmujesz pasek klinowy i koło pasowe.
I tu zależy czy zmieniasz samą główke pompy czy całą pompę (główka z korpusem) - polecam to ostatnie, bo często rwą się śruby mocujące główkę do korpusu, i to opiszę.
Odkręcasz 4 (lub 3, ale chyba 4) śruby "17" mocujące pompę do silnika i wyjmujesz pompę i oring który jest między pompą a blokiem. Może być konieczne poluzowanie obudowy paska rozrządu, ale niekoniecznie. Czyścisz powierzchnię przylegania pompy na bloku (drobny papierek "1000" na mokro albo na oleju), zakładasz nowy oring pod pompę (z reguły w komplecie z pompą jest ten oring i oring pod obudowę termostatu), przykręcasz pompę do bloku (moment dokręcania chyba 20 Nm), zakładasz termostat, oring, obudowę termostatu (czarne lastikowe kolano) - w tej kolejności, w obudowie pompy jest sfazowanie na termostat, wkładasz termostat, układasz go w fazce, na to nakładasz oring i dopiero obudowę (wchodzi tam 1 oring tylko z jednej strony, od strony kolana), przykręcasz je, potem koło pasowe, zakładasz pasek i regulujesz naciąg, napełniasz układ płynem, zakręcasz korek, dajesz mu popracować na wolnych obrotach do nagrzania, w razie czego uzupełniasz płyn, tylko się nie poparz (odkręcaj korek powoli, niech się "wysyczy"). Nie martw sięo rozrząd, bo u Ciebie pasek rozrządu nie jest naciągany przez pompę.
Pozdrawiam

: wt gru 06, 2005 18:33
autor: czyś
wejlantf pisze:pompę kupuj całą, kompletną. Przy okazji warto wymienić termostat.
Pompa jest w przedniej prawej części silnika na dole - patrząc w kierunku jazdy. Spuszczasz wodę odkręcając korek zbiornika wyrównawczego i króciec z pompy wody (obudowa termostatu, takie kolanko na 2 śróbki 10-tki, wychodzące z dolnej części pompy). Luzujesz śruby koła pasowego pompy wody (3 szt. imbus, dla ułatwienia można trochę naciągnąć pasek klinowy), zdejmujesz pasek klinowy i koło pasowe.
I tu zależy czy zmieniasz samą główke pompy czy całą pompę (główka z korpusem) - polecam to ostatnie, bo często rwą się śruby mocujące główkę do korpusu, i to opiszę.
Odkręcasz 4 (lub 3, ale chyba 4) śruby "17" mocujące pompę do silnika i wyjmujesz pompę i oring który jest między pompą a blokiem. Może być konieczne poluzowanie obudowy paska rozrządu, ale niekoniecznie. Czyścisz powierzchnię przylegania pompy na bloku (drobny papierek "1000" na mokro albo na oleju), zakładasz nowy oring pod pompę (z reguły w komplecie z pompą jest ten oring i oring pod obudowę termostatu), przykręcasz pompę do bloku (moment dokręcania chyba 20 Nm), zakładasz termostat, oring, obudowę termostatu (czarne lastikowe kolano) - w tej kolejności, w obudowie pompy jest sfazowanie na termostat, wkładasz termostat, układasz go w fazce, na to nakładasz oring i dopiero obudowę (wchodzi tam 1 oring tylko z jednej strony, od strony kolana), przykręcasz je, potem koło pasowe, zakładasz pasek i regulujesz naciąg, napełniasz układ płynem, zakręcasz korek, dajesz mu popracować na wolnych obrotach do nagrzania, w razie czego uzupełniasz płyn, tylko się nie poparz (odkręcaj korek powoli, niech się "wysyczy"). Nie martw sięo rozrząd, bo u Ciebie pasek rozrządu nie jest naciągany przez pompę.
Pozdrawiam

Hmmm, spójrzcie tutaj....

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#160416

Wejlantf, jeśli posługujesz się cudzym dorobkiem, to chociaż podaj źródło. Dziękuję za punkt ("pomógł") w tamtym temacie, ale taki cytat z "własną" mądrością to trochę nie fair.... Co do 90% tekstu, i co do meritum, jest to kopiuj-wklej z mojego posta. Owszem, opisz to własnymi słowami i nie będę miał pretensji, ale jak ci się nie chce, to daj linka do tamtego tematu....

Nie będę robił z igły wideł, ale tak się po prostu nie robi (czysty plagiat :) , przy poważniejszych sprawach tak się to nazywa ). Takie małe prywatne ostrzeżenie.

: wt gru 06, 2005 20:20
autor: paulox
Pompa jest przykręcona 4 śrubami do bloku (dzisiaj odkręcałem). Jutro (mam nadzieje) przyjdzie nowa pompa :grin: więc będę montował. Mam nadzieje że komplikacji nie będzie.

: wt gru 06, 2005 22:15
autor: wejlantf
pompę kupuj całą, kompletną. Przy okazji warto wymienić termostat.
Pompa jest w przedniej prawej części silnika na dole - patrząc w kierunku jazdy. Spuszczasz wodę odkręcając korek zbiornika wyrównawczego i króciec z pompy wody (obudowa termostatu, takie kolanko na 2 śróbki 10-tki, wychodzące z dolnej części pompy). Luzujesz śruby koła pasowego pompy wody (3 szt. imbus, dla ułatwienia można trochę naciągnąć pasek klinowy), zdejmujesz pasek klinowy i koło pasowe.
I tu zależy czy zmieniasz samą główke pompy czy całą pompę (główka z korpusem) - polecam to ostatnie, bo często rwą się śruby mocujące główkę do korpusu, i to opiszę.
Odkręcasz 4 (lub 3, ale chyba 4) śruby "17" mocujące pompę do silnika i wyjmujesz pompę i oring który jest między pompą a blokiem. Może być konieczne poluzowanie obudowy paska rozrządu, ale niekoniecznie. Czyścisz powierzchnię przylegania pompy na bloku (drobny papierek "1000" na mokro albo na oleju), zakładasz nowy oring pod pompę (z reguły w komplecie z pompą jest ten oring i oring pod obudowę termostatu), przykręcasz pompę do bloku (moment dokręcania chyba 20 Nm), zakładasz termostat, oring, obudowę termostatu (czarne lastikowe kolano) - w tej kolejności, w obudowie pompy jest sfazowanie na termostat, wkładasz termostat, układasz go w fazce, na to nakładasz oring i dopiero obudowę (wchodzi tam 1 oring tylko z jednej strony, od strony kolana), przykręcasz je, potem koło pasowe, zakładasz pasek i regulujesz naciąg, napełniasz układ płynem, zakręcasz korek, dajesz mu popracować na wolnych obrotach do nagrzania, w razie czego uzupełniasz płyn, tylko się nie poparz (odkręcaj korek powoli, niech się "wysyczy"). Nie martw sięo rozrząd, bo u Ciebie pasek rozrządu nie jest naciągany przez pompę.
źródło: czyś zadowolony? :kwiatek:

[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 21:17 ]
czyś pisze: Takie małe prywatne ostrzeżenie
:axe:

: śr gru 07, 2005 10:56
autor: czyś
Zadowolony. :pub: I jest :okej:

Pozdro, wejtlanf

To ja przez chwilę miałem ochotę :axe: , ale jak to mówią - prześpij się z tematem. W końcy po to jest to forum.

: śr gru 07, 2005 17:06
autor: wejlantf
czyś, ok :partyman: i sorka za brak cytatu :pub:

: czw gru 08, 2005 18:59
autor: paulox
wejlantf pisze:czyś, ok :partyman: i sorka za brak cytatu :pub:
Dzisiaj założyłem nową pompę za 63zł i wygląda że jest ok :pub: Teraz mam nadzieje że dzięki temu nie zbankrutuje na Petrygo :okej: Skoro przestało wyciekać to teraz czas napełniać kufelek :pub: