Po wymianie płynu chłodzącego brak ogrzewania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bartek92
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: śr lip 25, 2007 18:58
Lokalizacja: Tarnów

Po wymianie płynu chłodzącego brak ogrzewania

Post autor: bartek92 » wt sty 05, 2010 21:48

Witam,
wlaśnie wymieniłem płyn i chłodnice(stara przeciekała), po zalaniu odpaliłem auto, dałem ogrzewanie na max. Troche minęło zanim się rozgrzał do ponad 80 kilku stopni, włączył się wentylator. Ale w ogóle przez nawiewy nie leci ciepłe powietrze.... tylko lodowate.



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » wt sty 05, 2010 22:11

Bo nagrzewnica jest zapowietrzona. Sprawdź wężyk który idze do zbiorniczka wyrównawczego - on musi być drożny - bo to on odpowiada za samo odpowietrzanie się układu.

Jeśli to nie pomoże to rozgrzewaj silnik na włączonej nagrzewnicy max. temperatura i ściskaj węże aby przepchnąć powietrze. sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły jak będziesz miał 90 stopni na zegarach. jeśli będzie zimny to cały układ jest zapowietrzony lub termostat nie otwiera się.



Awatar użytkownika
bartek92
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: śr lip 25, 2007 18:58
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: bartek92 » wt sty 05, 2010 22:13

dzięki za odpowiedź. Dolny wąż jest zimny. Jak odpowietrzać ?
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 22:13 przez bartek92, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt sty 05, 2010 22:15




Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » wt sty 05, 2010 22:20

No to jeśli dolny wąż jest zimny to termostat się nie otwiera bo tam są bańki powietrza (przy założeniu że nie wymieniałeś termostatu i nic przy nim nie grzebałeś).
Ja na to mam swój sposób, auto jak się nagrzeje na postoju to zacznie wyrzucać płyn (przy otwartym korku). Wyciągnij czujnik temp. z górnego węża przy chłodnicy i tam przez lejek zalewaj płyn. Kilkakrotnie co jakiś czas naciskaj dolny wąż.
W końcu termostat puści obieg i będzie ok.

Miałem tak już 2 razy przy passacie w silniku 1.8AAM, mechanicy próbowali różne metody aby to odpowietrzyć, ale tylko ta metoda powyżej pomogła.

Pozdrawiam :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 208 gości