Strona 1 z 2
Mk2-Coś mi ostatnio dwójka zgrzyta...
: wt gru 06, 2005 08:36
autor: ck
...przez pare chwil po odpaleniu samochodu jak wrzucę na drugi bieg to wchodzi z oporem i czasami zazgrzyta delikatnie.Natomiast po przejechaniu paru km ustaje.Co to moze być?Do tej pory było ok,choc dwójka zawsze najgorzej wchodziła.Inne biegi wchodzą leciutko i jak w masło.Skrzynia 5 bieg.
Re: Mk2-Coś mi ostatnio dwójka zgrzyta...
: wt gru 06, 2005 08:46
autor: Gwiazdor
ck pisze:...przez pare chwil po odpaleniu samochodu jak wrzucę na drugi bieg to wchodzi z oporem i czasami zazgrzyta delikatnie.Natomiast po przejechaniu paru km ustaje.Co to moze być?Do tej pory było ok,choc dwójka zawsze najgorzej wchodziła.Inne biegi wchodzą leciutko i jak w masło.Skrzynia 5 bieg.
Było już...opcja szukaj...synchronizator 2-iego biegu...
: wt gru 06, 2005 08:50
autor: ck
Ile takie coś i czy samemu można spokojnie wymienić.Myślałem,że może olej bo po rozgrzaniu jest ok.Zgrzyta tylko z jedynki na dwójkę,natomiast przy redukcji np. z trójki na dwójkę jest ok.
: wt gru 06, 2005 09:41
autor: Gwiazdor
No tak to już bywa...kosztuje sporo i samemu nie zrobisz jak się nie znasz na skrzyniach. Szkoda zachodu bo zrobisz jedno okaże się że za chwilę co innego będzie skrzyni dolegać. Więc trzeba delikatnie wrzucać zanim się rozgrzeje olej i już.
: wt gru 06, 2005 11:01
autor: ck
A może jak bym olej wymienił w skrzyni to pomogło by trochę.Tylko teraz jaki?Napewno rzadszy,żeby dokładniej i szybciej zaczął smarować,choć tu też jest pewne ryzyko czy teraz czasami nie jest mineralnym zalany.A jak go zaleję syntetykiem to moga być szopki,bo wg. istrukcji ppisze 80W lub 80W90.Może najlepszym wyjściem będzie półsyntetyk 75/90 GL-4?Co o tym myślicie?Czy to wogóle ma sens?
: wt gru 06, 2005 11:25
autor: Cinek
jak ci nie leje ze skrzyni, to wg mnie nie ma sensu wymieniać ojlu, bo lepiej raczej nie bedzie. jest wlany w fabryce i przewidziany na całe życie skrzyni.
: wt gru 06, 2005 11:38
autor: ck
Czyli nie ma żadnych półśrodków tylko czekać aż skrzynia padnie?Nie wesoło się zapowiada.Ciekawe ile jeszcze może wytrzymać.
: wt gru 06, 2005 12:07
autor: Gwiazdor
Oj bardzo długo wytrzyma...
: wt gru 06, 2005 12:36
autor: MADMAXOG
Jak wyżej. Baaaardzo długo jeśli będziesz spokojnie wbijał dwójkę z jedynki. U mojej matuli to zawsze zgrzyta gdy trochę mocniej pociągnę na dwójkę ale jak zrobi się to spokojniej i z czuciem to jest bezszelestnie(hm!? skąd u mnie takie słowo
) Winny jest oczywiście zużyty synchronizator ale u Ciebie wcale nie jest aż tak źle, więc "let's go!"
: wt gru 06, 2005 13:00
autor: ck
Pocieszyliście mnie trochę.Dzięki
: wt gru 06, 2005 14:13
autor: Gwiazdor
ck pisze:Pocieszyliście mnie trochę.Dzięki
Nie przejmuj się tym. Wiekszość MK2 ma taką przypadłość...jak nie miały dłubniętej skrzyni.
Jak już coś z tym robić to pełny remont skrzyni bo ruszona szkrzynia bez ręki naprawdę dobrego fachowca to szkoda gadać.
Miałem doczynienia ze skrzynią w Polo Classicu 1.4 i Caddy 1.4 (nie znam oznaczeń) ale powiem tyle nie wiem co to za badziewie było ale 150 tys. km i skrzynia do remontu.
Wyła na 5-tym biegu jak nie wiem co.
I Classic poszedl na remont skrzyni do ASO (na szczęście służbówka) i zrobiony był półśrodek za bagatela 1500zł
i piąty bieg jak gówniano działał tak dalej działał ale mniej wył. A ASO stwierdziło że żeby było dobrze to trzeba było wyremontować przekładnię główną.
Także się nie przejmuj i śmigaj śmiało. Nic jej nie będzie. jak padnie (za ileś lat to kupisz używkę następną i dalej jazda.
: pt gru 09, 2005 16:27
autor: ck
Znalazłem sposób na jazdę bez zgrzytów to znaczy jak zmieniam z jedynki to najpierw wrzucam na chwile na luz i potem dopiero na dwójkę.Bez szelestnie i jak po maśle.
: pt gru 09, 2005 21:21
autor: Gwiazdor
No widzisz...bez pośpiechu i ładnie działa.
: pt gru 09, 2005 21:56
autor: sterowniczy
U mnie też zgrzyta tylko poniżej 10 st.C (około).
Przyzwyczaiłem się i wrzucam delikatnie, jest OK.
Przejachałem tak ze 40 kkm i się nie pogarsza widocznie
Obciach tylko jak daję po garach, jak szybko wrzucam zgrzyta, aż ludzie gapią
PZDR