Pompa wodna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rmj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 13:03

Pompa wodna

Post autor: rmj » wt gru 06, 2005 11:25

Witam mam pytanie mozecie mi napisac czy wymiana pompy wodnej w Golfie II rok 86 poj 1.6 benzyna jest skomplikowana??? Czy trzeba po wymianie jej regulowacv rozrzad


Jesli bylaby mozliwosc to opiscie mi jak wymienia sie pompe wodna badz podajcie linka gdzie jest to opisane Dzieki


Robert's

fibolek

Post autor: fibolek » wt gru 06, 2005 15:44

Jest to prosta operacja nie trzeba regulować paska rozrządu.Po prostu luzujesz alternator i opróżniasz układ chłodzenia następnie zciągasz węże i odkrecasz pompę.Kup całą nową kompletną pompe najlepiej oryginał bo potruba polska kosztuje około 5 zeta drożej.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt gru 06, 2005 16:21

fibolek pisze:Jest to prosta operacja nie trzeba regulować paska rozrządu.Po prostu luzujesz alternator i opróżniasz układ chłodzenia następnie zciągasz węże i odkrecasz pompę.Kup całą nową kompletną pompe najlepiej oryginał bo potruba polska kosztuje około 5 zeta drożej.
Właśnie, całą pompę, bo odkręcić główkę od korpusu to na 80% niewykonalne. Np. pompa RUVILLE, mam taką od 25 tysia i spox, ok. 150 zł kompletna, z oringami


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

wejlantf

Post autor: wejlantf » wt gru 06, 2005 18:23

pompę kupuj całą, kompletną. Przy okazji warto wymienić termostat.
Pompa jest w przedniej prawej części silnika na dole - patrząc w kierunku jazdy. Spuszczasz wodę odkręcając korek zbiornika wyrównawczego i króciec z pompy wody (obudowa termostatu, takie kolanko na 2 śróbki 10-tki, wychodzące z dolnej części pompy). Luzujesz śruby koła pasowego pompy wody (3 szt. imbus, dla ułatwienia można trochę naciągnąć pasek klinowy), zdejmujesz pasek klinowy i koło pasowe.
I tu zależy czy zmieniasz samą główke pompy czy całą pompę (główka z korpusem) - polecam to ostatnie, bo często rwą się śruby mocujące główkę do korpusu, i to opiszę.
Odkręcasz 4 (lub 3, ale chyba 4) śruby "17" mocujące pompę do silnika i wyjmujesz pompę i oring który jest między pompą a blokiem. Może być konieczne poluzowanie obudowy paska rozrządu, ale niekoniecznie. Czyścisz powierzchnię przylegania pompy na bloku (drobny papierek "1000" na mokro albo na oleju), zakładasz nowy oring pod pompę (z reguły w komplecie z pompą jest ten oring i oring pod obudowę termostatu), przykręcasz pompę do bloku (moment dokręcania chyba 20 Nm), zakładasz termostat, oring, obudowę termostatu (czarne lastikowe kolano) - w tej kolejności, w obudowie pompy jest sfazowanie na termostat, wkładasz termostat, układasz go w fazce, na to nakładasz oring i dopiero obudowę (wchodzi tam 1 oring tylko z jednej strony, od strony kolana), przykręcasz je, potem koło pasowe, zakładasz pasek i regulujesz naciąg, napełniasz układ płynem, zakręcasz korek, dajesz mu popracować na wolnych obrotach do nagrzania, w razie czego uzupełniasz płyn, tylko się nie poparz (odkręcaj korek powoli, niech się "wysyczy"). Nie martw sięo rozrząd, bo u Ciebie pasek rozrządu nie jest naciągany przez pompę.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt gru 06, 2005 18:33

wejlantf pisze:pompę kupuj całą, kompletną. Przy okazji warto wymienić termostat.
Pompa jest w przedniej prawej części silnika na dole - patrząc w kierunku jazdy. Spuszczasz wodę odkręcając korek zbiornika wyrównawczego i króciec z pompy wody (obudowa termostatu, takie kolanko na 2 śróbki 10-tki, wychodzące z dolnej części pompy). Luzujesz śruby koła pasowego pompy wody (3 szt. imbus, dla ułatwienia można trochę naciągnąć pasek klinowy), zdejmujesz pasek klinowy i koło pasowe.
I tu zależy czy zmieniasz samą główke pompy czy całą pompę (główka z korpusem) - polecam to ostatnie, bo często rwą się śruby mocujące główkę do korpusu, i to opiszę.
Odkręcasz 4 (lub 3, ale chyba 4) śruby "17" mocujące pompę do silnika i wyjmujesz pompę i oring który jest między pompą a blokiem. Może być konieczne poluzowanie obudowy paska rozrządu, ale niekoniecznie. Czyścisz powierzchnię przylegania pompy na bloku (drobny papierek "1000" na mokro albo na oleju), zakładasz nowy oring pod pompę (z reguły w komplecie z pompą jest ten oring i oring pod obudowę termostatu), przykręcasz pompę do bloku (moment dokręcania chyba 20 Nm), zakładasz termostat, oring, obudowę termostatu (czarne lastikowe kolano) - w tej kolejności, w obudowie pompy jest sfazowanie na termostat, wkładasz termostat, układasz go w fazce, na to nakładasz oring i dopiero obudowę (wchodzi tam 1 oring tylko z jednej strony, od strony kolana), przykręcasz je, potem koło pasowe, zakładasz pasek i regulujesz naciąg, napełniasz układ płynem, zakręcasz korek, dajesz mu popracować na wolnych obrotach do nagrzania, w razie czego uzupełniasz płyn, tylko się nie poparz (odkręcaj korek powoli, niech się "wysyczy"). Nie martw sięo rozrząd, bo u Ciebie pasek rozrządu nie jest naciągany przez pompę.
Pozdrawiam

Hmmm, spójrzcie tutaj....

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#160416

Wejlantf, jeśli posługujesz się cudzym dorobkiem, to chociaż podaj źródło. Dziękuję za punkt ("pomógł") w tamtym temacie, ale taki cytat z "własną" mądrością to trochę nie fair.... Co do 90% tekstu, i co do meritum, jest to kopiuj-wklej z mojego posta. Owszem, opisz to własnymi słowami i nie będę miał pretensji, ale jak ci się nie chce, to daj linka do tamtego tematu....

Nie będę robił z igły wideł, ale tak się po prostu nie robi (czysty plagiat :) , przy poważniejszych sprawach tak się to nazywa ). Takie małe prywatne ostrzeżenie.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » wt gru 06, 2005 20:20

Pompa jest przykręcona 4 śrubami do bloku (dzisiaj odkręcałem). Jutro (mam nadzieje) przyjdzie nowa pompa :grin: więc będę montował. Mam nadzieje że komplikacji nie będzie.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

wejlantf

Post autor: wejlantf » wt gru 06, 2005 22:15

pompę kupuj całą, kompletną. Przy okazji warto wymienić termostat.
Pompa jest w przedniej prawej części silnika na dole - patrząc w kierunku jazdy. Spuszczasz wodę odkręcając korek zbiornika wyrównawczego i króciec z pompy wody (obudowa termostatu, takie kolanko na 2 śróbki 10-tki, wychodzące z dolnej części pompy). Luzujesz śruby koła pasowego pompy wody (3 szt. imbus, dla ułatwienia można trochę naciągnąć pasek klinowy), zdejmujesz pasek klinowy i koło pasowe.
I tu zależy czy zmieniasz samą główke pompy czy całą pompę (główka z korpusem) - polecam to ostatnie, bo często rwą się śruby mocujące główkę do korpusu, i to opiszę.
Odkręcasz 4 (lub 3, ale chyba 4) śruby "17" mocujące pompę do silnika i wyjmujesz pompę i oring który jest między pompą a blokiem. Może być konieczne poluzowanie obudowy paska rozrządu, ale niekoniecznie. Czyścisz powierzchnię przylegania pompy na bloku (drobny papierek "1000" na mokro albo na oleju), zakładasz nowy oring pod pompę (z reguły w komplecie z pompą jest ten oring i oring pod obudowę termostatu), przykręcasz pompę do bloku (moment dokręcania chyba 20 Nm), zakładasz termostat, oring, obudowę termostatu (czarne lastikowe kolano) - w tej kolejności, w obudowie pompy jest sfazowanie na termostat, wkładasz termostat, układasz go w fazce, na to nakładasz oring i dopiero obudowę (wchodzi tam 1 oring tylko z jednej strony, od strony kolana), przykręcasz je, potem koło pasowe, zakładasz pasek i regulujesz naciąg, napełniasz układ płynem, zakręcasz korek, dajesz mu popracować na wolnych obrotach do nagrzania, w razie czego uzupełniasz płyn, tylko się nie poparz (odkręcaj korek powoli, niech się "wysyczy"). Nie martw sięo rozrząd, bo u Ciebie pasek rozrządu nie jest naciągany przez pompę.
źródło: czyś zadowolony? :kwiatek:

[ Dodano: Wto Gru 06, 2005 21:17 ]
czyś pisze: Takie małe prywatne ostrzeżenie
:axe:



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr gru 07, 2005 10:56

Zadowolony. :pub: I jest :okej:

Pozdro, wejtlanf

To ja przez chwilę miałem ochotę :axe: , ale jak to mówią - prześpij się z tematem. W końcy po to jest to forum.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

wejlantf

Post autor: wejlantf » śr gru 07, 2005 17:06

czyś, ok :partyman: i sorka za brak cytatu :pub:



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » czw gru 08, 2005 18:59

wejlantf pisze:czyś, ok :partyman: i sorka za brak cytatu :pub:
Dzisiaj założyłem nową pompę za 63zł i wygląda że jest ok :pub: Teraz mam nadzieje że dzięki temu nie zbankrutuje na Petrygo :okej: Skoro przestało wyciekać to teraz czas napełniać kufelek :pub:


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 101 gości