SPALANIE 1.3 NZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

monter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:40
Lokalizacja: kraków

SPALANIE 1.3 NZ

Post autor: monter » wt gru 06, 2005 02:08

witam wszystkich
dużo pali około 10 l. co zrobić co może być przyczyną?



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt gru 06, 2005 03:11

załoz gaz :grin:



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt gru 06, 2005 13:10

był juz taki post załozony przeze mnie. Poszukaj a znajdziesz. Mi palił 12 litrów przy spokojnej jexdzie.
Krzylu pisze:załoz gaz
załozenie gazu nie jest rozwiązaniem bo mniej nie bedzie palił tylko taniej się bedzie jeździć.

A moze być wiele przyczyn. Przestawiony zapłon, uszkodzony przyśpieszacz zapłonu (było u mnie) sonda lambda (tez u mnie była) rozregulowany przepływomierz albo uszkodzony czujnik od wody (niebieski) badź stycznik biegu jałowego, chociaż ten nie powinien mieć wpływu na spalanie. Te elementy które wymieniłem są to kluczowe elementy wtrysku jaki posiadasz. Posprawdzaj je a powinno być dobrze.


Obrazek

monter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:40
Lokalizacja: kraków

Post autor: monter » śr gru 07, 2005 11:16

wielkie dzięki



janisz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt lut 22, 2005 10:27
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: janisz » czw gru 08, 2005 21:18

Hi
Ja mam problem z bardzo dużym spalaniem ok 13l na 100km.
Mam silniczek 1,3 na gaźniku.
fakt jeżdżę tylko krutkie odcinki 3-3,5km głównie do pracy ale czy to nie jest za dużo
rozumiem ok 10 l teraz w zimie ale 13 !!
Co może być przyczyną ?



Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » czw gru 08, 2005 23:28

tauka, ja mam tez silnik 1.3 NZ i mam takie same objawy Wymieniłem kable WIN, kopułke i palec, niebieski czujnik, włączałem samochód i zraszałem lekko woda zeby zobaczyc czy nie ma przebić, nie było. Okazało sie za mam walniętą sonde i lużny pasek klinowy (ten na alternatorze) Nie wiem jak teraz bo wlaśnie mechanior go wymienia. Co jeszcze mi sie robiło, jak przyszly deszcze to po wjechaniu w kałuze tracił moc i szarpał.

Deco, podkręc troszke obroty tak jak Ci pisał tauka, jak to nie pomoże to moze alternator niedoładowywuje i trzeba by szczotki wymienić, albo takie coś co jest przy alternatorze i wyrównuje obroty Nie pamietam jak sie to nazywa Moze wy pamietacie? Pozdro


Piotrek

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pt gru 09, 2005 00:16

To coś się nazywa regulator napięcia :P U mnie też nie było widac na kopułce przebić przy zraszaniu, ale było czuć jak się dotkło :okej:

peterson pisze:Co jeszcze mi sie robiło, jak przyszly deszcze to po wjechaniu w kałuze tracił moc i szarpał.
też to miałem. pomogła wymiana kabli WN kopułki i palca. Teraz jest mniodzio. A sondę też wymieniałem. Ale przez długi czas jeździłem na uszkodzonej, gdyż auto mi lepiej chodziło. Ale w końcu padła całkiem i trza było wymienić. No i co się okazało. po wymianie sondy autko gorzej chodzi. TZN troszkę mu obroty pływaja na wolnych. Jak się odłączy sondę to jest ok. Powiecie ze sonda. Ale były w aucie różne sony, nowe i używane. Z VW BMW japońców. I na każdej jest to samo. W końcu z mechanikiem (nieważne jaki by był top i tak ich nie lubie bo to złodzieje i mało który się zna wiecej popsuja niż naprawią) doszlismy na podstawie fachowej literatury i droga dedukcji, że tak ma byc. :) :bigok:


Obrazek

monter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:40
Lokalizacja: kraków

Post autor: monter » sob gru 10, 2005 13:42

znalazłem chwilke wolnego czasu i sprawdziłem dzisjaj sąde miernikiem i według wskazań raz działa a raz nie. Jna mierniku wskazania się zmieniają w przedziale 0.2-0.8v autko mniej kopci a obroty troszke skakają . Gdy wskazania zaczymają się na 0,8 v obroty się statkują i więcaj kopci .Zastanawiam się czy to sonda czy może instalacja



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob gru 10, 2005 19:39

A po czym wnioskujesz że raz dziła a raz nie?? A wahanie jest jak najbardziej prawidłowe. Powinno być w zasadzie od 0,2- 1 V


Obrazek

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » sob gru 10, 2005 22:54

monter, jakim miernikiem sprawdzales sonde? Jak to zrobiles?


Piotrek

monter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:40
Lokalizacja: kraków

Post autor: monter » ndz gru 11, 2005 00:25

[quote="tauka"]A po czym wnioskujesz że raz dziła a raz nie?? A wahanie jest jak najbardziej prawidłowe. Powinno być w zasadzie od 0,2- 1 V[/quot

też tak myśle jak są wahania od 0.2 do 0.8 to działa ale jak na mierniku pokazuje mi 0,8 itak zostaie(nie ma wahań) to mi się wydaje że coś nietak , tak się dzieje na lekko zwiększonych obrotach ale niezawsze

[ Dodano: Sob Gru 10, 2005 23:57 ]
Zgadzam się ,jak są wahania to jest OK, ale jak miernik pokazuje 0,8v i niema wahań to mi się wydaje że sąda niepracuje (ale niewiem czy się niemyle) . A co do pomiaru to miernik raczej trzeba mieć bardziej fachowy te tańsze mogą być za wolne i nie wychwycą wachań napięcia.Mierzymy napięcie między czarnym przewodem sondy a masą pojazdu



Awatar użytkownika
baklazan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob gru 25, 2004 02:17
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: baklazan » ndz gru 11, 2005 01:45

janisz pisze:Hi
Ja mam problem z bardzo dużym spalaniem ok 13l na 100km.
Mam silniczek 1,3 na gaźniku.
fakt jeżdżę tylko krutkie odcinki 3-3,5km głównie do pracy ale czy to nie jest za dużo
rozumiem ok 10 l teraz w zimie ale 13 !!
Co może być przyczyną ?
tu nie ma przyczyny bo to norma - te 3-3,5km bo prawie jak go odpalisz i masz gasic to sie ssanie wylacza i silnik rozgrzewa - nie am cudow 1,3 bazerny jest na wahe


kto szybko jedzie tego wolno niosa

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » ndz gru 11, 2005 04:29

monter pisze:gadzam się ,jak są wahania to jest OK, ale jak miernik pokazuje 0,8v i niema wahań to mi się wydaje że sąda niepracuje (ale niewiem czy się niemyle)
No niekoniecznie jest tak jak piszesz. Sonda analizuje i np zatrzymując się na 0.8 podaje że miesznka jest bogata. A skoro jest przez dłuższy czas to czemu miernik ma nie stanac w miejscu. Ale jeżeli chcesz się napewno przekonac czy sonda jest dobra, to podjedź do jakiegoś mechaniora i on powinien ci to za darmo sprawdzić testerem sondy.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 276 gości